aextracker schreef op 6 oktober 2023 12:24:
[...]
In tijden van koopkrachtdaling\onzekerheid en dalend consumenten vertrouwen gaan consumenten massaal "in stapjes de ladder van luxe consumptie afdalen".
D.w.z. eten doen steeds meer mensen buitenshuis op de goedkopere lokaties en óf in toenemende mate thuis.
DE reden waarom fastfoodketens als Restaurant Brands, YUM!KFC & McD komend jaar "share of stomach gaan wegnemen bij de middenmoot onafhankelijke, luxere restaurants.
Het laten bezorgen past daarin thuis, hoewel we in vorige crises waarnamen, dat m.n. "drive through" afhalen steeds populairder werd in die afzetkanalen.
Er is een reden waarom de koers van JET op Euro 11,- staat . Ik waag te betwijfelen of deze koers standhoudt.
De schaalgrootte en evt. financiele slagkracht van JET bij verkoop Grubhub, zal het mogelijk maken zich verder op "thuisbezorgen in kernmarkten te gaan focussen". De vraagt rijst of de USA daar voor JET bij blijft behoren.
Thuisbezorgen maakt het eten helaas niet goedkoper. Bovendien is het veel gezonder om zelf even op de fiets te springen en in de stad je voer (af) te halen.
Kom in beweging, wordt geen "couch-potato" :) !