Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Airbus

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 mei 2010 21:28
    de crash op Tripoli en die boven de atlantische oceaan waren zelfde type toestel. a330.

    betekent dit einde airbus als er sprake is van ernstige constructiefout ?
  2. [verwijderd] 13 mei 2010 21:45
    quote:

    Koos RLNFF schreef:

    de crash op Tripoli en die boven de atlantische oceaan waren zelfde type toestel. a330.

    betekent dit einde airbus als er sprake is van ernstige constructiefout ?
    Hoe bedenk je dit? Niemand weet nog de oorzaak.

    Kan gewoon de piloot zijn, uit canada vertok een paar jaar geleden een vliegtuig, piloot riep allah akbar en daar gingen ze met zijn allen zee in.

  3. [verwijderd] 13 mei 2010 22:11
    quote:

    Taxcow schreef:

    [quote=Koos RLNFF]
    de crash op Tripoli en die boven de atlantische oceaan waren zelfde type toestel. a330.

    betekent dit einde airbus als er sprake is van ernstige constructiefout ?
    [/quote]

    Hoe bedenk je dit? Niemand weet nog de oorzaak.

    Kan gewoon de piloot zijn, uit canada vertok een paar jaar geleden een vliegtuig, piloot riep allah akbar en daar gingen ze met zijn allen zee in.

    je bedoelt die oudere egyptische hulppiloot?
  4. Herr Professor 13 mei 2010 23:29
    Wat zijn beleggers toch altijd goed in patronen zien die er niet zijn.

    Hoeveel A330's vliegen er rond? Hoe groot is dan de a-priori kans dat een a330 puur toevallig twee keer bij een ongeluk is betrokken. Hoe verhoudt zich dat tot andere types?

    Je hebt natuurlijk wel een punt dat als er meer mensen zo denken als jij, dat dat het aandeel Airbus dan geen goed doet.

  5. [verwijderd] 13 mei 2010 23:33
    quote:

    Taxcow schreef:

    [quote=Koos RLNFF]
    de crash op Tripoli en die boven de atlantische oceaan waren zelfde type toestel. a330.

    betekent dit einde airbus als er sprake is van ernstige constructiefout ?
    [/quote]

    Hoe bedenk je dit? Niemand weet nog de oorzaak.

    Kan gewoon de piloot zijn, uit canada vertok een paar jaar geleden een vliegtuig, piloot riep allah akbar en daar gingen ze met zijn allen zee in.

    alvast een hoop mensen die het lezen ...

    www.telegraaf.nl/binnenland/6712109/_...,1
  6. [verwijderd] 13 mei 2010 23:37
    quote:

    Koos RLNFF schreef:

    [quote=Taxcow]
    [quote=Koos RLNFF]
    de crash op Tripoli en die boven de atlantische oceaan waren zelfde type toestel. a330.

    betekent dit einde airbus als er sprake is van ernstige constructiefout ?
    [/quote]

    Hoe bedenk je dit? Niemand weet nog de oorzaak.

    Kan gewoon de piloot zijn, uit canada vertok een paar jaar geleden een vliegtuig, piloot riep allah akbar en daar gingen ze met zijn allen zee in.

    [/quote]

    Seansatiebelust gespeculeer, laten we de uitslag van het onderzoen van de zwarte dozen afwachten........
    alvast een hoop mensen die het lezen ...

    www.telegraaf.nl/binnenland/6712109/_...,1
  7. [verwijderd] 13 mei 2010 23:43
    zonder meer
    ziedaar de overeenkomst met beleggen :-)

    en vandaaar ook mn vraag

    stel nou dat blijkt dat er inderdaad wat mee aan de hand is, het zijn nieuwe vliegtuigen, dan ligt reputatie geheel aan gort. wat doet dat in deze tijd ?

    Ik kan er niet in handelen volgens mij, anders zou ik short gaan. gewoon met de telegraaf meespeculeren ...

  8. [verwijderd] 14 mei 2010 01:02
    Wat ik vreemd vind is dat niemand:
    - het raar vindt dat de Libanese autoriteiten direkt wisten dat het geen aanslag was
    - het raar vindt dat de Libanese autoriteiten direkt wisten dat het geen technisch mankement betrof
    - raar vindt dat bij de eerste beelden zo snel na de ramp al geen slachtoffers meer te zien zijn
    - op zijn minst de woorden vliegramp en Libanon met het Schotse Lockerbee associeert
    - uit de eerste twee genoemde dingen concludeert dat de Libanese autoriteiten al wel weten wat de oorzaak is.
    - de voor de hand liggende konklusie trekt dat het een door Libië veroorzaakt ongeluk is (per ongeluk een raket gelanceerd?) of dat uit de gesprekken met de cockpit en de verkeersleiding gebleken is dat de piloten ladderzat waren of anders iets doms of kwaads in de zin hadden.
10 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 6.997
AB InBev 2 5.479
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.114
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.445
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.622
Aedifica 3 900
Aegon 3.258 322.599
AFC Ajax 537 7.084
Affimed NV 2 6.287
ageas 5.844 109.883
Agfa-Gevaert 14 2.046
Ahold 3.538 74.287
Air France - KLM 1.025 34.972
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.017
Alfen 16 24.222
Allfunds Group 4 1.467
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 403
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.806
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.834 242.585
AMG 971 132.996
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.685
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 481
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.885
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 375
Arcadis 252 8.731
Arcelor Mittal 2.033 320.441
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.281
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.715
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.060
ASML 1.766 105.281
ASR Nederland 21 4.450
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 465
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.579
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.383