Habibi-Amman schreef op 12 januari 2019 04:48:
[...]
Goedemorgen Four60,
Ik hoop dat ik je kan laten inzien dat het samenvatten van jouw mening op deze manier niet voldoende bijdraagd aan een constructieve discussie hier op het forum, bijna iedere dag een post waar jij je ongenoegen uit op de leiding van het bedrijf.
als deze discussie plaats moet vinden, kunnen we dat doen, met in acht nemend van de basis regels van respect en fatsoen tov een persoon die 10 jaar lang heeft gevochten voor dit bedrijf, veel heeft bewerkstelligd, relaties heeft opgebouwd, alles in zijn kunnen heeft gesteld om te breiken waar we nu staan.
Iedereen heeft zijn qualiteiten en zwakheden, niemand is perfect.
Om proberen de discussie en de uitkomst, ongeacht of we het eens of oneens zijn een doel te geven, zouden we behalve critiek ook eens kunnen kijken hoe en waar we dat kunnen bereiken. met onderbouwing en alternatieven. Het vermelden van de punten in je samenvatting, met
alleen het doel te zeggen dat de CEO niet (meer) geschikt is om dit bedrijf te leiden is te kort door de bocht, en erg offensief/beledigend.
- De CEO houdt z'n aandeelhouders niet van de feiten op de hoogte; welke feiten mis jij, is er vertraging, of wordt er helemaal niet gecommuniceerd? / voorbeelden aub- De CEO kan inderdaad geen vlammend betoog houden over het bedrijf dat hij leidt; zeker niet in Amerika. wat is een vlammend betoog, op welke wijze zou hij dit dan moeten doen? is er een alternatief? persoonlijk denk ik dat het grootste knelpunt de engelse taal is, ik ben van mening dat de COO en CFO het een stuk beter doen betreffende presentaties.
- De CEO pleegt niet op de juiste wijze gerichte PR. is niet geheel aan CEO toe te wijzen, ook al is hij eindverantwoordelijk. Zelf van mening dat PR verbeterd kan worden, vooral op digitale media, meer success stories publiceren, actief zijn op diverse platformen, daarbij geld was beperkt, nu er een product is, en winst, kan men hier in gaan investeren, lijkt mij wenselijk en noodzakelijk. De actie om Ruconest beschikbaar te stellen bij gebrek en plasma producten, is een van de grotere successen wat niet alleen etisch was, maar ook een grote reclame. Misschien had men hier nog meer op kunnen uitvergroten, en als headliners kunnen wegzetten in de media. Daarbij blijkt dat een groot gedeelte van de patienten nu op Ruconest blijft, dit is ook een mooi verhaal dat aantoont wat de patienten eigenlijk prefereren.
- De CEO is niet in staat direct op te treden bij panieksituaties, denk aan Kempen, naar de aandeelhouders. Het is waarschijnlijk niet duidelijk wat er binnehuis allemaal gebeurd is, ik vermoed dat pharming hier zelf een groter belang in heeft gespeeld dan de meeste verwachten. Mogelijk door te vertellen dat men aangaft dat 80% van de patienten profilaxe zou willen in 2020? probleem is dat dit percentage een patienten wens is, en niet zo zeer een technische of financieele mogelijkheid. Hoe had men dan moeten reageren? een analist is een analist? als er een komt met een koersdoel van 15 euro in 2020, moet men daar dan ook op reageren? Tuurlijk heeft het veel schade gedaan, maar dit zijn criminelen, les geleerd. Dit mag geen 2de keer gebeuren. einde verhaal.
- De CEO is een kapitein op een schip dat vanaf nu 5 tot 6 verschillende koersen tegelijkertijd moet gaan varen. Onmogelijk en door 1 persoon, zonder delegatietalent, niet te behappen. met je eens, taken moeten verdeeld worden, misschien extra mensen aangenomen om bepaalde taken te verlichten. Men heeft toch al in de USA specifieke mensen hiervoor in dienst? Ik zelf en van mening dat de USA markt redelijk succesvol is, vindt jij niet dan? hoe zou de structuur, en met welke taken, moeten zijn? laten we daar eens over praten?
Overall, iedereen, en vooral de CEO kan zeer trots zijn, nu is het nieuwe tijdperk voor pharming aangebroken, met moet consolideren, prioriteiten stellen, dit duidelijk comminiceren in een strategie.
Medisch hebben ze alles dik voor elkaar, en dat is ook dhr. de Vries zijn sterkte kant. op andere vlakken zullen ze meer recources in PR moeten steken, ook al is de verwachting dat het goude ei zich zelf verkoopt, onderschat niet de negatieve invloed en slinkse werkwijze van anderen. niet iedereen, of eigenlijk niemand is zo goed gelovig als de nederlandse boertjes, je moet een schild hebben in de vorm van zeer mondige vertegenwoordigers die op de juiste wijze het bedrijf verdedigen.
Over naar jou Four60, wat is de weg vooruit volgens jouw?
p.s. ik ben zeer lovend over pharming, laat dat duidelijk zijn, ik zou alleen graag on onderbouwde discussie hebben, zodat het niet alleen bij het nachtbraken blijft ;)