Eagle1959 schreef op 15 april 2022 08:58:
Ik ben nog maar enkele weken belegger in JET en vele duizenden armer. Ik ben ingestapt op 32 - 33 ongeveer en in die enkele weken heeft het aandeel 20% lager en hoger gestaan. Ik ben nog zoekende wat de beste strategie is. Doe het zelf met geschreven calls en puts in combinatie met aandelen. Tot dusver deed ik dat met 2 - 4 weken looptijd calls en puts. Maandag of dinsdag heb ik voor het eerst de mei calls 36 en mei de puts 24 geschreven (dus 5 a 6 weken looptijd). Hoewel ik sinds maandag fors onderuit ben gegaan met JET heeft de optiepremies ongeveer 4500,-- op investering 60K aandelen de pijn enigszins verzacht. Tot het niveau 38,- doen de opties mij geen pijn en dat is 35% hoger dan de huidige koers. Ben er van overtuigd dat de grote jongens (hedgefonds) en de optiehandelaren (expiratie gisteren, zie ook BESI) belang hadden bij deze erg lage koersen. JET en BESI zijn bij uitstek optiefondsen door de hoge volatiliteit. BESI is winstgevend en zal onafhankelijk vd koers overleven, bij JET is dat voor de lange termijn niet zeker. maar de komende 2 jaar wel. Ik denk dat de overnames door JET in een tijd waren dat de koers veel hoger stond (het was geld van derden uit de emissie). Hoeveel JET voor GrubHub etc heeft betaald en de waarde nu is voor de directe bedrijfsvoering van JET minder van belang. Nu de geldpersen langzamer draaien en rentes stijgen wil iedereen bedrijven die cash genereren. Dus deze groeibedrijven die het nog moeten waarmaken zijn uit beeld. Ik denk dat het streven naar marktaandeel de juiste is en je verlies of negatieve kasstroom moet accepteren om marktleider te worden in verschillende regio's. Alleen dan bepaal je de marges op een dienst die ongetwijfeld heel groot gaat worden de komende jaren. Voor de bedrijfsvoering van JET is de aandelenkoers van belang wanneer vers kapitaal nodig is. Emitteren op deze niveaus wil je als aandeelhouder niet aan denken. Het negatieve sentiment in deze sector zal weer omslaan als de groei duidelijker wordt. Tov van het gemiddelde in de AEX saat de koers van JET vele malen lager. Alle negativiteit is ingecalculeerd (130 naar nu 27,-) zou je bijna denken. Dat is in de AEX niet het geval, m.a.w. ook vanuit dat perspectief blijf ik in JET. En misschien gaan we naar 20,- of 25,-, maar het neerwaartse potentieel is vele malen kleiner dan het opwaartse. Gewoon nu aandelen kopen en 10 jaar op de plank met 2 maands out of the money geschreven opties lijkt me een prima tactiek om heel veel rendement te halen. Met 50.000,- nu ben je miljonair over 10 jaar, die kans is 10000 maal groter dan de hoofdprijs in de staatsloterij. Pas alleen op als men wil emitteren op te lage niveaus.... of faillissement tot de mogelijkheden behoort is mijn mening. Ik heb nu teveel aandelen JET en zou deels moeten verkopen, maar doe dat niet omdat ik geen aandeel zie waarin ik op korte termijn (half jaar) zoveel opwaarts potentieel zie (mijn GAK 32,40 nu) met 22 geschreven callls 36 mei en 5 geschreven puts mei 24,- en de aandelen voor dekking calls. Ps. was afgelopen week niet blij met het koersverloop...., maar wel optimistisch over de komende maanden.