Morgoth schreef op 2 december 2020 14:09:
Ik denk dat het een zekerheid is dat Bpost een (zeer) grote omzet zal halen. Vandaag worden ze (en PostNL trouwens ook) misschien afgestraft omwille van het openen van de winkels? (Is maar een idee, kan de bal ook mis slaan.)
Wel heb ik afgelopen weekend met iemand van Bpost gesproken ivm de camions met pakjes die ze onlangs hadden moeten weigeren (was omdat er simpelweg geen vrije docking stations meer waren in hun sorteercentra), hij wist me ook te melden dat de afgelopen weken er 3000 extra interim krachten zijn aangeworven en dat ze al het hele jaar iedere bestelwagen (voor pakjes te vervoeren) trachten te leasen/huren die er ook maar beschikbaar zijn voor deze piek te kunnen coveren maar dat deze simpelweg niet meer gevonden worden (daar lijkt dus hun grootste bottleneck te zitten). Zomaar 1000 extra bestelwagens aankopen is ook niet simpel, en al zeker niet als je ze na de piek niet meer allemaal aan het werk kan zetten...
Er is ook blijkbaar een nieuw (en tijdelijk) pakjessorteercentrum ingericht in een Decathlon-magazijn (dus niet voor mensen om pakjes in de Decathlon af te halen maar een sorteercentrum dat zonder automatische machines werkt en waar pakjes manueel worden gesorteerd om nadien verzonden te worden).
Dat er dus extra omzet zal zijn staat als een paal boven water, vraag is wel hoeveel winst hou je aan deze extra omzet nog over als je moet werken met interimers (die duurder zijn) en manueel pakjes zit te sorteren?
Iemand een mening hierover?