Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor

AMG Critical Materials 2025

2.492 Posts
Pagina: «« 1 ... 117 118 119 120 121 ... 125 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Lamsrust 10 april 2025 09:46
    quote:

    Trx7 schreef op 10 april 2025 08:59:

    Wordt vandaag een groot feest!
    Chippers bijgekocht de afgelopen dagen. Lamsrust volgens mij ook. Eindelijk een keer wat geluk.
    Yep, ik had chippers bijgekocht, signify, aalberts, shell, galapagos en heel klein beetje amg. Alles voor de langere termijn.
  2. Scorpio_60 10 april 2025 09:47
    quote:

    €URO-Trader schreef op 10 april 2025 09:44:

    Gehalveerd op €14,40. Gelukt. Nu eens even aankijken wat er vandaag gebeurt. Jammer dat IEX niet bereikbaar was. Gebruik dan Fd site, werkt immer.
    Klopt, maar wel allerlei mooie abonnementen proberen te slijten.
  3. forum rang 4 Het mannetje van de radio 10 april 2025 09:52
    quote:

    Scorpio_60 schreef op 10 april 2025 09:47:

    [...]

    Klopt, maar wel allerlei mooie abonnementen proberen te slijten.
    Echt belachelijk inderdaad dat je als digitaal beleggersplatform op dagen dat het ertoe doet, niet bereikbaar bent. Een modern digitaal platform kan bij (te verwachten) drukte gewoon wat (virtuele) servers bijzetten. Dat lukt IEX herhaaldelijk niet. Mede daarom heb ik onlangs mijn IEX.nl abonnement opgezegd.
  4. forum rang 8 Hopper58 10 april 2025 10:00
    In De Tijd gisteren:

    Volkswagen compenseert Chinese kater met Europese Tesla-mijders

    Bas Kurstjens
    09 april 2025 16:50

    Een verdubbeling van de verkoop van elektrische auto's in Europa behoedt Volkswagen voor een nieuw rotkwartaal. Het is ruim voldoende om de aanhoudende vrije val in China op te vangen.

    Als de op een na grootste autobouwer van de wereld heeft de Volkswagen-groep (VW, Audi, Porsche, Skoda, Seat...) in de eerste drie maanden van dit jaar haar verkoop zien stijgen. Het Duitse concern verkocht 2,13 miljoen nieuwe auto's: 1,4 procent meer dan een jaar geleden.

    Dat was vooral te danken aan Europa en de Verenigde Staten. Daar groeide de verkoop met respectievelijk 3 en 4,4 procent. Die Amerikaanse spurt wordt door analisten vooral verklaard door de snel escalerende handelsoorlog met de VS.

    De woensdag van kracht geworden invoertarieven van 25 procent op auto's uit Europa dreigt Volkswagens, Audi's en Porsches in de VS tot meer dan 10.000 dollar duurder te maken. Om die prijsverhoging te vermijden hebben veel Amerikanen de aankoop van hun nieuwe bolide vervroegd. Vooral Amerikaanse Porsche-rijders zagen de bui al hangen en kochten een nieuwe auto. Het sportwagenmerk zag zijn verkoop in de VS in het eerste kwartaal met 37 procent stijgen.

    Lees meer
    Met Trump-tarieven wordt nachtmerrie autobouwers werkelijkheid
    In Europa valt het vooral op dat de Volkswagen-groep de verkoop van elektrische auto's meer dan zag verdubbelen tot 158.000. Dat is volgens analisten een rechtstreeks gevolg van de kelderende verkoop van Tesla in Europa. Definitieve cijfers ontbreken nog, maar alles wijst op ongeveer een halvering van het aantal verkochte Tesla's in het eerste kwartaal. Dat is het gevolg van een facelift van de populaire Model Y en een groeiende afkeer van autokopers van Tesla-CEO en Trump-adept Elon Musk. Europese e-autokopers lijken daardoor liever voor een Volksagen ID.3, ID.4 of ID.5 te kiezen dan voor een Tesla Model 3 of Y.

    Aanhoudende problemen in China
    De groei in de VS en Europa was ruim voldoende om de aanhoudende problemen van de Volkswagen-groep in China te compenseren. De totale afzet in de grootste automarkt van de wereld zakte met 7 procent en het aantal verkochte elektrische auto's in China zelfs met 37 procent. Terwijl China vorig jaar nog goed was voor bijna een derde van de verkoop van alle e-auto's van de Volkswagen-groep, is dat nu nog maar 12 procent.

    Tegelijkertijd zet Volkswagen zich schrap voor de impact van de mondiale handelsoorlog. De auto-industrie is een van de meest gemondialiseerde sectoren en zal weinig anders kunnen dan de tarieven grotendeels door te rekenen aan klanten. Het kernmerk Volkswagen heeft wel een eigen fabriek in de VS en kan de tarieven daarmee deels ontwijken. Maar de traditionele winstmachines van de groep, Audi en Porsche, hebben geen fabriek in de VS en importeren hun volledige afzet in de VS.
  5. forum rang 6 Lamsrust 10 april 2025 10:05
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 10 april 2025 09:52:

    [...]

    Echt belachelijk inderdaad dat je als digitaal beleggersplatform op dagen dat het ertoe doet, niet bereikbaar bent. Een modern digitaal platform kan bij (te verwachten) drukte gewoon wat (virtuele) servers bijzetten. Dat lukt IEX herhaaldelijk niet. Mede daarom heb ik onlangs mijn IEX.nl abonnement opgezegd.
    Eens. IEX moet net als FD zorgen dat het werkt op cruciale momenten. Beleggerscommunity is echt niet zo heel groot. Verkapte zuinigheid.
  6. forum rang 6 Trx7 10 april 2025 10:21
    Wat een tegenvaller de koers. Weinig aandelen die het zo extreem slecht doen.
  7. forum rang 6 Lamsrust 10 april 2025 10:42
    Ferro-vanadium - 80%min In warehouse Pittsburgh
    30d 7.72%
    90d 9.98%.
    180d 9.71%
    360d 8.36%

    Kijk, blijft mooi oplopen. En elke dollar hogere vanadiumprijs gaat rechtstreeks naar de winst, al krijgt de leverancier van de spent catalist er boven een bepaald bodembedrag ook een deel van.
  8. forum rang 6 Lamsrust 10 april 2025 10:44
    quote:

    Trx7 schreef op 10 april 2025 10:21:

    Wat een tegenvaller de koers. Weinig aandelen die het zo extreem slecht doen.
    De tijd in de wachtkamer is lang, erg lang. Maar ALS de vanadiumprijs echt doorstijgt vergelijkbaar met antimony dan slaat de vlam in de pan. Dat is nu eenmaal grondstoffen handel.
  9. forum rang 6 €URO-Trader 10 april 2025 10:57
    quote:

    Lamsrust schreef op 10 april 2025 10:44:

    [...]

    De tijd in de wachtkamer is lang, erg lang. Maar ALS de vanadiumprijs echt doorstijgt vergelijkbaar met antimony dan slaat de vlam in de pan. Dat is nu eenmaal grondstoffen handel.
    kwestie van langzaam oplopen en dan als een raket omhoog. Op tijd eruit dan, aangezien ze altijd gaan landen.

    Zit te schuiven tussen AMG en Sligro, staat tevens extreem laag en keert nu dividend uit rond de 3% op de huidige koers. Met potentie voor financiële verbetering en overname/restant naar de grootaandeelhouder. Zie maar.
  10. forum rang 4 Schuinsmarcheerder 10 april 2025 11:01
    quote:

    geldmaker schreef op 10 april 2025 06:43:

    [...]

    Dwaas idee, probeer eens bitcoins...
    En al wat verdiend met je AMG vandaag, Geldmakertje? Ik ben niet ontevreden met een prijs van €14,47 ..... (aankoop €13,49)
    Wat is de koers op dit moment?
  11. SRD 10 april 2025 11:01
    quote:

    Trx7 schreef op 10 april 2025 10:21:

    Wat een tegenvaller de koers. Weinig aandelen die het zo extreem slecht doen.
    Loepzuivere shorters daytrading.
  12. forum rang 4 Het mannetje van de radio 10 april 2025 11:04
    quote:

    Trx7 schreef op 10 april 2025 10:21:

    Wat een tegenvaller de koers. Weinig aandelen die het zo extreem slecht doen.
    Bedenk wel dat AMG gisteren niet meeging in de flinke koersdalingen. Dus ten opzichte van gisteren hoeft er geen koersverlies gecompenseerd te worden, daardoor lijkt de winst (tov de fondsen die gisteren wel hard omlaag gingen) nu relatief tegen te vallen.
  13. Daardrinkenweop 10 april 2025 11:29
    Haha, het glas is bij jou halfvol :-). Nog steeds ruim 25% kwijt sinds een week of 2. En 75% sinds piek, 2 jaar geleden.
    De verdere investering in de Amerikaanse chroom fabriek in Pittsburg gaat om chump change, maar zou een catalysator kunnen zijn om het tij te keren.
  14. forum rang 8 Hopper58 10 april 2025 11:39
    DeTijd deze ochtend

    Handelsoorlog doet autoterminals in Vlaamse havens vollopen

    Bas Kurstjens
    10/04 om 10:39

    Autobouwers hebben wereldwijd de export van auto's naar de Verenigde Staten gepauzeerd. Als gevolg daarvan lopen de autoterminals in de Vlaamse havens snel vol.

    'Het zorgt wel voor wat kopzorgen', zegt Alain Guillemyn, de managing director van ICO. Dat is de grootste uitbater van autoterminals in de havens van Zeebrugge en Antwerpen. De handelsoorlog die de Amerikaanse president Donald Trump vorige week in alle hevigheid ontketende, veroorzaakt meer dan wat rimpelingen in de Vlaamse havens. Zeebrugge is de belangrijkste overslagplek voor auto's in de wereld en staat daardoor midden in het conflict.

    Washington voerde een importheffing van 25 procent in op de invoer van alle auto's uit het buitenland. En hoewel Volkswagen, BMW en Mercedes-Benz eigen fabrieken in de VS hebben, worden veel in de VS verkochte auto's van Duitse merken nog in Europa gebouwd. Ook Volvo importeert een aanzienlijk deel van zijn Amerikaanse verkoop uit Europa. Voor de Gentse fabriek van Volvo Cars is de VS de op een na grootste afzetmarkt, vlak na het Verenigd Koninkrijk.

    Tijdelijke opslag
    'De autofabrieken draaien gewoon door. Onze klanten vragen hun auto's tijdelijk op te slaan in de hoop op een nieuw handelsakkoord tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie', zegt Guillemyn. Vooral Volkswagen, Mercedes-Benz en BMW verschepen de modellen uit hun Duitse fabrieken via Zeebrugge naar de VS. Merken als Audi en Jaguar Land Rover hebben ondertussen toegegeven de uitvoer van auto's naar de VS te hebben opgeschort.

    Zeebrugge is de belangrijkste overslagplek voor auto's in de wereld en staat daardoor midden in het conflict.
    Van de 2,3 miljoen auto's die vorig jaar door ICO in Zeebrugge en Antwerpen werden verwerkt, had 5 procent (zo'n 120.000 auto's) de Verenigde Staten als bestemming. In eerste instantie werden de auto's die voor de Amerikaanse markt bestemd waren opgeslagen in de haven zelf. 'Maar dat is niet de bedoeling: onze terminals zijn niet voor opslag, maar om auto's door te voeren', zegt Guillemyn.

    De voor de Amerikaanse markt bestemde auto's worden nu gestald op parkings verder van de haven. 'Op dit moment kunnen we nog goed voort met onze overflowbuffer, maar de toestand kan elke dag veranderen', zegt Guillemyn.
  15. forum rang 6 Trx7 10 april 2025 11:41
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 10 april 2025 11:04:

    [...]

    Bedenk wel dat AMG gisteren niet meeging in de flinke koersdalingen. Dus ten opzichte van gisteren hoeft er geen koersverlies gecompenseerd te worden, daardoor lijkt de winst (tov de fondsen die gisteren wel hard omlaag gingen) nu relatief tegen te vallen.
    Koers AMG zit al 1,5 jaar in flinke depressie. Koers op aboluut dieptepunt. Andere aandelen hadden nog wel wat vet op de botten. AMG koers is helemaal geimplodeerd. Vandaag had minimaal +20% moeten staan.
  16. forum rang 6 4finance 10 april 2025 12:32
    quote:

    Trx7 schreef op 10 april 2025 11:41:

    [...]

    Koers AMG zit al 1,5 jaar in flinke depressie. Koers op aboluut dieptepunt. Andere aandelen hadden nog wel wat vet op de botten. AMG koers is helemaal geimplodeerd. Vandaag had minimaal +20% moeten staan.
    Hier is gewoon geduld nodig.
    Mijn visie is 2 a 3 jaar.
  17. Daardrinkenweop 10 april 2025 14:35
    -25Net de Q4 investors call teruggeluisterd. Begin me wel enigszins af te vragen hoe de toestand/gezondheid van dhr Schimmelbusch vordert. Hij is inmiddels 81. Klinkt veelal vlijmscherp en is niet bang om vragen te beantwoorden die niet duidelijk aan een individu gericht zijn. Maar vraag me wel af of zijn (her)benoeming mogelijk nog spannend kan worden tijdens de naderende AGM in mei (vlak na Q1-25).

    Wat denken jullie, en is dit 2 jaar geleden ook een punt van aandacht geweest?
  18. forum rang 10 DeZwarteRidder 10 april 2025 14:37
    quote:

    Daardrinkenweop schreef op 10 april 2025 14:35:

    Net de Q4 investors call teruggeluisterd. Begin me wel enigszins af te vragen hoe de toestand/gezondheid van dhr Schimmelbusch vordert. Hij is inmiddels 81. Klinkt veelal vlijmscherp en is niet bang om vragen te beantwoorden die niet duidelijk aan een individu gericht zijn. Maar vraag me wel af of zijn (her)benoeming mogelijk nog ter sprake komt tijdens de AGM.

    Wat denken jullie?
    Heinz gaat door tot het bittere einde.
  19. forum rang 10 DeZwarteRidder 10 april 2025 14:38
    quote:

    Hopper58 schreef op 10 april 2025 11:39:

    DeTijd deze ochtend

    Handelsoorlog doet autoterminals in Vlaamse havens vollopen

    Bas Kurstjens
    10/04 om 10:39

    Autobouwers hebben wereldwijd de export van auto's naar de Verenigde Staten gepauzeerd. Als gevolg daarvan lopen de autoterminals in de Vlaamse havens snel vol.

    'Het zorgt wel voor wat kopzorgen', zegt Alain Guillemyn, de managing director van ICO. Dat is de grootste uitbater van autoterminals in de havens van Zeebrugge en Antwerpen. De handelsoorlog die de Amerikaanse president Donald Trump vorige week in alle hevigheid ontketende, veroorzaakt meer dan wat rimpelingen in de Vlaamse havens. Zeebrugge is de belangrijkste overslagplek voor auto's in de wereld en staat daardoor midden in het conflict.

    Washington voerde een importheffing van 25 procent in op de invoer van alle auto's uit het buitenland. En hoewel Volkswagen, BMW en Mercedes-Benz eigen fabrieken in de VS hebben, worden veel in de VS verkochte auto's van Duitse merken nog in Europa gebouwd. Ook Volvo importeert een aanzienlijk deel van zijn Amerikaanse verkoop uit Europa. Voor de Gentse fabriek van Volvo Cars is de VS de op een na grootste afzetmarkt, vlak na het Verenigd Koninkrijk.

    Tijdelijke opslag
    'De autofabrieken draaien gewoon door. Onze klanten vragen hun auto's tijdelijk op te slaan in de hoop op een nieuw handelsakkoord tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie', zegt Guillemyn. Vooral Volkswagen, Mercedes-Benz en BMW verschepen de modellen uit hun Duitse fabrieken via Zeebrugge naar de VS. Merken als Audi en Jaguar Land Rover hebben ondertussen toegegeven de uitvoer van auto's naar de VS te hebben opgeschort.

    Zeebrugge is de belangrijkste overslagplek voor auto's in de wereld en staat daardoor midden in het conflict.
    Van de 2,3 miljoen auto's die vorig jaar door ICO in Zeebrugge en Antwerpen werden verwerkt, had 5 procent (zo'n 120.000 auto's) de Verenigde Staten als bestemming. In eerste instantie werden de auto's die voor de Amerikaanse markt bestemd waren opgeslagen in de haven zelf. 'Maar dat is niet de bedoeling: onze terminals zijn niet voor opslag, maar om auto's door te voeren', zegt Guillemyn.

    De voor de Amerikaanse markt bestemde auto's worden nu gestald op parkings verder van de haven. 'Op dit moment kunnen we nog goed voort met onze overflowbuffer, maar de toestand kan elke dag veranderen', zegt Guillemyn.
    Ze hebben precies 89 dagen om al die auto's naar Amerika te sturen.
2.492 Posts
Pagina: «« 1 ... 117 118 119 120 121 ... 125 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.178
AB InBev 2 5.546
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.538
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.931
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.893
Aedifica 3 928
Aegon 3.258 323.216
AFC Ajax 538 7.093
Affimed NV 2 6.308
ageas 5.844 109.920
Agfa-Gevaert 14 2.075
Ahold 3.538 74.363
Air France - KLM 1.025 35.338
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.075
Alfen 16 25.512
Allfunds Group 4 1.525
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.254
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 427
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.296
AMG 972 134.820
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.757
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 501
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.112
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 387
Arcadis 252 8.821
Arcelor Mittal 2.035 321.109
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.383
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.759
Ascencio 1 30
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.709
ASML 1.767 112.528
ASR Nederland 21 4.522
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 523
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.363
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 69
Azerion 7 3.463