Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

14,060
  • Verschil

    +0,100 +0,72%
  • Volume

    144.299 Gem. (3M) 255,5K
  • Bied

    13,900  
  • Laat

    14,080  
+ In watchlist

AMG Critical Materials 2025

713 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 36 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Branco P 27 januari 2025 08:20
    quote:

    christo1 schreef op 26 januari 2025 17:14:

    [...]

    - R&D nog versnellen om de heilige graal SOLID-STATE batterijen op eigen bodem te lanceren, iedereen zal dan overstag gaan als een EV wagen een range bereik krijgt van minimaal 800-1000 Km tov huidig range bereik tussen 250-600 Km minus 10 à 15% voor werkelijk rijbereik.
    Bij 800-1000 km bereik en een prijs voor EV die onder die van auto’s met verbrandingsmotor ligt, is de wedstrijd idd gespeeld.

    Dan zul je ook gaan zien dat bedrijven hele wijken of steden gaan voorzien van door-to-door laadnetwerken met ongetwijfeld ook opslagsystemen om het elektriciteitsnetwerk te ontzien.
  2. forum rang 5 Betweter 27 januari 2025 09:11
    quote:

    Branco P schreef op 27 januari 2025 08:14:

    Al dat gedoe over die EV-tarieven. Het zal vast betekenen dat EV de toekomst heeft.
    Zeker.
    Het bevestigt inderdaad dat er toekomst is voor deze vorm van ontwikkeling.
    Anders trokken ze er niet zo hard aan.
    Er spelen niet alleen economische belangen mee. Het is ook een beetje ego dat hier om de hoek komt kijken. Want het is natuurlijk onverkoopbaar dat een land als China opeens gidsland wordt voor duurzaamheid en wij lijdzaam moeten toekijken hoe de Chinezen alles bepalen. Dan nog liever de lucht in!
  3. forum rang 5 Betweter 27 januari 2025 09:39
    quote:

    Branco P schreef op 27 januari 2025 08:20:

    [...]

    Bij 800-1000 km bereik en een prijs voor EV die onder die van auto’s met verbrandingsmotor ligt, is de wedstrijd idd gespeeld.

    Dan zul je ook gaan zien dat bedrijven hele wijken of steden gaan voorzien van door-to-door laadnetwerken met ongetwijfeld ook opslagsystemen om het elektriciteitsnetwerk te ontzien.
    Er is nog veel gespartel van fabrikanten als het gaat om fossiele voertuigen maar dat is alleen maar politiek. Men heeft allang in de gaten hoe deze markt gaat ontwikkelen in de aankomende 5-10 jaar. Kan zelfs sneller gaan. Alles draait om geld.
    Wat je zegt over de infra is wel een aandachtspunt. Daar moet alle aandacht naar toe om te voorkomen dat je een kip-ei verhaal gaat krijgen.
  4. Het mannetje van de radio 27 januari 2025 09:54
    ‘In een wereld waar andere grote spelers hun markten afsluiten en hun productie in kritieke technologieën willen opschalen, moet Europa zijn eigen slagkracht beschermen. Het doel van het herzien van deze richtlijn is technologische veiligheid en lokale toeleveringsketens versterken, terwijl regels worden vereenvoudigd en gemoderniseerd, vooral voor start-ups en innovatieve bedrijven.’

    Bron: fd.nl/bedrijfsleven/1543612/brussel-b...
  5. forum rang 4 geldmaker 27 januari 2025 10:51
    Chippers door de mangel....stonden en staan ook nog sky high. Misschien bied AMG wel als aangestampt aandeel wel een goed alternatief.
  6. VDS1992 27 januari 2025 10:53
    quote:

    geldmaker schreef op 27 januari 2025 10:51:

    Chippers door de mangel....stonden en staan ook nog sky high. Misschien bied AMG wel als aangestampt aandeel wel een goed alternatief.
    Ik zou het eerlijk gezegd eerder omdraaien om het verlies op AMG goed te maken
  7. forum rang 5 Betweter 27 januari 2025 12:20
    quote:

    geldmaker schreef op 27 januari 2025 10:51:

    Chippers door de mangel....stonden en staan ook nog sky high. Misschien bied AMG wel als aangestampt aandeel wel een goed alternatief.
    De China surprise gaat chippers en hun liefhebbers weer even tot de werkelijke wereld terugbrengen. Een correctie van 30-40% zou mij niet verbazen. Als China met veel goedkopere ontwikkelingen hetzelfde kan bereiken als de Westerse tech dan weet je het wel. Maar vreemd is het niet want doet China niet hetzelfde met de EV's?
  8. forum rang 7 am1993 27 januari 2025 12:50
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 27 januari 2025 09:54:

    ‘In een wereld waar andere grote spelers hun markten afsluiten en hun productie in kritieke technologieën willen opschalen, moet Europa zijn eigen slagkracht beschermen. Het doel van het herzien van deze richtlijn is technologische veiligheid en lokale toeleveringsketens versterken, terwijl regels worden vereenvoudigd en gemoderniseerd, vooral voor start-ups en innovatieve bedrijven.’

    Bron: fd.nl/bedrijfsleven/1543612/brussel-b...
    Europese slagkracht? Waar? Regels vereenvoudigen? Snellere besluitvorming? We hebben nu rechters die blijkbaar de wereldwijde CO2 begrijpen en in kort geding Greenpeace (zwaar gesubsidieerd) de Nederlandse Staat (en dus het Nederlandse volk en een snelle besluitvorming) de nek omdraaien. Bizar? Ja.
    Tijd voor doortastende besluitvorming van de huidige regering? En de EU? Ja. Want zo kan het niet langer m.i.
    Maar ja. dat heb ik vaker gedacht in de afgelopen decennia :).
  9. forum rang 6 pietje-2005 27 januari 2025 12:58
    Europa is al vele jaren een (groeiende) verzameling van besluiteloze bedellandjes, en helaas is het aantal van die sukkelstaatjes wat erbij wil komen om het handje op te houden groeiend.
    Ook god forbid dat een Oekraine als corrupte zooi erbij komt en aan de tiet gaat liggen van, o.a. , Nederland.
    Europa zal altijd verliezen van China, neem ik aan, en vroeger gingen de bedrijven ook vrijwillig (hum hum) naar China om daar proberen te overleven.
    Politici in Europa kijken toch ook nooit verder dan hun 4 jaartjes ? ;-)
    AMG zit toch ook in China, of werkt samen met ?
  10. forum rang 4 geldmaker 27 januari 2025 13:55
    Koers redelijk vast. Alhoewel sommige willen short willen gaan. Die worden snel opgepikt zal een dure grap worden voor ze, zie koers echt niet veel meer down gaan.
  11. Het mannetje van de radio 27 januari 2025 13:57
    quote:

    am1993 schreef op 27 januari 2025 12:50:

    [...]
    Europese slagkracht? Waar? Regels vereenvoudigen? Snellere besluitvorming? We hebben nu rechters die blijkbaar de wereldwijde CO2 begrijpen en in kort geding Greenpeace (zwaar gesubsidieerd) de Nederlandse Staat (en dus het Nederlandse volk en een snelle besluitvorming) de nek omdraaien. Bizar? Ja.
    Tijd voor doortastende besluitvorming van de huidige regering? En de EU? Ja. Want zo kan het niet langer m.i.
    Maar ja. dat heb ik vaker gedacht in de afgelopen decennia :).
    Rechters toetsen slechts de feiten aan de huidige (overigens zeer belabberde) bestaande wetgeving. Het is aan de Tweede en Eerste kamer om betere wetten te gaan maken die het land niet plat leggen. Het doorschuiven van (moeilijke) besluiten heeft dus geleid tot deze (juridisch gezien) correcte uitspraken.

    Qua Europese slagkracht en snelle besluitvorming ben ik net zo sceptisch als jou hoor, beste am1993.
    Eerst zien dan geloven.
  12. Het mannetje van de radio 27 januari 2025 14:01
    Ook op FD.nl: Duitse metaalvakbond: Chinese autofabrikanten zijn welkom

    *IG Metall staat niet afwijzend tegenover de komst van Chinese autofabrikanten naar Duitsland.

    *Die zullen zich dan wel moeten houden aan de geldende cao’s en hun onderdelen in Europa moeten laten maken.

    *De metaalvakbond vindt dat Brussel het gebruik van in Europa gemaakte onderdelen moet verplichten voor industriële producten op de Europese markt
  13. Gerard M. 27 januari 2025 16:52
    ABN en de shorters zouden wel eens kunnen samenwerken, gezien de shorters die de dag ervoor plots instapten.

    Ook de stijgingen op dagen dat de rest van de beurs het slecht doet is een mooi moment voor ze om rustig een beetje te coveren.
  14. Gerard M. 27 januari 2025 17:01
    quote:

    am1993 schreef op 27 januari 2025 12:50:

    [...]
    Europese slagkracht? Waar? Regels vereenvoudigen? Snellere besluitvorming? We hebben nu rechters die blijkbaar de wereldwijde CO2 begrijpen en in kort geding Greenpeace (zwaar gesubsidieerd) de Nederlandse Staat (en dus het Nederlandse volk en een snelle besluitvorming) de nek omdraaien. Bizar? Ja.
    Tijd voor doortastende besluitvorming van de huidige regering? En de EU? Ja. Want zo kan het niet langer m.i.
    Maar ja. dat heb ik vaker gedacht in de afgelopen decennia :).
    Nederland stemde voor uitstellen en wegkijken. Nederland stemde om op een sector te stemmen die slechts 1,5% economie bezit, maar grofweg 50% van het grondgebied bezit en alleen maar laagopgeleide arbeidsmigranten aantrekt.

    Ipv dat zouden we allemaal een stuk rijker zijn als we meer ruimte zouden geven bedrijven die geld in het laatje brengen zoals ASML en slimme arbeidsmigranten aantrekt uit die landen.

    Ik hou van diversiteit, vooral als het slimme koppen zijn. Maar nu stemt iedereen die geen megaboer is tegen zichzelf door simplistische leuzen van de BBB. Het is een clownsshow. De grootste grap is nog dat er een megamiljonairs deal lag voor al die boeren. Nu is de weg. Ultiem stukjes framing van onze BBB vriendjes.

    De grootste grap vind ik nog van die boeren die klagen over de EU. We zouden voor de grap eruit moeten stappen. 1/3 van ons EU belastinggeld gaat naar die industrie.
713 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 36 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in