Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015002AG2

Laatste koers (eur)

0,918
  • Verschil

    +0,001 +0,08%
  • Volume

    401.797 Gem. (3M) 1,7M
  • Bied

    0,910  
  • Laat

    0,920  
+ In watchlist

Ebusco 2025

1.708 Posts
Pagina: «« 1 ... 81 82 83 84 85 86 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Goedekans 31 januari 2025 08:37
    quote:

    Frans Haan schreef op 31 januari 2025 07:57:

    CEO is toch gewoon een titel die op een mannetje staat zodat de aandeelhouders kunnen zeggen dat er een nieuwe CEO is?

    Peter staat aan het roer maak je geen zorgen.
    Dit bericht klopt niet en is niet gebaseerd op feiten.
  2. forum rang 5 Daarom 31 januari 2025 09:04
    Klopt ook niet. Schreyer is nu de baas en Bijvelds zit met name op de batterijenopslag en marine. Dit zijn 'start-ups' en hier is Bijvelds goed in. Het managen van een bedrijf helaas niet.
  3. forum rang 5 Chipie 31 januari 2025 09:49
    quote:

    Banter2346 schreef op 30 januari 2025 21:06:

    [...]

    Enkele minuten voor deze post zeg je nog dat het de moeite van het zoeken niet waard is. Je bent al net zo labiel als Daarom. Bye beschuldigen van leugens maar Daarom weet zeker dat Ebusco een composiet chassis heeft...
    Zeer zeker
  4. forum rang 7 Bye 31 januari 2025 09:53
    quote:

    Klammetosti schreef op 31 januari 2025 07:01:

    Het nu opgehaalde geld is hard nodig om vier acute financiële gaten te dichten. Ruim zes miljoen euro is nodig voor de betaling van drie financiers, die Ebusco voorzien van een garantiefaciliteit. Het bedrijf kon de afgelopen maanden niet voldoen aan de afspraken die het met deze financiers had gemaakt. Zij knepen even een oogje dicht, maar wel onder de voorwaarde dat ze alsnog betaald zouden worden uit de emissieopbrengst. Een bedrag van 4,5 miljoen euro is gereserveerd voor de Belastingdienst, vanwege achterstallige btw-afdrachten en loonbelasting. Zeven miljoen euro is bestemd voor de meest urgente openstaande rekeningen van enkele leveranciers en 12 miljoen euro gaat op aan salarissen, huurpenningen, advieskosten en algemene operationele kosten.

    Er is ruim 27 miljoen binnengekomen. Maar als je de bedragen hierboven optelt, zit je op 29,5 miljoen die ze meteen kwijt zijn en dan is het ook nog zo dat er staat "meest urgente openstaande rekeningen ". Dus er zijn nog meer schuldeisers. Komen nu al ruim 2 miljoen tekort. Weet iemand hoe dit opgelost wordt?
    Misschien met hulp van BMW?
  5. forum rang 5 Daarom 31 januari 2025 10:03
    quote:

    Bye schreef op 30 januari 2025 18:23:

    [...]

    In Ebusco-kringen wordt inmiddels melding gemaakt over de overnameplannen van het bedrijf door Bayrische Motoren Werke. De interesse van BMW was al eens eerder aan de orde gesteld. Zou het serieus zijn?
    Al meerdere keren gevraagd. Licht 'Ebusco-kringen' eens toe!!

    Er is wel geschoven met een fors aandelenpakket.
  6. SanderW123 31 januari 2025 10:27
    quote:

    Daarom schreef op 31 januari 2025 10:03:

    [...]

    Al meerdere keren gevraagd. Licht 'Ebusco-kringen' eens toe!!

    Er is wel geschoven met een fors aandelenpakket.
    Het is sowieso niet naar één partij gegaan, anders hadden we ook een melding gezien van een partij die nu deze bijna 9% in bezit heeft.
  7. forum rang 5 Chipie 31 januari 2025 10:31
    Ebusco heeft momenteel een schuldpositie van ongeveer €33 miljoen aan openstaande rekeningen bij schuldeisers. ? Daarnaast kampt het bedrijf met een betalingsachterstand bij de Belastingdienst, waarvoor een deel van de activa is verpand. ? Om deze financiële uitdagingen het hoofd te bieden, heeft Ebusco onlangs €36 miljoen opgehaald via een aandelenuitgifte, met als doel de schulden af te lossen en een faillissement te voorkomen. ?
  8. forum rang 5 Daarom 31 januari 2025 10:31
    Klopt, maar dit is wel te omzeilen. Het is in ieder geval wel in opdracht gedaan. Blijft ‘raar’… waar rook is…?
  9. forum rang 5 Daarom 31 januari 2025 10:33
    quote:

    Chipie schreef op 31 januari 2025 10:31:

    Ebusco heeft momenteel een schuldpositie van ongeveer €33 miljoen aan openstaande rekeningen bij schuldeisers. ? Daarnaast kampt het bedrijf met een betalingsachterstand bij de Belastingdienst, waarvoor een deel van de activa is verpand. ? Om deze financiële uitdagingen het hoofd te bieden, heeft Ebusco onlangs €36 miljoen opgehaald via een aandelenuitgifte, met als doel de schulden af te lossen en een faillissement te voorkomen. ?
    Wat bedoel je Chipie?
  10. Bossche marktkoopman 31 januari 2025 10:40
    quote:

    Daarom schreef op 31 januari 2025 09:04:

    Klopt ook niet. Schreyer is nu de baas en Bijvelds zit met name op de batterijenopslag en marine. Dit zijn 'start-ups' en hier is Bijvelds goed in. Het managen van een bedrijf helaas niet.
    Dat hebben we gezien bij Landwind wat een catastrofe.
  11. forum rang 5 Daarom 31 januari 2025 10:51
    Bijvelds heeft er in ieder geval wel veel goede Chinese connecties aan over gehouden.
    Hij doet nu waar hij goed in is en niet meer waar hij niet goed in is!!
  12. Frans Haan 31 januari 2025 11:04
    quote:

    Goedekans schreef op 31 januari 2025 08:37:

    [...]

    Dit bericht klopt niet en is niet gebaseerd op feiten.
    Leg mij dan eens uit. Ik ken Ebusco, heel intiem. Maar van bedrijfsvoering en aandelen heb ik 0 verstand.

    Hoe werkt KVK tekenbevoegdheid bij een organisatie die een notering heeft op de beurs?
  13. forum rang 5 StoplossBurner 31 januari 2025 11:08
    quote:

    Klammetosti schreef op 31 januari 2025 07:01:

    Het nu opgehaalde geld is hard nodig om vier acute financiële gaten te dichten. Ruim zes miljoen euro is nodig voor de betaling van drie financiers, die Ebusco voorzien van een garantiefaciliteit. Het bedrijf kon de afgelopen maanden niet voldoen aan de afspraken die het met deze financiers had gemaakt. Zij knepen even een oogje dicht, maar wel onder de voorwaarde dat ze alsnog betaald zouden worden uit de emissieopbrengst. Een bedrag van 4,5 miljoen euro is gereserveerd voor de Belastingdienst, vanwege achterstallige btw-afdrachten en loonbelasting. Zeven miljoen euro is bestemd voor de meest urgente openstaande rekeningen van enkele leveranciers en 12 miljoen euro gaat op aan salarissen, huurpenningen, advieskosten en algemene operationele kosten.

    Er is ruim 27 miljoen binnengekomen. Maar als je de bedragen hierboven optelt, zit je op 29,5 miljoen die ze meteen kwijt zijn en dan is het ook nog zo dat er staat "meest urgente openstaande rekeningen ". Dus er zijn nog meer schuldeisers. Komen nu al ruim 2 miljoen tekort. Weet iemand hoe dit opgelost wordt?
    Ebusco hoopt dat op te lossen door veel bussen uit te leveren. Dat is in het verleden echter wishfull thinking gebleken en de geschiedenis hoeft zich niet exact te herhalen, rijmen doet deze vaak wel. De inschatting van mijn kant direct na de emissie was dan ook dat er nog een emissie of een andere vorm van kapitaal nodig is waar de huidige aandeelhouders er slechter vanaf zullen komen en er derhalve ook geen enkele reden is om nu in te stappen bij Ebusco. Dit roep ik echter al nogal lang, zo vanaf eind 2023 wist ik het zeker toen het make or brake year in duigen viel en dit bedrijf in de vicieuze cirkel zou belanden van boetes, annuleringen, imagoschade, cash tekort en daardoor verdere productie inefficiënties. Baal er nog steeds van dat ik pas recent achter een mogelijkheid ben gekomen om als particulier Ebusco te shorten. Maar ja, achteraf kijkt men de koe in de kont en is het tevens mooi wonen!
  14. forum rang 5 Chipie 31 januari 2025 11:27
    [Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
  15. SanderW123 31 januari 2025 11:46
    quote:

    Chipie schreef op 31 januari 2025 11:27:

    [...]
    Dat ebusco 36 miljard heeft opgehaald en alles probeert op de rit te krijgen, dat vertrouw ik CEO ook wel toe
    Met 36 miljard is de kans zeer groot dat het turnaround plan gaat werken ;)
  16. forum rang 5 StoplossBurner 31 januari 2025 12:07
    quote:

    StoplossBurner schreef op 4 december 2024 11:56:

    Een extreem bullische blik gecombineerd met een roze bril kijk ik naar 2025 en 2026 om wat inhoudelijks toe te voegen, misschien worden sommige forumleden daar erg happy van!

    2025 gaan we even snel vergeten qua resultaten. Ze willen zelf een tempo van 500 bussen op jaarbasis aan het einde van 2025 halen. Laten we heel positief zijn zodat ze over heel 2025 al 400 bussen kunnen afleveren.
    Laten we ook een heel positieve afdronk van het prospectus maken, turnaroundkosten, de kostenbesparingen, kosten van financiering/liquiditeit vergaren, boetes/schadeclaims etc. en dit gaat ze 'slechts' zo'n 40 miljoen verlies opleveren. Met een lege kas gaat ze dit met een rente van ook slechts zo'n 5% op jaarbasis maar een extra rentelast van maar 2 miljoen aan jaarlijkse kosten opleveren.
    Voor 2026 gaan we ook weer optimistisch zijn en gaan ze naar 750 bussen in het jaar knallen (tempo eind 2026 zal dan 1000 bussen op jaarbasis moeten zijn). Ze gaan zelfs wat winst maken op de bussen, maar liefst een winstmarge van 5%. Met 750 bussen a gemiddeld zo'n 6 ton (een goede mix van 12m bussen met daarin ook de duurdere 13.5m en 18m varianten), geeft dat een omzet van 450 miljoen en een winst van maar liefst 22.5 miljoen.
    Bull case: omzet 450 miljoen, winst 22.5 miljoen. 60 miljoen aandelen (geen verdere noemenswaardige verwatering), een K/W van 5 (gangbaar in automotive die weinig MOAT hebben) geeft een koers van maar liefst €1,80. Modderdikke upside!!1!

    Wat is daar zoal nog meer voor nodig:
    - Zo'n 750 nieuwe busorders of omzetting van optie naar fixed contract in 2025. Ofwel een mega, mega turnaround in klantenvertrouwen
    - Op een of andere manier nieuwe liquiditeit vinden die niet ten koste gaat van de huidige aandeelhouder
    - Alle overige genoemde rode vlaggen van het prospectus en bedrijfstoekomst (heb er al velen benoemd in voorgaande posts) dienen dan zonder enige tegenslag, first time right, getackeld moeten worden.
    - Hoe ze op lange termijn (na 2026) een USP gaan behouden (dat is nu de efficiëntie van de bus t.o.v. de concurrentie) met marginale engineering t/m 2026 i.vm. kostenbesparing is ook een noot die nog gekraakt moet worden.

    Of het een overname kandidaat is, waarbij de aandeelhouder wat wijzer wordt, daar laat ik jullie nog verder over speculeren. Ik heb het afgezien van mogelijk Chinese interesse, die met Gotion ook daadwerkelijk concreet is geworden, nooit eerder reëel geacht. En ook die interesse is er alleen geweest middels een, voor een aandeelhouder niet bepaald fijne, verwateringsoptie.

    Mocht dit mega bullische wensdenk scenario overigens bewaarheid worden dan ligt de weg open naar hogere waarderingen. Dat zal je in H2 2025 wel merken want dan moeten de orders gevallen zijn, zijn ze ook niet failliet gegaan / voldoende liquiditeit, en is de huidige productie eindelijke opgeschaald en heeft de 3.0 zich voldoende bewezen in het OV.
    Nog ter herinnering voor degene die een meer fundamentele analyse (dat is het al snel op dit forum) willen lezen. Is geschreven tijdens de FOMO dead cat bounce van begin december. Overigens is het wensdenk-doel voor 2026 inmiddels op 600 bussen vastgesteld.
  17. forum rang 5 StoplossBurner 31 januari 2025 12:50
    Over de nieuwe CFO destijds:

    quote:

    StoplossBurner schreef op 21 september 2023 15:39:

    [...]

    Waarschijnlijk is momenteel zijn enige taak het opvijzelen van de liquiditeit gezien de door mij verwachte opdroging van de middelen eind dit jaar / begin volgend jaar. Extra lening is al binnen, vervolgstappen zijn dan afbouwen van voorraad (als die er is), leveranciers uitknijpen / later betalen, verkoop van bezittingen (denk niet dat ze die veel zullen hebben), klanten meer vooruit laten betalen. Wat kunnen we nog meer verzinnen?
    Wat we nog meer konden verzinnen is na de injectie van HC eind 2023 begin 2024, een claimemissie, nog meer betalingsregelingen met klanten en leveranciers en aftreden.

    @Frans Haan: ja, dat is het al meerdere keren geweest. Misschien lukt het Houdini Schreyer nog om weer een konijn uit de hoge hoed te toveren de komende maanden (uiteraard ten koste van de huidige aandeelhouders).
  18. forum rang 5 Daarom 31 januari 2025 13:09
    De fossielen uit de oude doos zijn weer terug.

    Nieuw management, nieuwe strategie en terug naar de bewezen succesformule; produceren in China!!

    Plus… het mes in personeelskosten. Jaarlijkse besparingen van 30 miljoen.
  19. forum rang 5 StoplossBurner 31 januari 2025 13:29
    quote:

    Daarom schreef op 31 januari 2025 13:09:

    1 De fossielen uit de oude doos zijn weer terug.

    2 Nieuw management, nieuwe strategie en terug naar de bewezen succesformule; produceren in China!!

    3 Plus… het mes in personeelskosten. Jaarlijkse besparingen van 30 miljoen.
    1 Die het keer op keer bij het rechte eind hebben

    2 Met de 2.2. De 3.0 moet zich nog bewijzen m.b.t. productie in China. De 2.2. was ook grotendeels ontwikkeld door ook de producent; groot verschil

    3 Ja, uit nood. Geen geld en dus ook geen capaciteit om meer klanten te kunnen dienen met afwijkende wensen. M.a.w. je potentie om orders te winnen, en dat moeten ze snel weer gaan doen als ze hun eigen sterk gekrompen productiedoelen willen halen, flink uitdunnen.
1.708 Posts
Pagina: «« 1 ... 81 82 83 84 85 86 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in