Onder de regenboog schreef op 12 januari 2022 19:37:
[...]
Ik beleg nooit in "waardering op basis van neerlands trots '
Eerder op objectieve benadering en het goed diep en breed inlezen van bedrijven.
Co2 verlaging en binnensteden vervuiling is door de uitspraak van de rechter inzake het Shell proces een vaststaand feit. Ook de co2 verlaging voor Nederland is wettelijk en moeten dus de grooste vervuilers er aan geloven.
Gezien de uitspraak tegen Shell, is dit nog maar het begin, gaan wij het in Nederland niet halen om aan de voorwaarden te voldoen, dan staat milieu defensie klaar om een rechtszaak aan te spannen tegen het Rijk. Daarvan kent iedereen de uitkomst, Of je nou voor of tegen bent.
Wettelijke druk en/of subsidie zorgt altijd voor versnelling en dat is ook de rede dat Ebusco er is, zonder co2 akkoord had iedereen nog diesel of gas gereden.
Alleen al deze constatering moet de ogen openen van de belegger. Elke bus die nu is verkocht dit jaar is elektrisch binnen heel Europa !
Wij werden als club voor gek verklaard een paar jaar geleden om in dit soort bedrijven te stappen. Alfen is toen ook over de top gegaan het aandeel vloog omhoog toen men door kreeg dat het allemaal wettelijk is geregeld. Zelfde gaat bij Shell gebeuren, als men zich realiseert dat Shell eigenlijk een starter is op het gebied van groen, maar wie goed kijkt en zich diep inleest ziet al een ander soort Shell. Langzaam koopt men zich een positie binnen de transitie.
Klinkt gek, maar het is waar :-) het is doodeenvoudig wettelijk geregeld nu of men nou voor of tegenstander is.
En de wet is geen gok, de wet staat vast en moet uitgevoerd worden, dus een heerlijkheid en zekerheid voor elke belegger.
**Vanaf 2025** is afgesproken dat alle nieuw instromende bussen emissievrij zijn aan de uitlaat. Uiterlijk in 2030 moeten alle (ruim 5.000) bussen in het openbaar vervoer uitstootvrij zijn ( Nederland ). In de praktijk betekent dit dat de bussen elektrisch aangedreven gaan worden.
Dus elke bus die men nu vervangt is elektrische en aangezien Ebusco patent heeft op carrosserie uitvinding en zeer ver kan rijden op een accu, lijkt het mij zeer simpel om een rekensom te maken voor Europa en daarbuiten waar Ebusco ook aanwezig is. De wettelijke regels zijn overigens van toepassing op alle landen binnen Europa
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/open...platformduurzaamovenspoor.nl/bestuurs...www.tln.nl/nieuws/steeds-meer-steden-...Als u directeur inkoop bent bij een vervoersbedrijf en u moet een nieuwe vloot aanschaffen welke keuze maakt u dan? Toch een bus die op één accu minimaal 500 km kan rijden in de stad. En eentje die niet veel weegt, toch? Alle bussen die er binnen Europa gebouwd worden komen niet aan de prestatie van Ebusco, zelfs de andere actieve busbouwer in Nederland VDL is ondermaats in vergelijking met Ebusco.
>>>>https://www.ebusco.com/nl/concessie/
>>>>https://www.ebusco.com/nl/revolutionaire-ebusco-3-0-gaat-de-weg-op/
Dus een gok, nee eerder ondergewaardeerd aandeel als men verder kijkt dan zijn neus lang is :-)
vr. gr A.S