Plein777 schreef op 15 november 2024 11:03:
.
www.iex.nl/Forum/Upload/2024/15501168...Slechts enkele zinnen onder de kop RISICOFACTOREN :
=============================================
De Groep verkeert in financiële nood en kampt met een tekort aan werkkapitaal van ongeveer EUR 60 miljoen zonder de Rights Issue of EUR 25,5 miljoen na een succesvolle Rights Issue. Als de Groep haar activiteiten niet omdraait en haar tekort aan werkkapitaal niet herstelt, zal zij insolvent worden.
Vanwege de late levering van bussen aan klanten, kan de Groep worden blootgesteld aan aanzienlijke contractuele boetes en directe schadeclaims. Op de datum van het Prospectus worden contractuele boetes voor leveringen die al te laat zijn en leveringen die naar verwachting te laat zullen zijn voor de periode van 12 maanden vanaf de datum van het Prospectus, op basis van de voorwaarden van de onderliggende klantcontracten, samen met geschatte potentiële directe schadeclaims, momenteel berekend op in totaal ongeveer EUR 15,7 miljoen.
Vanwege de late levering van bussen aan klanten, kan een aanzienlijk aantal klanten ervoor kiezen om hun bestellingen te annuleren. Late levering van bussen heeft al geleid tot de beëindiging van contracten met vier klanten.
Verdere annuleringen kunnen een 'sneeuwbaleffect' veroorzaken waarbij andere klanten hun bestellingen annuleren als reactie op de andere annuleringen. Dergelijke annuleringen kunnen ook gepaard gaan met directe schadeclaims.
Op 18 september 2024 ontving de Groep een reserveringsbrief van haar kredietverstrekkers waarin werd beweerd dat er sprake was van schendingen van verplichtingen onder de bankgarantiefaciliteiten, waaronder onbetaalde bedragen van in totaal ca. EUR 6,2 miljoen, wat zou kunnen leiden tot versnelling en annulering van deze faciliteiten.
Als de garantiefaciliteiten worden beëindigd, zou het bedrijfsmodel van de Groep, dat afhankelijk is van kredietbrieven voor contractfabrikanten, in gevaar komen, wat mogelijk kan leiden tot stopzetting van de activiteiten en insolventie.