xof schreef op 3 oktober 2024 15:54:
[...]
Prins en alle andere gewaardeerde beleggers;
al duurt de invoering langer, maar ik denk dat Marc en de markt het effect van 48uur tov 24uur onderschat.
Vb Maandag en Dinsdag aanbod kan op Woensdag afgeleverd worden. Maandag en speciale post prioriseren.
Woensdag en Donderdag kan gebundeld worden op Vrijdag levering
Feitelijk gaan we naar max 3 bezorgdagen. De bundelingseffecten zijn enorm, want het zwaartepunt vd kosten liggen in de aflevering.
Er moet wel dagelijks afgehaald worden, maar daar liggen de kosten niet. De hubs moeten 2 dagen kunnen bufferen, maar met dalende volumes lijkt me dat er ruimte genoeg is in de hubs en autos.
Met slimme logistieke planning, kan er significant bezuinigd worden binnen de aflevertermijnen.
Ik heb logistieke ervaring en noemde dit effect bij mn klanten "time-consolidation".
Stel je voor dat je ook je parcelsklanten de optie van 48uur zou aanbieden. De bundelingsvoordelen "nr of units per stop" gaan enorm omhoog.
Hier zit een giga voordeel.
Het gaat niet altijd om "zo snel mogelijk", betrouwbaarheid en timeprecision, dat is wat de klant wil.
Onze nwe minister begrijpt dat vlgs mij.
Een subsidie is echt niet nodig na deze aanpassing.
Verder tarieven optimaliseren binnen ACM tariefsruimte.
Logistiek is logisch.
De markt onderschat het voordeel van 48uur ipv 24uur.
Marc Hesseling vd bank is duidelijk financieel analist, maar mist de kern.
Ik schat de impact op operationele kosten binnen Mail op 15 a 20%, door bundelingseffect. Timeconsolidation.
Vollere tassen, meer stuks per stop.
De infrastructuur moet het wel kunnen absorberen (dag meer post in het netwerk) en de planning en procesoptimalisatie moeten worden aangepast.
Herna, svp aan het werk!!!!
Het is nog duurzaam ook