Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor

Ebusco 2024

12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 477 478 479 480 481 ... 648 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Wilbar 7 november 2024 08:55
    quote:

    Marcel I&W schreef op 6 november 2024 18:07:

    [...]

    De CEO heeft allang besloten welke koper van bussen voorrang krijgt.
    Laat me raden: elke geïnteresseerde kan het aantal bussen kopen dat hij wil. En aan het einde houdt de CEO nog bussen over…
  2. Dumpert 7 november 2024 09:04
    Stapje terug, naar een niveau dat past, ik denk dat 2,5 past bij de huidige situatie, was veel te hoog, nog steeds een bedrijf met grote verliezen en geen uitzicht op groene cijfers.
  3. forum rang 7 lucas D 7 november 2024 10:17
    Het wachten nu is op nieuws en wel goed nieuws, beleggers hebben niet veel geduld het moet dan ook niet te lang uitblijven.
    Wacht nog steeds af en pas bij goed nieuws stap ik in.
    Dat is nieuws over stap 1 en stap 2.
  4. DiamondHands 7 november 2024 10:27
    quote:

    €URO-Trader schreef op 7 november 2024 09:46:

    www.wyniasweek.nl/elektrisch-rijden-w...
    Maarten van Andel heeft zeker valide punten als het gaat om de uitdagingen en beperkingen binnen de energietransitie en de mobiliteitssector. Echter, de oplossing die hij voorstelt – auto’s die extreem efficiënt rijden, bijvoorbeeld 1 op 50 – mist een realistische basis en implementatieplan. Het probleem met traditionele verbrandingsmotoren, die al meer dan 120 jaar in ontwikkeling zijn, ligt in hun inherente inefficiëntie. Deze motoren halen gemiddeld een efficiëntie van ongeveer 30%, waarbij het merendeel van de energie verloren gaat als warmte. Ter vergelijking, elektromotoren zijn veel efficiënter, met een rendement dat zelfs in het slechtste geval rond de 95% ligt. Dit maakt elektrische voertuigen veel effectiever in energiegebruik.

    Het draait echter niet enkel om het milieu; economische motieven spelen ook een grote rol. Uit talrijke studies blijkt dat elektrische bussen (ebussen) veel efficiënter zijn dan hun diesel-tegenhangers als we kijken naar de Total Cost of Ownership (TCO). Ze gaan langer mee, zijn minder onderhoudsgevoelig en zorgen voor lagere operationele kosten. Bovendien produceren ze geen lokale uitstoot, wat bijdraagt aan een schonere leefomgeving en indirect gunstiger is voor belastingbetalers door lagere gezondheids- en milieuvervuilingskosten.

    Een van de voordelen van de huidige lithium-ion batterijen is hun duurzaamheid en herbruikbaarheid. Na een levensduur van ongeveer 10 tot 12 jaar in voertuigen, kunnen deze batterijen worden hergebruikt in stationaire energieopslag (de zogenaamde ‘second life’). Nog belangrijker is dat ze voor 99% recyclebaar zijn, wat zorgt voor een circulaire economie en vermindering van grondstofverspilling.

    Het argument dat de huidige auto’s niet aan de efficiëntie-eis van 1 op 50 voldoen, komt deels door de beperkingen van verbrandingsmotoren en de focus op winstmaximalisatie binnen de auto-industrie. Gelukkig worden de nieuwste ontwikkelingen in batterijtechnologie en productie steeds ethischer en duurzamer. Cobalt, bijvoorbeeld, wordt in toenemende mate vermeden om ethische en veiligheidsredenen, en fabrikanten zoeken actief naar alternatieve oplossingen.

    Al met al biedt de overstap naar elektrische voertuigen en batterijen met een hoog rendement een veelbelovend pad voor een duurzame toekomst. De uitdaging blijft om de technologieën betaalbaar, efficiënt en toegankelijk te maken, maar de vooruitgang in batterijrecycling en vermindering van problematische grondstoffen zoals cobalt wijst erop dat de sector zich in de goede richting beweegt.
  5. forum rang 4 Jokeltje 7 november 2024 12:04
    De sector heeft zeker toekomst, maar niet ieder bedrijf slaagt, sommigen zijn helaas te overmoedig geweest en hebben zichzelf overschat.
  6. forum rang 7 bezinteergebelegt 7 november 2024 12:56
    Ze mogen nu wel niet te lang meer w88 met die emissiekoers en voorwaarden.

    Want de pump is geweest de afgelopen dagen en de dump is zo te zien begonnen sinds de high op 4,75 van gisteren.
  7. forum rang 4 putdeksel 7 november 2024 13:00
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 7 november 2024 12:56:

    Ze mogen nu wel niet te lang meer w88 met die emissiekoers en voorwaarden.

    Want de pump is geweest de afgelopen dagen en de dump is zo te zien begonnen sinds de high op 4,75 van gisteren.
    als ze operationeel zo sterk waren, hadden ze misschien niet in deze situatie gezeten :-)
  8. forum rang 6 €URO-Trader 7 november 2024 13:46
    Chinezen of anderen kopen uiteindelijk het bedrijf op. Fabriceert men 75% vd bus mbv goedkope arbeidskrachten en het laatst in België, a la kleding " made in Italy".
  9. forum rang 7 lucas D 7 november 2024 15:41
    Schreef deze week mijn inschatting van de emissie koers, tussen € 3,00 - € 3,30.
    Ging er daar nog aan voorbij dat er eerst nog een overeenkomst moet zijn voor de claim emissie.
    Daarom deze bijstelling die uiteraard alleen geld als de overeenkomst met de investerende leverancier er komt.
    Die investering is namelijk het startschot voor Ebusco / aandeelhouders om de claimemissie te laten slagen.
    Zonder deze investering van de onbekende leverancier komt er niet eens een claimemissie.
    Dat is waarom de koers wat daalt en nog wat verder gaat dalen, onzekerheid.
    Vandaar mijn bericht over geduld en de 2e helft van de maand. Want dan moet het allemaal gebeuren.
    Er van uitgaande dat stap 1 en stap 2 beiden doorgaan stel ik mijn verwacht emissie prijs bij.

    Ga na investering leverancier uit van een emissie prijs van € 5,00 - € 5,30.

    Het is dan ook maar goed dat er een pragmatische CEO aan het roer staat.
  10. forum rang 7 Bye 7 november 2024 16:01
    quote:

    lucas D schreef op 7 november 2024 15:41:

    Schreef deze week mijn inschatting van de emissie koers, tussen € 3,00 - € 3,30.
    Ging er daar nog aan voorbij dat er eerst nog een overkomst moet zijn voor de claim emissie.
    Daarom deze bijstelling die uiteraard alleen geld als de overeenkomst met de investerende leverancier er komt.
    Die investering is namelijk het startschot voor Ebusco / aandeelhouders om de claimemissie te laten slagen.
    Zonder deze investering van de onbekende leverancier komt er niet eens een claimemissie.
    Dat is waarom de koers wat daalt en nog wat verder gaat dalen, onzekerheid.
    Vandaar mijn bericht over geduld en de 2e helft van de maand. Want dan moet het allemaal gebeuren.
    Er van uitgaande dat stap 1 en stap 2 beiden doorgaan stel ik mijn verwacht emissie prijs bij.

    Ga na investering leverancier uit van een emissie prijs van € 5,00 - € 5,30.

    Het is dan ook maar goed dat er een pragmatische CEO aan het roer staat.
    Met je berichtgeving maak je duidelijk dat ook voor jou nog steeds onduidelijk is
    wat de toekomst van Ebusco zal zijn. Geen geld is einde verhaal.
  11. forum rang 7 lucas D 7 november 2024 16:04
    quote:

    Marcel I&W schreef op 7 november 2024 16:01:

    [...]

    Met je berichtgeving maak je duidelijk dat ook voor jou nog steeds onduidelijk is
    wat de toekomst van Ebusco zal zijn. Geen geld is einde verhaal.
    Dat is wat ik denk, maar misschien klopt er wel niks van wat ik schrijf.

    Begrijp wel dat het een belangrijke leverancier is, die steekt ook zijn nek niet zomaar uit.
  12. Bestek 7 november 2024 16:14
    quote:

    lucas D schreef op 7 november 2024 16:04:

    [...]

    Dat is wat ik denk, maar misschien klopt er wel niks van wat ik schrijf.

    Begrijp wel dat het een belangrijke leverancier is, die steekt ook zijn nek niet zomaar uit.
    Of hij hoopt, door alleen de kostprijs te berekenen voor reeds geleverde goederen er redelijk ongeschonden uit te komen i.p.v. met lege handen te zitten als het failliet gaat.
    Of een andere constructie natuurlijk.
  13. forum rang 7 lucas D 7 november 2024 16:33
    quote:

    Bestek schreef op 7 november 2024 16:14:

    [...]

    Of hij hoopt, door alleen de kostprijs te berekenen voor reeds geleverde goederen er redelijk ongeschonden uit te komen i.p.v. met lege handen te zitten als het failliet gaat.
    Of een andere constructie natuurlijk.
    Het zit anders denk ik.

    Buiten alleen leverancier is het de bedoeling dat hij ook deelneemt in het bedrijf door een stevige investering.
    Hij wil daar wel bepaalde garanties voor hebben.
    BV vast contract als leverancier voor onbepaalde tijd en inflatie garantie.
    Uiteraard markt conforme prijzen. En een aandeel in de winst in procenten naar grote investering met de huidige waarde van Ebusco als start.
    De grootaandeelhouders zijn afhankelijk van de besprekingen, edoch zij zullen echter mee moeten anders komt stap 1 er niet.
    Dat is dus een voorwaarde.
  14. forum rang 7 Bye 7 november 2024 16:41
    quote:

    lucas D schreef op 7 november 2024 16:33:

    [...]

    Het zit anders denk ik.

    Buiten alleen leverancier is het de bedoeling dat hij ook deelneemt in het bedrijf door een stevige investering.
    Hij wil daar wel bepaalde garanties voor hebben.
    BV vast contract als leverancier voor onbepaalde tijd en inflatie garantie.
    Uiteraard markt conforme prijzen. En een aandeel in de winst in procenten naar grote investering met de huidige waarde van Ebusco als start.
    De grootaandeelhouders zijn afhankelijk van de besprekingen, edoch zij zullen echter mee moeten anders komt stap 1 er niet.
    Dat is dus een voorwaarde.
    Weinig concreets Lucas. Gewoon fantasie.
  15. forum rang 7 lucas D 7 november 2024 16:53
    quote:

    Marcel I&W schreef op 7 november 2024 16:41:

    [...]

    Weinig concreets Lucas. Gewoon fantasie.
    Het is het enige concrete op het forum en jij zegt het is niet concreet.
    Het gaat over alles waar alles vanaf hangt.
    Het is dus concreet.
  16. forum rang 7 Bye 7 november 2024 17:09
    quote:

    lucas D schreef op 7 november 2024 16:53:

    [...]

    Het is het enige concrete op het forum en jij zegt het is niet concreet.
    Het gaat over alles waar alles vanaf hangt.
    Het is dus concreet.
    Ca. 10% koersdaling is onverwacht maar concreet.
  17. forum rang 4 Kanhetlager 7 november 2024 17:16
    quote:

    Marcel I&W schreef op 7 november 2024 17:09:

    [...]

    Ca. 10% koersdaling is onverwacht maar concreet.
    Een dag zonder nieuws is -10%?
12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 477 478 479 480 481 ... 648 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.070
AB InBev 2 5.518
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.734
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 266
Accsys Technologies 23 10.751
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.753
Aedifica 3 916
Aegon 3.258 322.874
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.894
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.340
Air France - KLM 1.025 35.058
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.914
Allfunds Group 4 1.475
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.348
AMG 971 133.675
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.015
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.784
Arcelor Mittal 2.034 320.752
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.241
ASML 1.766 107.976
ASR Nederland 21 4.501
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 498
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.684
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.403