Take a sisi schreef op 6 augustus 2023 11:29:
Kan iemand mij vertellen in hoeverre het Canadese Rock Tech , in Guben, in de Duitse deelstaat Brandenburg , een concurrent voor
Duitse plant voor de lithiumhydroxide-raffinaderij van AMG is .
Ik lees hier op het forum van alles , ook erg veel hosanna o.a. dat de bomen tot in de hemel groeien en dat AMG tegen de laagste prijs kan leveren .
Als ik even terugpak op de woorden van Elon Musk die aandringt op meer lithium bewekingsfabrieken in duitsland .
Musk ziet maar al te graag meerdere aanbieders die hem overladen met wat hij wil , dan dat hijzelf ergens op de deur moet kloppen voor hetgeen wat hij nodig heeft .
Ik vraag me in het doolhof van vraagstukken ook af in hoeverre het Tsjechische Ertsgebergte waar de grootste hoeveelheid lithium van Europa ( zeven miljoen ton ) ligt , hierin een rol gaat spelen , mag toch aannemen dat die niet alleen voor AMG gereserveerd zijn .
Als bedrijven elkaar beconcurreren om te mogen leveren , zal dat de prijzen drukken , en de winsten van AMG mogelijk doen afnemen .
Wat ik eigenlijk wil zeggen is , dat als de vraag groeit , het aanbod mee zal groeien , er wordt hier bijna gesuggereerd dat de wereld niet kan leveren wat economisch gevraagd wordt .
We zien dat de prijzen van Lithium sinds november 2022 al flink gedaald zijn .
Ook Frankrijk zet in op het mijnen van Lithium uit eigen bodem , wat uiteindelijk in een raffinaderij terecht zal komen .
Kijk we kunnen het huidige aanbod in contrast zetten met de vraag van de komende 10 jaar , maar moeten natuurlijk niet over het hoofd zien dat het aanbod door het verhogen van fabrieks capaciteiten mee zal groeien , we moeten ons dus toekomstgericht de vraag stellen hoe gaan deze verhoudingen zich ontwikkelen en in hoeverre wordt de prijs daar de speelbal van .
AMG moet groeien en voor hun eigen bestwil zo explosief mogelijk , het heeft geen andere keuze , grote spelers met het beste product zijn bepalende factoren in de markt .
Kijkend naar het winstoogmerk is de komende 10 jaar mijnsinziens doorslaggevend voor diegene die de grootste taartpunt gaat leveren , zeg wel naar de upgrade die gevraagd wordt .
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar overtuiging of AMG inderdaad de kip met de gouden eieren is , of waren we de afgelopen weken getuigen van de landing terug op vier poten .
Wie kan mij onderbouwd overtuigen dat AMG de komende 10 jaar de grootste speler in Europa wordt , en waar AMG nu staat , want persoonlijk schiet ik tekort in die expertise .