Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor
Aandeel

Alfen N.V. NL0012817175

Laatste koers (eur)

14,245
  • Verschil

    -0,220 -1,52%
  • Volume

    302.516 Gem. (3M) 425,3K
  • Bied

    14,245  
  • Laat

    14,450  
+ In watchlist

Alfen 2024

9.951 Posts
Pagina: «« 1 ... 428 429 430 431 432 ... 498 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Apae 18 oktober 2024 20:43
    quote:

    CLAIMEMISSIE schreef op 18 oktober 2024 12:17:

    Ik zit voor 10dagen in Almere(vakantie)en hopelijk beetje zonnig weer.
    Inclusief een koffiemomentje met Marco en Onno? Kan je ze persoonlijk uitleggen wat ze kunnen verbeteren.
  2. forum rang 6 Trx7 18 oktober 2024 23:19
    Alfen heeft weer een rukweek gehad en staat nu tegen bodemniveau.
    Dat er weer uitstel komt mbt de waiver stemt mij niet gerust.
    Als de koers maar boven de 10 blijft, maar vrees dat de shorters nog niet klaar zijn.

    Blijf het bijzonder vinden hoe een management een goede business binnen no time om zeep kan helpen.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 19 oktober 2024 14:40
    quote:

    Trx7 schreef op 18 oktober 2024 23:19:

    Alfen heeft weer een rukweek gehad en staat nu tegen bodemniveau.
    Dat er weer uitstel komt mbt de waiver stemt mij niet gerust.
    Als de koers maar boven de 10 blijft, maar vrees dat de shorters nog niet klaar zijn.

    Blijf het bijzonder vinden hoe een management een goede business binnen no time om zeep kan helpen.
    Alfen is typisch zo'n bedrijf wat veel te hard gegroeid is en naast z'n schoenen is gaan lopen.

    'Hardlopers zijn doodlopers'.
  4. Boel 19 oktober 2024 19:51
    quote:

    Trx7 schreef op 18 oktober 2024 23:19:

    Alfen heeft weer een rukweek gehad en staat nu tegen bodemniveau.
    Dat er weer uitstel komt mbt de waiver stemt mij niet gerust.
    Als de koers maar boven de 10 blijft, maar vrees dat de shorters nog niet klaar zijn.

    Blijf het bijzonder vinden hoe een management een goede business binnen no time om zeep kan helpen.
    Volgens mij doen ze het precies zoals de markt: laadpalen hebben het zwaar en zij draaien nog mee. Prima dus. Ze staan goed gepositioneerd als het weer goed gaat
  5. forum rang 6 Trx7 19 oktober 2024 22:32
    quote:

    Boel schreef op 19 oktober 2024 19:51:

    [...]

    Volgens mij doen ze het precies zoals de markt: laadpalen hebben het zwaar en zij draaien nog mee. Prima dus. Ze staan goed gepositioneerd als het weer goed gaat
    De 12 euro is idd echt super prima.
  6. [verwijderd] 19 oktober 2024 23:53
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 19 oktober 2024 14:40:

    [...]

    Alfen is typisch zo'n bedrijf wat veel te hard gegroeid is en naast z'n schoenen is gaan lopen.

    'Hardlopers zijn doodlopers'.
    Deze maar ook reacties van andere leden over verkeerd management. Teveel personeel aangenomen, niet goed naar de toekomst kijken, vind ik niet helemaal terecht.

    Een bedrijf moet altijd naar de toekomst kijken en inspelen op de verwachtingen. Soms gebeurt er iets waardoor de markt letterlijk van de ene op andere dag helemaal anders is.

    Een paar kleine voorbeelden. Ikzelf werkte ooit bij een groothandel in natuursteen en leverde ca 30 vrachtwagens met vloeren, dorpels en keukenbladen per week af. Toen kwam uit het niets het begin van de banken crisis in 2008. Binnen no time gingen wij van de 30 vrachtwagen naar slechts 4 a 5 per week. Of denk even terug aan de kinderopvang ineens kwam er een veel hogere eigen bijdrage en beperking in uren. Gevolg hiervan was dat direct na het nieuws een ware leegloop op gang kwam. Cruiseschepen hebben heel lang stil gelegen in Corona tijd. En een cv-ketelfabriek in Coevorden investeerde kapitalen in nieuwe productielijn voor het maken van warmtepompen, want deze zouden verplicht worden na 2026. Nieuwe regering maakte een eind aan deze verplichting met als gevolg, de vraag naar warmtepompen stortte direct ineen. Laat ik nog een recente noemen. Zonnepanelen er was een gigantische vraag hiernaar. Toen werd ineens teruglever kosten in het leven geroepen en salderingsregeling kwam op losse schroeven te staan. Gevolg hiervan was, dat de vraag helemaal weg viel.

    Uiteraard kan het management van Alfen hun communicatie verbeteren. Maar om constant te schrijven over mismanagement vind ik niet geheel juist. Met de voorbeelden die ik hierboven genoemd heb, laat ikk dus zien dat de markt letterlijk binnen no time kan veranderen.

    Alfen maakte dus met nieuw pand, extra personeel en hogere voorraad een inschatting van verdere groei. Echter door o.a. het besluit te stoppen met subsidies en stimuleringsmaatregelen heeft de werkelijkheid de inschatting ingehaald. Het is nu aan Alfen om snel te anticiperen op de nieuwe werkelijkheid en dat doen ze. Hopelijk kunnen ze ook de Rabo overtuigen.
  7. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 20 oktober 2024 00:38
    Hoe zwak sta je als je afhangt van subsidies.
    Je zit daarmee in een markt die kunstmatig opgefokt is en geen enkele stabiliteit bied.
    Vandaag best wat info binnen met een avondje in bakboord.
    Wordt vervolgd
  8. forum rang 6 T. Edison 20 oktober 2024 07:41
    quote:

    Gek op optiepremie schreef op 19 oktober 2024 23:53:

    [...]

    Deze maar ook reacties van andere leden over verkeerd management. Teveel personeel aangenomen, niet goed naar de toekomst kijken, vind ik niet helemaal terecht.

    Een bedrijf moet altijd naar de toekomst kijken en inspelen op de verwachtingen. Soms gebeurt er iets waardoor de markt letterlijk van de ene op andere dag helemaal anders is.

    Een paar kleine voorbeelden. Ikzelf werkte ooit bij een groothandel in natuursteen en leverde ca 30 vrachtwagens met vloeren, dorpels en keukenbladen per week af. Toen kwam uit het niets het begin van de banken crisis in 2008. Binnen no time gingen wij van de 30 vrachtwagen naar slechts 4 a 5 per week. Of denk even terug aan de kinderopvang ineens kwam er een veel hogere eigen bijdrage en beperking in uren. Gevolg hiervan was dat direct na het nieuws een ware leegloop op gang kwam. Cruiseschepen hebben heel lang stil gelegen in Corona tijd. En een cv-ketelfabriek in Coevorden investeerde kapitalen in nieuwe productielijn voor het maken van warmtepompen, want deze zouden verplicht worden na 2026. Nieuwe regering maakte een eind aan deze verplichting met als gevolg, de vraag naar warmtepompen stortte direct ineen. Laat ik nog een recente noemen. Zonnepanelen er was een gigantische vraag hiernaar. Toen werd ineens teruglever kosten in het leven geroepen en salderingsregeling kwam op losse schroeven te staan. Gevolg hiervan was, dat de vraag helemaal weg viel.

    Uiteraard kan het management van Alfen hun communicatie verbeteren. Maar om constant te schrijven over mismanagement vind ik niet geheel juist. Met de voorbeelden die ik hierboven genoemd heb, laat ikk dus zien dat de markt letterlijk binnen no time kan veranderen.

    Alfen maakte dus met nieuw pand, extra personeel en hogere voorraad een inschatting van verdere groei. Echter door o.a. het besluit te stoppen met subsidies en stimuleringsmaatregelen heeft de werkelijkheid de inschatting ingehaald. Het is nu aan Alfen om snel te anticiperen op de nieuwe werkelijkheid en dat doen ze. Hopelijk kunnen ze ook de Rabo overtuigen.
    Goede conclusie.
    Het is zaak van het maganement om in te springen op verandering, zowel bij veranderende kansen als risico's. Vooral die laatste is lastig.
    Bij tegenslag meteen schaars vindbaar personeel eruit gooien is een stap die je niet oer één nacht ijs doet.
    De vraag is, hoe gaat Alfen de nieuwe omstandigheid te lijf.
    Moeilijkheid daarbij is of de verduurzaamheid/energietransitie vertraagd, versneld of stagneert.
    De politieke wens is versnellen, de praktijk is vertraging en de mondiale ontwikkelingen leiden tot stagnatie.
  9. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 20 oktober 2024 08:47
    Wat gisteren ook tersprake kwam over het verloop van de koers alfen was de stijging vorig jaar eind okt tot eind dec waar de koers op 2maanden tijd meer dan verdubbelde(27-60eur).
    Dat was niemand vergeten bij alfen en voor mij een bevestiging dat ze(workforce)wel degelijk bezig zijn met de beurskoers.
    De kans om in te stappen morgen?en dit in 2024 nog een keer over te doen.
    Van 12eur naar 25eur de oude weerstand waarom ook niet zou je denken.
    Ik kreeg bijna zin om mijn shorts te draaien en niet te wachten op 9eur;)
    De markt vertraagt al 2jaar en als de koers dan eind vorig zo knap weer opleefde is dit toch een bewijs dat men nog sterk in alfen geloofde en dat was het moment geweest om een claimemissie door te voeren want de schulden gingen in snel tempo omhoog en de cash omlaag.
    Daar zat toen een cfo die lag te slapen dat kan niet anders.
    Wat hebben ze toen de kans gemist want ze wisten dat de kortlopende schulden een probleem ging worden.
    Wordt vervolgd
  10. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 20 oktober 2024 09:32
    Ik denk dat de Rabobank Oscar nettl de gesprekken met alfen laat leiden.
    Vergelijk alfen maar met accell waar na een paar maanden onderhandelen ook de oplossing gevonden werd.
    Met een plan waar zowel de bank als investeerders en aandeelhouders betrokken worden kom je ver en kunnen de schulden op lange termijn verschoven worden.
    Het bedrijf moet natuurlijk eerst ook meewerken met een herstructurering in personeel en kosten zodat het weer gezond wordt en winstgevend.
  11. [verwijderd] 20 oktober 2024 14:00
    quote:

    CLAIMEMISSIE schreef op 20 oktober 2024 00:38:

    Hoe zwak sta je als je afhangt van subsidies.
    Je zit daarmee in een markt die kunstmatig opgefokt is en geen enkele stabiliteit bied.
    Vandaag best wat info binnen met een avondje in bakboord.
    Wordt vervolgd
    Niet van subsidies, maar wel van goed en duidelijk overheidsbeleid. Laatste jaren blijkt de overheid een beetje onbetrouwbare partner te zijn geworden. De hele discussie paar jaar geleden over het dividend heeft er toe geleid dat o.a. Shell zijn biezen heeft gepakt. Afgelopen jaar was het nota bene ASML die dreigde om verdere uitbreiding in het buitenland te gaan doen ipv hier. Dit door het dwalende overheidsbeleid. Helaas liet de regering de laatste jaren hun oren teveel hangen naar kleine schreeuwende groeperingen. Overheid moet duidelijkheid geven over nu en voor in de toekomst. Ondanks dat ik in loondienst ben, begrijp ik vrij aardig dat je moet zorgen voor een goed ondernemersklimaat. Tenslotte zijn het de grote bedrijven en het mkb die voor banen zorgen, waar Nederland op draait.
  12. Boel 21 oktober 2024 10:28
    quote:

    Trx7 schreef op 19 oktober 2024 22:32:

    [...]

    De 12 euro is idd echt super prima.
    Graag voorbeelden van laadpaalproducenten in EU die het beter doen?

    Ze doen het prima, verrast door de markt omwenteling. Nu moeten zij herstellen (herprioriseren) en/of de markt herstellen.

    Obv huidige berichtgeving gok ik het laatste.
  13. forum rang 6 Littletycoon 21 oktober 2024 10:32
    quote:

    Boel schreef op 21 oktober 2024 10:28:

    [...]

    Obv huidige berichtgeving gok ik het laatste.
    Wordt een traject van de lange adem, voorlopig nog even twijfel.
  14. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 21 oktober 2024 10:38
    quote:

    Boel schreef op 21 oktober 2024 10:03:

    EV goedkoper dan brandstof binnenkort volgens GS:
    www.techspot.com/news/105141-electric...

    Echter volgens mij is het in een aantal Europese landen als Nederland al het geval, bereken zelf met dit tool:

    iserv.nl/files/pics/imiev/cost.php?km...
    Aanschaf brandstofwagen is 5000eur minder!!
    Dan na 8jaar zou je volgens hún berekening 3500eur beterkoop zijn met ev dus 8500eur minder totale kost.
    MAAR waar zit de berekening van die 5000eur minder startkapitaal bij contante betaling waar deze kan geïnvesteerd worden.
    5000eur naar aandelen bv abn amro wordt 10500eur na 8jaar en dan win je 5500eur terug,
    Benzine blijft dan 2000eur goedkoper als je de rekening correct doet.
    Een zoon van een vermogensbeheerder naai je geen oor aan::))))

    Wat een triestig weer trouwens hier in almere geef mij maar doha dan.
  15. Bert-Jan 21 oktober 2024 10:46
    quote:

    CLAIMEMISSIE schreef op 21 oktober 2024 10:38:

    [...]
    Aanschaf brandstofwagen is 5000eur minder!!
    Dan na 8jaar zou je volgens hún berekening 3500eur beterkoop zijn met ev dus 8500eur minder totale kost.
    MAAR waar zit de berekening van die 5000eur minder startkapitaal bij contante betaling waar deze kan geïnvesteerd worden.
    5000eur naar aandelen bv abn amro wordt 10500eur na 8jaar en dan win je 5500eur terug,
    Benzine blijft dan 2000eur goedkoper als je de rekening correct doet.
    Een zoon van een vermogensbeheerder naai je geen oor aan::))))

    Wat een triestig weer trouwens hier in almere geef mij maar doha dan.
    Een gemiddeld rendement van 9,7% over 8 jaar op ABN AMRO?
  16. Boel 21 oktober 2024 10:50
    quote:

    CLAIMEMISSIE schreef op 21 oktober 2024 10:38:

    [...]
    Aanschaf brandstofwagen is 5000eur minder!!
    Dan na 8jaar zou je volgens hún berekening 3500eur beterkoop zijn met ev dus 8500eur minder totale kost.
    MAAR waar zit de berekening van die 5000eur minder startkapitaal bij contante betaling waar deze kan geïnvesteerd worden.
    5000eur naar aandelen bv abn amro wordt 10500eur na 8jaar en dan win je 5500eur terug,
    Benzine blijft dan 2000eur goedkoper als je de rekening correct doet.
    Een zoon van een vermogensbeheerder naai je geen oor aan::))))

    Wat een triestig weer trouwens hier in almere geef mij maar doha dan.
    Wat een hoop blabla. De berekening kun je zelf maken in het overzicht, en jij mag sjoemelen met de getallen, zelfs dan redt je het niet.

    En je hebt weer niet het artikel gelezen he. Opnieuw maar wat blaten ("zoon van een vermogensbeheerder", helaas is het expertbias geen argument)
  17. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 21 oktober 2024 10:58
    quote:

    Bert-Jan schreef op 21 oktober 2024 10:46:

    [...]

    Een gemiddeld rendement van 9,7% over 8 jaar op ABN AMRO?
    Ja waarom ook niet met dividend van 9% en dan schrijf je verder calls op 18eur december 2028 met 12% premie.
    Dit kan je 2keer doen op 8jaar.
    25% extra aan premies en dan 8keer dividend dat je dan herinvesteerd.
    Kom eerder op 13% netto uit dan 10% maar wou het niet te ingewikkeld maken.
  18. forum rang 6 Rowi62 21 oktober 2024 14:42
    quote:

    Boel schreef op 21 oktober 2024 12:50:

    Opnieuw een geweldig artikel, met cijfers en argumenten:
    tweakers.net/reviews/12554/elektrisch...
    En laat je niet leiden door de titel.

    Ook de commentaren met steekhoudende reacties en onderbouwingen zijn zinvol om langs te lopen.
    Goede info!

    Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een PHEV maar wat het artikel in het blauw kader zet ....

    "74553 EUR voor de gemiddelde nieuwe plug-in hybride "

    De RAV4 is een dure maar die is 59 000 dus hoe komen ze daar nou bij ??
9.951 Posts
Pagina: «« 1 ... 428 429 430 431 432 ... 498 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in