Sjarel schreef op 9 augustus 2023 10:53:
Wacht tot oktober (Q3) was de boodschap van de CEO.
Hoeveel 3.0-bussen er uiteindelijk geleverd zijn in H12023 ben ik niet te weten gekomen. Hoeveel er in heel 2023 gaan geleverd worden ook niet.
Er is wel tussen de regels gezegd dat de winstmarge op de 3.0 in rook opgaat wanneer een onafgewerkte bus die ergens in een hoekje stof staat te vergaren opnieuw naar de productielijn moet voor de finale afwerking. En dat gebeurt blijkbaar in Deurne systematisch door ontbrekende onderdelen. (Allez, systematisch is een groot woord, ik zie dat er nog maar twaalf 3.0's rondrijden bij Transdev. Dus de serieproductie bij Ebusco lijkt eerder op prototype-productie.)
Men zegt nu letterlijk dat de Chinezen de 3.0 goedkoper kunnen produceren. Dat is het tegenovergestelde van wat bij de aankondiging van de IPO is gezegd.
Ik concludeer dat het hele Ebusco-verhaal drijfzand is. Steeds opnieuw alles mooier voorstellen dan de realiteit, geen pertinente antwoorden geven. Daar bestaat een woord voor: misleiding