*JustMe* schreef op 7 oktober 2021 11:40:
[...]
Ok, dit is een inhoudelijke vraag en zal schrijven wat ik weet
Er was ook een Amerikaan op LinkedIn en die had Chrysler als voornaamste klant en had volgens zijn bio een jaartarget om 100 miljoen per jaar aan deals binnen te halen en haalde zeg ik uit mijn hoofd een keer 120, een keer 150 en een keer 180 miljoen orders.
Dit suggereert dat je twee dingen uit elkaar moet halen. De ene is dat in dit geval FCA besluit om alle contracten via tomtom te laten verlopen. Dat is de raamovereenkomst.
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Awards Global Deal to TomTom
Jan 27, 2020
www.tomtom.com/press-room/general/260...Aan een raamovereenkomst hangt géén bedrag vast. Die heeft dus geen concrete omzetwaarde. Het is alleen een committment van die fabrikant dat ze voortaan alle orders bij jou plaatsen.
Vervolgens krijg je jaarlijks vanuit Stellantis (PSA en FCA) orders voor concrete modellen. En per model hoeveel stuks ze verwachten te verkopen. Die specifieke orders gaan in het orderboek. Dus bijvoorbeeld die 120, 150 en 180 miljoen van die jongen hierboven.
Dit betekent dat het Stellantis contract (de raamovereenkomst) sowieso groter is dan wat je in het orderboek ziet. Een raamovereenkomst blijft gewoon elk jaar nieuwe contracten geven. De Amerikaanse omzet wordt voor het eerst echt substantieel. Dat is nieuw. Wil je echt weten wat zo’n contract waard is dan moet je het totaal aantal auto’s van zo’n fabrikant nemen maal een geschatte take rate tussen 35% en 40%.
Er komt volgend jaar nog een platform uit van Fiat-Chrysler opnieuw met TomTom, dit weet ik van een 1-op-1 contact met iemand. Ook is Stellantis met BMW bezig met een autonoom rijden project. Volgens mijn CP vermoedde hij dat dit ook met tomtom was. In dat geval brengt dat tomtom bij INTEL/Mobileye in contact
media.stellantisnorthamerica.com/news... met Mobileye data die de tomtom HD maps in gaan. Goddijn zei recent al dat Mobileye een dataleverancier voor TomTom kan zijn.
NB
Ik ben niet actief op Reddit. Ik heb drie keer een artikeltje gepost als experiment, maar eigenlijk was dat vooral een post van IEX die ik door Google translate heb gehaald en wat ge-edit. Ik ga daar niet mee verder maar laat die posts wel staan. Eentje gaat over Fiat-Chrysler. Dat was een post aan Pwijsneus maar dan in Engels.
www.reddit.com/r/EV_Trading_Community...Op twitter zal ik soms een nieuwtje posten onder @ACE_09876
En niet meer hier.