Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015002AG2

Laatste koers (eur)

0,918
  • Verschil

    +0,001 +0,08%
  • Volume

    401.797 Gem. (3M) 1,7M
  • Bied

    0,910  
  • Laat

    0,920  
+ In watchlist

Ebusco 2025

1.709 Posts
Pagina: «« 1 ... 79 80 81 82 83 ... 86 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Bye 30 januari 2025 11:35
    quote:

    Frans Haan schreef op 30 januari 2025 11:28:

    Het zal niet aan die mensen liggen...

    Jullie zijn gewaarschuwd.
    Opportunisme en ongecontroleerd veel geld spenderen blijft niet erg lang goed gaan. Beleggers en fans hebben daar nauwelijks invloed.
    Beslissingen worden genomen door managers.
  2. Frans Haan 30 januari 2025 11:41
    quote:

    Bye schreef op 30 januari 2025 11:35:

    [...]

    Opportunisme en ongecontroleerd veel geld spenderen blijft niet erg lang goed gaan. Beleggers en fans hebben daar nauwelijks invloed.
    Beslissingen worden genomen door managers.
    Hoezo meervoud?
  3. forum rang 7 Bye 30 januari 2025 11:45
    quote:

    Frans Haan schreef op 30 januari 2025 11:41:

    [...]

    Hoezo meervoud?
    Het voltallige management heeft ogenschijnlijk lange tijd ingestemd met de aanpak van de CEO.
  4. forum rang 7 Bye 30 januari 2025 11:52
    quote:

    €URO-Trader schreef op 30 januari 2025 11:36:

    [...]mooi artikel. Nu de koers nog ;)
    De koers is een gevolg van de inhoud van het artikel.
  5. Frans Haan 30 januari 2025 11:58
    quote:

    Bye schreef op 30 januari 2025 11:45:

    [...]

    Het voltallige management heeft ogenschijnlijk lange tijd ingestemd met de aanpak van de CEO.
    Op die fiets ja...idd
  6. forum rang 7 Bye 30 januari 2025 12:08
    quote:

    Frans Haan schreef op 30 januari 2025 11:58:

    [...]

    Op die fiets ja...idd
    De limousines moesten plaats maken voor fietsen.
    Ook was een claimemissie noodzakelijk.
    En na veel getreuzel werd zelfs een nieuw management aangesteld.
    Op Schreyer cs. is nu alle hoop gevestigd.
  7. Frans Haan 30 januari 2025 12:57
    quote:

    Bye schreef op 30 januari 2025 12:08:

    [...]

    De limousines moesten plaats maken voor fietsen.
    Ook was een claimemissie noodzakelijk.
    En na veel getreuzel werd zelfs een nieuw management aangesteld.
    Op Schreyer cs. is nu alle hoop gevestigd.
    Tsja. Toekomst zal uitwijzen of dat gerechtvaardigd is. Ik denk niet dat hij een grote verandering teweeg gaat brengen.

    De kennis binnen het bedrijf is ook flink uitgedund. Management kan enkel lullen immers. Het gepeupel eronder doet het werk.
  8. forum rang 7 Bye 30 januari 2025 13:20
    quote:

    Frans Haan schreef op 30 januari 2025 12:57:

    [...]

    Tsja. Toekomst zal uitwijzen of dat gerechtvaardigd is. Ik denk niet dat hij een grote verandering teweeg gaat brengen.

    De kennis binnen het bedrijf is ook flink uitgedund. Management kan enkel lullen immers. Het gepeupel eronder doet het werk.
    Er wordt (door forumdeelnemers en/of beleggers(?) gerekend op veel kennis en ervaring van CEO Scheyer.
    Scheyer is gematigd optimistisch. Of hij zich laat beinvloeden door 'het gepeupel'?
  9. forum rang 5 Daarom 30 januari 2025 14:27
    quote:

    Frans Haan schreef op 30 januari 2025 12:57:

    [...]

    Tsja. Toekomst zal uitwijzen of dat gerechtvaardigd is. Ik denk niet dat hij een grote verandering teweeg gaat brengen.

    De kennis binnen het bedrijf is ook flink uitgedund. Management kan enkel lullen immers. Het gepeupel eronder doet het werk.
    Het idee is dat het werk in China gebeurt. Daarom is er al flink gesneden in het personeelsbestand en worden er flinke besparingen gerealiseerd.
  10. forum rang 5 Daarom 30 januari 2025 14:42
    Rente weer verlaagd, in maart weer een kwartje eraf. De verwachting is dat eind dit jaar de rente op 1,5 procent uit komt. Goed nieuws voor bedrijven zoals Ebusco! Leningsfaciliteiten / schulden worden makkelijker en goedkoper te financieren!
  11. forum rang 7 Bye 30 januari 2025 14:45
    quote:

    Daarom schreef op 30 januari 2025 14:27:

    [...]

    Het idee is dat het werk in China gebeurt. Daarom is er al flink gesneden in het personeelsbestand en worden er flinke besparingen gerealiseerd.
    Het idee is dat er in China volop wordt gewerkt en rekent China erop dat Ebusco betaalt, toch?
    Eerst leveren aan Ebusco. En China hoopt dat Ebusco gaat betalen.
    In het verleden begon de ellende toen er een betalingsachterstand ontstond.
    Dat weten bedrijven in China nog niet?
  12. forum rang 5 Daarom 30 januari 2025 14:49
    quote:

    Bye schreef op 30 januari 2025 14:45:

    [...]

    Het idee is dat er in China volop wordt gewerkt en rekent China erop dat Ebusco betaalt, toch?
    Eerst leveren aan Ebusco. En China hoopt dat Ebusco gaat betalen.
    In het verleden begon de ellende toen er een betalingsachterstand ontstond.
    Dat weten bedrijven in China nog niet?
    Onzin!! De 2.2 bussen werden in China gemaakt en werden gewoon geleverd. De ellende zat hem in de productie van de 3.0 bussen. Die kwam in Europa niet op gang. Dit gebeurt nu ook in China.

    En zoals jij hebt kunnen lezen heeft Ebusco nog een kredietfaciliteit, dus de bussen worden gewoon betaald. En met Gotion hebben ze een goede partner binnengehaald die aan heeft gegeven graag hún belang te willen uitbreiden.
  13. forum rang 5 Chipie 30 januari 2025 14:55
    Ik zou graag een onderbouwing zien van wat ze in China niet weten ?
    Iets roepen is 1 maar met feiten komen is 2
  14. forum rang 7 Bye 30 januari 2025 15:07
    quote:

    Daarom schreef op 30 januari 2025 14:49:

    [...]

    Onzin!! De 2.2 bussen werden in China gemaakt en werden gewoon geleverd. De ellende zat hem in de productie van de 3.0 bussen. Die kwam in Europa niet op gang. Dit gebeurt nu ook in China.

    En zoals jij hebt kunnen lezen heeft Ebusco nog een kredietfaciliteit, dus de bussen worden gewoon betaald. En met Gotion hebben ze een goede partner binnengehaald die aan heeft gegeven graag hún belang te willen uitbreiden.
    Gotion heeft al enige ervaring. Gotion wordt geen bussenbouwer. Toen Ebusco niet in staat bleek
    rekeningen van Gotion te betalen nam G. aandelen i.p.v. vorderingen.
    Wat heeft Gotion met die aandelen gedaan? Verkocht.............

    Het realiseren en introduceren van het model 3.0 heeft Ebusco bijna de kop gekost.
    De kosten die daarvoor gemaakt werden en nog moesten worden gemaakt zijn in ernstige mate
    onderschat.
    Het op de markt brengen van 3.0 heeft meer dan 1 miljard Euro gekost en voor die kosten
    beschikte Ebusco niet over een kredietfaciliteit. Rabobank wilde de faciliteit niet uitbreiden.
    Het gevolg is dat er schulden zijn ontstaan die deels zijn opgelost met de claimemissie.
  15. forum rang 5 StoplossBurner 30 januari 2025 15:14
    quote:

    Bye schreef op 30 januari 2025 15:07:

    [...]

    Het op de markt brengen van 3.0 heeft meer dan 1 miljard Euro gekost en voor die kosten
    beschikte Ebusco niet over een kredietfaciliteit. Rabobank wilde de faciliteit niet uitbreiden.
    Het gevolg is dat er schulden zijn ontstaan die deels zijn opgelost met de claimemissie.
    Met de IPO is 300 tot 350 miljoen opgehaald. Daarna zijn nog enkele kaptiaalfaciliteiten aangesproken. Maar ik kom bij lange na niet aan 1 miljard. Ben benieuwd hoe je tot dat bedrag bent gekomen.
  16. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 januari 2025 15:18
    quote:

    StoplossBurner schreef op 30 januari 2025 15:14:

    [...]Met de IPO is 300 tot 350 miljoen opgehaald. Daarna zijn nog enkele kaptiaalfaciliteiten aangesproken. Maar ik kom bij lange na niet aan 1 miljard. Ben benieuwd hoe je tot dat bedrag bent gekomen.
    Hij is in de war met het kapitaalverlies door de aandeelhouders.
  17. forum rang 7 Bye 30 januari 2025 15:18
    quote:

    StoplossBurner schreef op 30 januari 2025 15:14:

    [...]

    Met de IPO is 300 tot 350 miljoen opgehaald. Daarna zijn nog enkele kaptiaalfaciliteiten aangesproken. Maar ik kom bij lange na niet aan 1 miljard. Ben benieuwd hoe je tot dat bedrag bent gekomen.
    1.3 miljard is ook uitgegeven door Ebusco. Is zelfs in een bijdrage op het form gepubliceerd.
  18. forum rang 5 Daarom 30 januari 2025 15:21
    quote:

    Bye schreef op 30 januari 2025 15:07:

    [...]

    Gotion heeft al enige ervaring. Gotion wordt geen bussenbouwer. Toen Ebusco niet in staat bleek
    rekeningen van Gotion te betalen nam G. aandelen i.p.v. vorderingen.
    Wat heeft Gotion met die aandelen gedaan? Verkocht.............

    Het realiseren en introduceren van het model 3.0 heeft Ebusco bijna de kop gekost.
    De kosten die daarvoor gemaakt werden en nog moesten worden gemaakt zijn in ernstige mate
    onderschat.
    Het op de markt brengen van 3.0 heeft meer dan 1 miljard Euro gekost en voor die kosten
    beschikte Ebusco niet over een kredietfaciliteit. Rabobank wilde de faciliteit niet uitbreiden.
    Het gevolg is dat er schulden zijn ontstaan die deels zijn opgelost met de claimemissie.
    Jij moet eens ophouden met LEUGENS te verkondigen!! Gotion heeft een belang van meer dan 3% en heeft geen aandelen verkocht!!! Kun je checken bij de AFM.

    Gotion en Ebusco hebben aangegeven hún samenwerking verder te willen uitbreiden zodat Gotion op 13% belang komt en zitting krijgt in de rvc.

    Voor de rest… de introductie van de 3.0 was prima en het is een uitstekende bus. Ebusco is gewoon geen goede bussenbouwer. Vandaar dat ze dit nu uitbesteden in China waar ook de 2.2 altijd al is gefabriceerd en hier rijden er zo’n 700 van rond.
  19. Frans Haan 30 januari 2025 15:33
    quote:

    Daarom schreef op 30 januari 2025 14:27:

    [...]

    Het idee is dat het werk in China gebeurt. Daarom is er al flink gesneden in het personeelsbestand en worden er flinke besparingen gerealiseerd.
    Interessant!
1.709 Posts
Pagina: «« 1 ... 79 80 81 82 83 ... 86 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in