The passenger schreef op 29 juli 2024 19:48:
[...]
Typisch het voorbeeld, operatie geslaagd, helas, helas, de patient is onderwijl overleden…
CEO Bijvelds heeft de zaak niet in control en de afhankelijkheden van de transformaties die Ebusco diende te ondergaan niet scherp gehad imbo, getuige de vele te optimistische outlooks.
Zoals ik het beschouw, lijkt de sterkte van Bijvelds zich op het snijvlak van commercie en development te bevinden, en lijkt zijn grote zwakte de aansluiting met de operatie, en helas, helas, is hij degene die het MT heeft aangesteld.
Het risico hierin is dat deze bestaat uit louter en alleen ja-knikkers en evenmin aansluiting hebben met de operatie. Imbo op te lossen door de 5000 onderdelen ff’kes in een spreadsheetje onder elkaar te zetten, met de afhankelijkheden en deze elimineren ipv mooi weer spelen tegen de buitenwacht.
Dat de zaak niet is overgenomen, bevreemdt mij geenszins. Dit bedrijf is een cash-burner van jewelste, en draait break-even bij een productie van +500 bussen.
Het charmante aan het huidige economisch model, is dat bij de 1-volgende emissie de verwatering zo groot zal zijn, dat in feite sprake is van een nieuwe eigenaar met bijbehorend SLT en hopelijk voor de medewerkers voldoende aansluiting met de operatie. Tm die tijd is sprake van een zwart gat…
Vanuit het zonnige Cala de Mija, Espagna, zo nu weer tijd voor een koud garnaaltje.
Salut