Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,115
  • Verschil

    -0,105 -2,01%
  • Volume

    1.459.832 Gem. (3M) 204,5K
  • Bied

    5,040  
  • Laat

    5,190  
+ In watchlist

januari 2025 de speld.

554 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 28 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Wereldbelegger 29 januari 2025 16:21
    Feb 02, 2024 7.00 6.52 7.16 6.43 1.85M +11.20%
    Feb 01, 2024 6.30
    Jan 31, 2024 6.30
    Jan 30, 2024 6.34
    Jan 29, 2024 6.39

    Nog drie handelsdagen.
    Vergelijk vandaag € 5,20 met 29 jan 2024 € 6,39 vorig jaar.
    Er moet op 2 febr toch echt bijzonder nieuws komen.

    In tegenstelling tot eerdere jaren zijn beleggers niet genegen om de koers vóór de cijfers te ondersteunen.
    'Kat uit de boom kijken' is het nieuwe credo van verstandig geworden beleggers.
  2. forum rang 7 Wereldbelegger 29 januari 2025 16:34
    Het wachten is op Marc Hesselink. Voorgaande jaren kwam hij vóór de cijfers met een update van koersdoel en advies. Ik ben zeer benieuwd. Deze keer houdt hij het spannend. ((-;

    11 okt 2024 — ING heeft de aandelen van TomTom vrijdag opnieuw neutraal beoordeeld. De analisten van ING herhaalden het advies houden voor de aandelen.

    16 jul 2024 — ING heeft het koersdoel voor TomTom verlaagd van 6,00 naar 5,00 euro met handhaving van het advies op Houden.

    22 apr 2024 — ING heeft het koersdoel voor TomTom verlaagd van 7,50 naar 6,00 euro, maar met handhaving van het Houden advies.

    11 mrt 2024 — ING heeft het koersdoel voor TomTom verhoogd van 7,00 naar 7,50 euro met een onveranderd Houden advies.

    Marc Hesselink 02-Feb-24 € 7.00 Hold
    Marc Hesselink 23-Jan-24 € 7.00 Hold
  3. forum rang 6 pwijsneus 29 januari 2025 19:14
    quote:

    Biofoed schreef op 29 januari 2025 14:25:

    [...]

    Er zijn genoeg smaken:

    - Een nieuwe outlook 2025 die veel beter is dan de eerder ingetrokken outlook. Een outlook die dan zou moeten aansluiten met het hele positieve verhaal van zijn echtgenote...
    - Duidelijke financiële toelichtingen bij de afgesloten/vernieuwde deal met ESRI waaruit blijkt dat die deal mogelijk (hopelijk) iets oplevert.
    - En mocht dit het geval zijn geweest, melden dat er al partijen zijn geweest die informeel hebben geïnformeerd of TT te koop is...

    Ik verwacht het niet maar misschien ziet Harold een mooi toekomstig jacht aan de (nabije) horizon en gaat hij ons verrassen... :-)
    Moest lachen! Dank voor deze dosis realisme, en dan vergeet je nog het aankondigen van dividend ;))

    Bij mij is deze quote blijven hangen:

    Strijbosch said that while automotive markets were tough for TomTom in 2024, the company is very optimistic for 2025. “There are many deals up for grabs. They may be further out, but we haven’t seen a [automotive] pipeline like this,” he said.

    Was dit tijdens de borrel, of wordt er ook geleverd straks bij de Q4/FY publicatie, outlook en update backlog. Benieuwd naar de CC, Strijbosch zegt op de CES dus: "we haven seen a pipeline like this, deals zijn up for grabs en the company is very optimistic voor 2025", laat maar zien dan!

    TomTom zal toch zoals alle toeleveranciers aan Stellantis en VW iets van effect gaan voelen op de naar beneden bijgestelde verwachtingen in automotive-land. Daar lijkt me niet veel aan te doen, geen ontkomen aan zou je zeggen. Of?

    2025 wordt gewoon weer een tussenjaartje. Als ik GAK kan verlagen vind ik het ook dikke prima.
  4. forum rang 6 pwijsneus 29 januari 2025 20:49
    quote:

    gvanmaarsum schreef op 29 januari 2025 19:48:

    www.linkedin.com/posts/geospatial-wor...

    Vanaf 2:00 minuut.
    “I feel better about the future of TomTom then I felt for a long time (..) Because there is a lot going on (..)
    Aldus Harlod Godijn januari 2025.
    Zelf belicht ik de zaak vaak puur als belegger. Dat is net zoiets als Feyenoord supporter zijn, dat doe je niet voor de lol. Maar de belofte weet TomTom toch te verkopen.

    Moet ze ook 1 ding nageven - ondanks dat het aandeel al 15 jaar als een baksteen door het Damrak zakt - dat het maximaal is blijven investeren. Dit heeft nog niet geleid tot een succesvol businessmodel, maar TomTom is nog steeds relevant als het gaat om location technology. Het is een speler die in dit marktgebied nog iets zou kunnen bereiken.

    Hoe de kaarten figuurlijk geschud gaan worden weet niemand, maar kansloos is TomTom niet. Naar mijn eigen bescheiden mening is een doorbraak alleen mogelijk als de founders van TomTom, en de founders van Overture een keuze maken, en of de free float gaan belonen met groei. Maar dat zit er komende 3 jaar niet in gezien de consensus. Dan kan uitkopen van de free float dit jaar voor een schofterig laag bedrag. Reken voor de grap eens uit welke waar de free float vertegenwoordigd. Dat moet voor de founders, met bijna een vermogen van > 1 mrd en cashbinnen TomTom zelf van ~300mln, Overture founders Microsoft, Amazon & Meta toch lachend uitrooktkocht kunnen worden. Wellicht willen automotive partijen als VW, Hyundai of Stellentis ook wel deelnemen.

    Alles voor een open standaard, en open source location technology waarbij enkele layers op superschaal gelinenced dient te worden. TomTom gaat deze superschaal nooit zelfstandig bereiken, omdat het daarvoor marktaandeel van Google met grote overmacht dient over te nemen. Het moet een écht alternatief zijn, en dat kan naar mijn idee enkel onder een groter dak.

    Macht is kl***, en ik draag een Nederlands techbedrijf een warm hart toe, net zoals een Feyenoord supporter dat bij zijn club doet. Maar als je je belofte wilt waarmaken, zal het over een x aantal jaar een transfer moeten maken.

    Voor nu eerst zaak om technologisch mee te kunnen doen. Tot nu toe lukt dat, alleen tot nog toe zonder winstgevend businessmodel.

    2025 wordt weer een tussenjaartje. Kijken waar de worst in 2026 hangt. TT is simpelweg afhankelijk van paar grote automotive spelers, pas als dat weer gaat lopen, gaat TT ook lopen. Dat weten we nu nog niet, zie winstwaarschuwing van BMW van deze week. Stellantis en VW zal ook nog wel ff volatiel blijven. Het is wat het is.
  5. visje 30 januari 2025 07:35
    TomTom helps CALTRAN enhance location analytics and consultancy services
    TomTom announces a new commercial relationship with CALTRAN Engineering Group, an engineering consulting firm from Florida. By leveraging TomTom’s expansive traffic data, CALTRAN is able to enhance their analytical capabilities and provide customers across the public sector market with high-quality consultancy services, delivering practical solutions to address current and future transportation and planning challenges. For example, CALTRAN will use TomTom data to analyze travel patterns in support of the Miami-Dade County’s mobility plan for the FIFA World Cup 26 games.

    30/01/2025 via tomtom commercialnews
  6. forum rang 7 Wereldbelegger 30 januari 2025 07:49
    Mooi nieuws visje. Misschien een opmaat voor verdere expansie in Amerika voor TT.

    CALTRAN Engineering Group, een consultingbureau met zes consultants

    CALTRAN Engineering Group, Inc. is an engineering consulting firm with core services in the areas of traffic and transportation engineering, transportation planning, roadway design, data collection, and analysis. Our highly qualified and experienced team is committed to providing comprehensive and practical solutions to address current, and future transportation and planning challenges to a wide range of clients. We offer cost-effective and responsive engineering services focused primarily on safe, efficient, and environmentally sound solutions based on the client’s needs.

    Our clients include the state, cities, counties, community associations, developers, private clients, and others throughout Florida.

    caltrangroup.com/about-us
  7. forum rang 7 Wereldbelegger 30 januari 2025 08:00
    Interessant artikel voor open-minded beleggers in TT.
    o.a. interviews met:
    Jos van den Bergh, hoofd merkinhoud Xpeng
    Luca de Meo, CEO Renault Group


    China zou weleens de nekslag kunnen zijn voor de Europese auto-industrie

    Chinese autofabrikanten richten hun pijlen op de Europese consument. Weet Europa deze overmacht te keren, gaat de Europese industrie ten onder of zorgt het voor kansen?

    Het rijtje Chinese automerken is lang: Aiways, BYD, Hongqi, JAC, Leapmotor, Lynk & Co, MG, Nio, Seres, Xpeng en ga zo nog maar even door. Waarom is er juist nu sprake van zo’n stortvloed?

    China kampt met een stagnatie van de economie en de automarkt. Waar voorheen de Chinese producenten met het grootste gemak hun modellen in eigen land verkochten, is er nu voldoende productiecapaciteit om Europa te bestoken. Met een grote hoeveelheid elektrische modellen maken de fabrikanten dankbaar gebruik van de wurggreep waarin de Europese industrie zich bevindt door allerlei Europese milieueisen en lukraak landelijk overheidsbeleid.

    www.rd.nl/artikel/1093764-china-zou-w...
  8. forum rang 6 hvasd2 30 januari 2025 09:46
    quote:

    visje schreef op 30 januari 2025 07:35:

    TomTom helps CALTRAN enhance location analytics and consultancy services
    TomTom announces a new commercial relationship with CALTRAN Engineering Group, an engineering consulting firm from Florida. By leveraging TomTom’s expansive traffic data, CALTRAN is able to enhance their analytical capabilities and provide customers across the public sector market with high-quality consultancy services, delivering practical solutions to address current and future transportation and planning challenges. For example, CALTRAN will use TomTom data to analyze travel patterns in support of the Miami-Dade County’s mobility plan for the FIFA World Cup 26 games.

    30/01/2025 via tomtom commercialnews
    Meldt TT bij commercialnews ook wanneer er klanten weggaan?
  9. visje 30 januari 2025 10:36
    @hvasd2 dit doen ze middels een persbericht en een persconferentie + een livestream :-)
    zonder gekheid toen Volvo wegging brachten ze idd een persbericht uit.
  10. forum rang 7 Wereldbelegger 30 januari 2025 12:48
    Grote verdeeldheid bij de EU en bij de autobouwers. Dat houdt een herstel op afstand.
    De grootste klanten partners van TT zijn aan het worstelen. Toeleveranciers kunnen niets anders doen dan afwachten. Dat is op dit moment de realiteit waar o.a. TT mee te maken heeft.

    Dat zie je ook terug in de verwachtingen die zijn uitgesproken in de vorige call (zie o.a. bijdragen van tatje en pwijsneus). En in de analistenconsensus. 2025 wordt wederom een wachtjaar c.q. transitiejaar en 2026 kan wat positiever worden o.a. herstel bij automotive, beginnend in 2025 en door aanwas van nieuwe klanten bij enterprise. Dit vooruitzicht wordt hopelijk bevestigd op 2 februari.


    Auto's zijn nu chefsache
    Ursula von der Leyen, de voorzitster van de Europese Commissie, trekt het autodossier naar zich toe.

    De crisis in de auto-industrie is met de tweede termijn van Ursula von der Leyen als voorzitster van de Europese Commissie bovenaan op de agenda beland.

    Moedeloos werd Luca de Meo ervan. De CEO van de Renault-groep en tot eind vorig jaar de voorzitter van de Europese autobouwerslobby ACEA zuchtte diep als hij vertelde dat hij bij niet minder dan zeven Eurocommissarissen langs moest om zijn zaak te bepleiten in Brussel. Dat was volgens De Meo hét voorbeeld van de versplinterde manier waarop de Europese politiek zich ontfermde over de malaise in een van de belangrijkste industrieën van het continent.

    De Meo maakt het zelf niet meer mee - hij gaf het ACEA-voorzittersstokje door aan Mercedes-Benz-CEO Ola Källenius - maar hij zou tevreden zijn. Commissievoorzitster Urusla von der Leyen heeft de autosector naar zich toegetrokken, tot chefsache verklaard. Waarmee de Europese autobouwers - samen goed voor 2,4 miljoen jobs in de autofabrieken zelf en meer dan 13 miljoen banen die daar rechtstreeks mee verband houden - voortaan een onestopshop hebben: Von der Leyen.

    Donderdag moet blijken of de Europese autotop veel meer wordt dan een praatbarak.
    "Dat klinkt handig, maar donderdag moet blijken of de door Von der Leyen samengeroepen Europese autotop veel meer wordt dan een praatbarak. De Europese autobouwers zijn onderling nogal verdeeld over zowat alle cruciale onderwerpen. Zoals over de vorig jaar ingevoerde verhoogde invoertarieven voor elektrische auto's uit China of over de nieuwe - aanzienlijk verstrengde - CO2-uitstootnormen die vanaf dit jaar gelden in Europa.

    Door de trager dan verwachte elektrificatie van de Europese autoverkoop dreigen de meeste autobouwers de nieuwe normen niet te halen. In totaal hangt de gezamenlijke autobouwers voor 16 miljard euro boetes boven het hoofd. De meeste autobouwers willen de nieuwe grenzen uitstellen, maar de beste leerlingen van de klas, zoals Tesla, Volvo en BMW, zijn het daar niet mee eens. Zij voldoen wel aan de normen en vinden uitstel een beloning voor merken die onvoldoende hun best hebben gedaan.

    Waar alle autobouwers het wel over eens zijn is een plan voor een gezamenlijke Europese stimulans voor de aanschaf van e-auto's. Dat zou aanmerkelijk efficiënter zijn dan de lappendeken aan nationale maatregelen die tot een nogal uiteenlopende snelheid van elektrificatie leidt. Maar alle 27 EU-landen op één lijn krijgen én de financiering betonneren is een herculestaak voor Von der Leyen.

    www.tijd.be/dossiers/dit-wordt-nieuws...
  11. Biofoed 30 januari 2025 15:00
    33 transacties van de circa 135-140 hadden vandaag een grootte van minder dan 20 aandelen (ruim de helft zelfs minder dan 10), de shorters hebben het maar druk met TT (soort speelkwartiertje...?).

    Het wordt tijd dat er weer eens een grote partij komt die zich door HG laat overtuigen, misschien op 4 februari...........?
  12. forum rang 7 Wereldbelegger 30 januari 2025 15:37
    Voor lijntjestrekkers en TA-kijkers.
    Het lijkt erop dat de gap van 5,20-5,25 op 6 jan, voor de derde dag op rij gesloten wordt.
    Als je de, al 15 jaar durende koersonderdrukking door shorters, niet “ziet” of niet in gelooft, maar wel vertrouwen hebt, dat de koersontwikkeling door (particuliere) beleggers komt, is deze gapsluiting interessant.
    - Onder de 5,20 is de weg naar beneden vrij, richting een dunne weerstandslijn op 5,00.
    - Daaronder is een ravijn zichtbaar.

    Gezien het feit dat de koers, na de hallelujah stijging op 6 jan en 7 jan tot 5,99, richting 2 febr geen enkele up-kracht laat zien, is bij een schrikreactie op cijferdag de kans groot dat de koers stevig onder de vijf geraakt op 2 februari.

    Voor kansenkopers en GAK-verlagers een positief vooruitzicht.

    Maar wie weet.
    Misschien komen de heren Goddijn en Titulaer met een mooi konijn uit de hoed.
    En zit er een GAK-verlaging niet meer in en wordt terugkopen van geschreven Calls een drama.

    Credo: een beetje positief blijven, duimen draaien en toch het leven vieren als het dinsdag tegenvalt wat de heer Goddijn vertelt en voorspelt.
  13. Biofoed 30 januari 2025 16:22
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 30 januari 2025 15:37:

    Voor lijntjestrekkers en TA-kijkers.
    Het lijkt erop dat de gap van 5,20-5,25 op 6 jan, voor de derde dag op rij gesloten wordt.
    Als je de, al 15 jaar durende koersonderdrukking door shorters, niet “ziet” of niet in gelooft, maar wel vertrouwen hebt, dat de koersontwikkeling door (particuliere) beleggers komt, is deze gapsluiting interessant.
    - Onder de 5,20 is de weg naar beneden vrij, richting een dunne weerstandslijn op 5,00.
    - Daaronder is een ravijn zichtbaar.

    Gezien het feit dat de koers, na de hallelujah stijging op 6 jan en 7 jan tot 5,99, richting 2 febr geen enkele up-kracht laat zien, is bij een schrikreactie op cijferdag de kans groot dat de koers stevig onder de vijf geraakt op 2 februari.

    Voor kansenkopers en GAK-verlagers een positief vooruitzicht.

    Maar wie weet.
    Misschien komen de heren Goddijn en Titulaer met een mooi konijn uit de hoed.
    En zit er een GAK-verlaging niet meer in en wordt terugkopen van geschreven Calls een drama.

    Credo: een beetje positief blijven, duimen draaien en toch het leven vieren als het dinsdag tegenvalt wat de heer Goddijn vertelt en voorspelt.
    Maandag gewoon een aantal kortlopende (02/25) "verzekeringsputjes" kopen, is altijd vaste prik bij de cijfers TT...
  14. forum rang 7 Wereldbelegger 30 januari 2025 16:49
    quote:

    Biofoed schreef op 30 januari 2025 16:22:

    [...]

    Maandag gewoon een aantal kortlopende (02/25) "verzekeringsputjes" kopen, is altijd vaste prik bij de cijfers TT...
    En ik maar positief zijn......over 2026
    ((-;

    Maar gelijk heb je

    Ik zie dat TomTom Put-optie feb-2025 5,40 vanaf 9 jan al verdubbeld is.
    - Gratis geld na de bekendmaking van de hier genoemde "megadeal".
  15. forum rang 7 Wereldbelegger 31 januari 2025 08:26
    Marc Hesselink houdt zich aan de traditie; vóór cijferdag een update geven m.b.t. zijn inzichten over koersdoel en advies.
    Ook hij blijft onveranderd gelijk aan Tim Ehlers van Kepler Cheuvreux

    Broker ING Analyst Date Target Price Recommendation
    Marc Hesselink 31-Jan-25 € 5.00 Hold
    Marc Hesselink 11-Oct-24 € 5.00 Hold
    Marc Hesselink 16-Jul-24 € 5.00 Hold
    Marc Hesselink 15-Jul-24 € 6.00 Hold
    Marc Hesselink 10-Jul-24 € 6.00 Hold
    Marc Hesselink 22-Apr-24 € 6.00 Hold
    Marc Hesselink 17-Apr-24 € 7.50 Hold
    Marc Hesselink 10-Apr-24 € 7.50 Hold
    Marc Hesselink 11-Mar-24 € 7.50 Hold
    Marc Hesselink 02-Feb-24 € 7.00 Hold
    Marc Hesselink 23-Jan-24 € 7.00 Hold

    Broker Kepler Cheuvreux Analyst Date Target Price Recommendation
    Tim Ehlers 22-Jan-25 € 5.20 Hold
    Tim Ehlers 23-Jul-24 € 5.20 Hold
  16. forum rang 6 hvasd2 31 januari 2025 09:07
    quote:

    visje schreef op 30 januari 2025 10:36:

    @hvasd2 dit doen ze middels een persbericht en een persconferentie + een livestream :-)
    zonder gekheid toen Volvo wegging brachten ze idd een persbericht uit.
    Blijkbaar dan groot en belangrijk genoeg om te melden dat Volvo wegging. Toch kunnen veel afscheidnemende “kleintjes” ook groot en belangrijk genoeg worden om te melden.
  17. forum rang 6 ketchup 31 januari 2025 09:21
    heb destijds begrepen dat TT het pas melde nadat er info gelekt was door een (ex)-medewerker bij TT

    de investerende aandeelhouder merkte ook pas dat het slecht ging met Sports toen ze de stekker eruit trokken, daarvoor was het comment
    " sports is doing fine "
554 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 28 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in