The Third Way... schreef op 9 november 2022 08:24:
[...]
De echte uitdaging komt in 2023 wanneer BFIT de cash-flow break-even belooft te overschrijden. In het verleden is er al eerder een "kleine communicatiefout" geweest toen bleek dat de overhead veel te hoog uitkwam, er leken dus geen schaalvoordelen horende bij de groei. Wij hebben toen hier op de BFIT draadjes gepleit voor een guidance conform wat the Moose's grote voorbeeld Planet Fitness doet. En ja hoor, bij de volgende rapportage kwam dat keurig: op MT naar 11-12% van de omzet, opgesplitst naar vaste kosten en marketing. Het is duidelijk dat dit jaar die marketingkosten veel hoger zullen liggen, zo ook de vaste kosten door de groei naar een nieuw land en inflatie. Hoe gaat BFIT vooral die laatste kosten in 2023 weer in de kast duwen?
Umi1 gaf aan dat Costco ook altijd de prijzen wist superlaag te houden, ondanks het feit dat ook zij prijszetter zijn in hun markt. Echter, de inflatie (gedeeltelijk) doorrekenen tast dat model niet aan en zal willens nillens moeten. De kwestie is hoe het midden te houden tussen verhogingen en klantenperceptie. Zie de laatste prijsverhoging van ook.... Costco.