josti5 schreef:
Tsja Welgemoed, dan hebben de meesten blijkbaar een jaar lang zitten slapen, want bij vrijwel iedere gelegenheid die zich hiertoe voordeed, heeft Crucell aangegeven een overname te willen doen, die de weg naar winstgevendheid versnelt.
Nu is het zo ver, en wordt de ingeloste intentie vertaald met "megalomaan" en wat dies meer zij...
Echt onbegrijpelijk, temeer daar iedereen die de branche ook maar een beetje kent, weet, dat zelfs de allerbeste produkten met veel moeite en inspanning verkocht moeten worden, en daarvoor is een professionele sales-marketingorganisatie brood- en broodnodig.
Voor een prikkie wordt deze nu in huis gehaald, en feitelijk door de overgenomen partij zelf betaald, dank zij de lopende inkomsten.
Natuurlijk is Crucell bovendien nog vaag over de synergie- en andere voordelen van deze overname, want de consolidatieslag wordt momenteel om het hardst gestreden: zo veel is inmiddels wel duidelijk.
Ik vind het van grote naïviteit getuigen, dat forumleden in deze fase van de overname al zo nodig duidelijkheid wensen: als Crucell dit werkelijk zou doen zou het direkt einde overname zijn!
Hoogstwaarschijnlijk heeft Crucell haar les geleerd, wat de licentienemers betreft: projecten worden maar al te gemakkelijk vertraagd of verschoven.
En dat wordt Crucell dan nog eens aangerekend ook...
Dus JA, ik hoop van harte dat die hele overname doorgaat, want daarmee wordt de anders komende mistige periode 2006-2007 goeddeels helder. En winstgevend, te beginnen in 2007 (en misschien zelfs al 2e helft 2006, maar dat zou echt een huzarenstuk zijn!).
Zelf doen is altijd nog het beste, zowel voor Crucell, als voor de belegger.
Toch?
Groeten,
Jos.