Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor

Forum geopend voor Euronav

19.517 Posts
Pagina: «« 1 ... 541 542 543 544 545 ... 976 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 21 mei 2020 16:32
    quote:

    Yes we can schreef op 21 mei 2020 16:28:

    [...]
    Hahaha, als je een tijdje op de fora zit ken je de aliasjes van de trollen die meestal ongebreideld negativisme spuiten. Nagenoeg in 100% van de gevallen hebben ze geen aandelen en zelfs nooit gehad.
    Alleen personen die geen belang hebben bij de koers kunnen objectief zijn.
  2. harryhol 21 mei 2020 17:24
    Het wordt vast een rustig halfjaar in EURN: op 9 verkoopt Saverys, onder de 8 zal Hugo wel kopen. Misschien kunnen ze halverwege tot zaken komen.
  3. Yes we can 21 mei 2020 18:09
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 21 mei 2020 16:32:

    [...]
    Alleen personen die geen belang hebben bij de koers kunnen objectief zijn.
    Bespaar je de moeite :)
  4. forum rang 6 christo1 21 mei 2020 21:36
    Denk dat saverys geld nodig heeft om hun CMB overeind te houden, hun bulkschepen afdeling zal wel niet gunstig zijn in deze tijden.
  5. forum rang 6 christo1 21 mei 2020 21:40
    Tabletrates wel gezakt maar wel nog het dubbele dan breakeven als we dat kunnen houden voor het derde kwartaal zijn dit nog altijd goede winsten, natuurlijk wel niet te vergelijken met eerste en tweede kwartaal van dit jaar en dan komt het vierde kwartaal eraan met waarschijnlijk hogere tarieven met de winter in aantocht.

    Euronav heeft ook de goedkeuring gekregen om 216 miljoen dollar eigen aandelen in te kopen is toch geen klein pakket lijkt me.
  6. [verwijderd] 21 mei 2020 22:01
    quote:

    PAPA JOE schreef op 21 mei 2020 21:02:

    Saverijs heeft voor 903000€ verkocht
    Waar heb je deze informatie vandaan? Ze hadden in april natuurlijk ook al een flink deel verkocht ! Maar ze houden nu bijna niets meer over...
  7. krach03 21 mei 2020 23:10
    Vanwege de aangekondigde buy-backs vraag ik mij af of ze over Q2 ook 80% van hun winst gaan uitkeren als dividend,

    wat denken jullie?
  8. forum rang 4 boothram 22 mei 2020 00:20
    if you cant beat them joiN them zal saverijs gedacht hebben, en dat pakket van 100 000 aan 9.03 dat zou hij dan geweest zijn?
    op lange termijn gezien is vers geld wel rendabeler in exmar of cmb nu de olie op zijn retour is, en ja als je het niet duurder kunt verkopen, kun je het wellicht goedkoper terugkopen, zo is hij rijk geworden tocht??
    zn die buybacjs, is over een periode van 5 jaar denk ik dus eerder 20 000 aadelen per beursdag dag, ik zou denken dividenden incasseren, ze reserveren genoeg winst voor die aankopen...
  9. forum rang 8 objectief 22 mei 2020 07:45
    quote:

    krach03 schreef op 21 mei 2020 23:10:

    Vanwege de aangekondigde buy-backs vraag ik mij af of ze over Q2 ook 80% van hun winst gaan uitkeren als dividend,

    wat denken jullie?
    Het belangrijkste lijkt me dat ze een mooie winst maken in Q2; dat dividend loopt wel mee met het resultaat.
  10. Todeco 22 mei 2020 08:31
    quote:

    Todeco schreef op 22 mei 2020 08:14:

    Op de site van de FSMA worden alle insider transacties gepubliceerd www.fsma.be/nl/transaction-search?fie...

    Saverijs heeft op 20 mei 170.000 aandelen verkocht voor +- 9 euro.
    Kleine correctie: verkoop vond plaats op 15 en 17 mei en gepubliceerd op 20 mei
  11. Risky bets 22 mei 2020 08:44
    quote:

    christo1 schreef op 21 mei 2020 21:36:

    Denk dat saverys geld nodig heeft om hun CMB overeind te houden, hun bulkschepen afdeling zal wel niet gunstig zijn in deze tijden.

    Ja, haven diensten ook. Exmar is ook niet best nu met midsized LPG shipping rates crashing ...

    In dat interview in de tijd een poosje geleden, gaven ze ook aan dat ze weinig invloed meer hebben. Belang is te veel verwaterd. Het is logisch om OF voor een groot belang te gaan en dan invloed te hebben, OF het gewoon als een investering te zien en dan is standaard financiele theorie van toepassing, dat het logisch is te diversificeren.
  12. [verwijderd] 22 mei 2020 08:45
    Ik probeer een scenario op te zetten om de evolutie van de koers te begrijpen.

    De Contango is zo ongeveer voorbij waardoor geleidelijk aan meer schepen beschikbaar zullen komen. De vraag naar olie zal echter nog geruime tijd onder de historische niveaus noteren. Om in die situatie tot een nieuw evenwicht te komen tussen vraag en aanbod van schepen zullen oude schepen uit de vaart moeten gaan en gezien de leeftijd van de vloot zal dat ook gebeuren. Deze schepen zullen echter pas uit de vaart worden genomen bij gemiddeld lage vrachtprijzen (<25 k$) over een geruime periode.

    Conclusie van dit scenario: om tot een nieuwe (super)cyclus te komen moeten de vrachtprijzen nog eerst flink dippen. De vraag is of de aandelenkoers dan niet (tijdelijk) zal meedippen tot eerder geziene niveaus van 6.5-7.5 EUR?

    Welke meest waarschijnlijke scenario’s zien jullie? Een nieuwe contango, hoge vraag naar olie of om een andere reden een blijvend evenwicht of tekort in het aanbod van schepen?

  13. Risky bets 22 mei 2020 08:48
    quote:

    objectief schreef op 22 mei 2020 08:19:

    [...]

    Dat lijkt me niet positief, tenzij iemand dit anders ziet.
    Nee, niet positief.

    Maar hij is al meer dan een jaar het belang aan het afbouwen. Heeft nog maar een paar procent van EURN. Hopelijk is hij er snel uit en kan dat boek ook worden afgesloten.
  14. [verwijderd] 22 mei 2020 09:00
    quote:

    Sugarstock schreef op 22 mei 2020 08:45:

    Ik probeer een scenario op te zetten om de evolutie van de koers te begrijpen.

    De Contango is zo ongeveer voorbij waardoor geleidelijk aan meer schepen beschikbaar zullen komen. De vraag naar olie zal echter nog geruime tijd onder de historische niveaus noteren. Om in die situatie tot een nieuw evenwicht te komen tussen vraag en aanbod van schepen zullen oude schepen uit de vaart moeten gaan en gezien de leeftijd van de vloot zal dat ook gebeuren. Deze schepen zullen echter pas uit de vaart worden genomen bij gemiddeld lage vrachtprijzen (<25 k$) over een geruime periode.

    Conclusie van dit scenario: om tot een nieuwe (super)cyclus te komen moeten de vrachtprijzen nog eerst flink dippen. De vraag is of de aandelenkoers dan niet (tijdelijk) zal meedippen tot eerder geziene niveaus van 6.5-7.5 EUR?

    Welke meest waarschijnlijke scenario’s zien jullie? Een nieuwe contango, hoge vraag naar olie of om een andere reden een blijvend evenwicht of tekort in het aanbod van schepen?

    Als de lage vrachtprijzen structureel laag blijven gaan de oude schepen er inderdaad volledig uit .
    Wel zullen er ook een hoop jonge schepen tijdelijk uit de vloot gaan bij dipjes in de markt. Uitgestelde drydocking/Uitgestelde scrubber installaties etc. Persoonlijk denk ik niet dat de time charters nog onder de 30k zullen zakken omdat de tankermarkt zichzelf wat kan sturen.
    Wat de koers betreft is het koffiedik kijken, de voorbije weken hebben immers aangetoond dat de koers stijgt als de olieprijs zakt en omgekeerd. Staat precies volledig los van cashflow/earnings/profit/debt/NAV/Outlook.

    Moest ik voldoende zelfbeheersing hebben dan keek ik enkel nog naar de charter rates van Poten en de kwartaalrapporten van Euronav. Die koers slaat toch helemaal nergens op.

19.517 Posts
Pagina: «« 1 ... 541 542 543 544 545 ... 976 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.102
AB InBev 2 5.529
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.948
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.807
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.781
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.007
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.301
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.249
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.048
Alfen 16 25.103
Allfunds Group 4 1.514
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 409
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.629
AMG 971 134.099
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.740
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.031
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.895
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.342
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.564
ASML 1.766 109.546
ASR Nederland 21 4.505
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.733
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.438