RJ 80 schreef op 17 oktober 2019 13:58:
[...]
100% mee eens. We zijn nu eenmaal een 'klagend' volk. In positieve zin heeft dat ervoor gezorgd dat o.a. onze infrastructuur world class is. Nergens ter wereld (internationaal onderkend!) is het spoornetwerk zo complex EN efficient als in Nederland op landelijk niveau. Doordat wij blijven klagen over dat minuutje vertraging, ligt de focus nu eenmaal continu op nog meer efficientie. Ze mogen het wel wat aantrekkelijker maken want zodra er iemand in mijn auto stapt blijft de auto goedkoper per kop dan treinen (of ik moet alleen op kortingsacties per trein kunnen reizen).
Zelfde geldt voor PostNL. Distributienetwerk is bijzonder goed, en nog relatief groen ook om maar een megatrend te noemen buiten het feit dat online kopen en laten bezorgen stevig blijft groeien. Argument dat brievenpost daalt en drukt op hun omzet weten ze allang en wordt tegelijkertijd al deels teniet gedaan door groei pakketbezorging. Dus wat maakt het op termijn uit als brievenpost een marginaal onderdeel van alles gaat zijn? Hetzelfde distributienetwerk wordt gebruikt voor beide. Alleh, pakjes passen niet in een brievenbus, maar anders dan dat heb je het ook wel weer gehad. Nee, die synergie, zeker met volumes Sandd er ook nog s bij. Voor mij geen twijfel over mogelijk dat er optimalisatieslagen gehaald worden met homeruns hier en daar. Wat mij betreft waren de Q2 cijfers al een keerpunt. Ik blijf lekker zitten voorlopig, dips of niet. ;-)