Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

JR Shipping

37 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 oktober 2008 16:55
    Vandaag ontving ik bericht dat het schip waarin ik een participatie heb "Elite" al een maand stilligt omdat er geen contract kan worden afgesloten.

    Hebben meer posters een dergelijke ervaring?

    Groet.

  2. Pietpaaltjes77 25 oktober 2008 17:15
    vroeger, denk 10 jaar geleden, toen het fiscaal veel interessanter was hadden wij twee verschillende scheeps CV's. In een woord grote ellende. Door het fiscale voordeel had je al gegarandeerd iets van 6% maar ik zou echt nooit meer zo'n ding kopen onder het huidige regime. Ongelooflijk wat er met zo'n boot kan gebeuren in een paar jaar.

    Zal een paar zaken noemen die me zo opkomen: Brandje aan boord, tegen andere boot aangevaren, tegen kade aangevaren, vervuilde brandstof, onverwachte onderhoudsuitgaven, onverwachte motor revisie, tegenvallende beladingsinkomsten, tegenvallende tweedehands markt (dit was in 2005 geloof ik, dus de markt was geloof ik prima)

    Al met al natuurlijk veel te rooskleurige vooruitzichten en die boten worden weer verhuurd aan mensen die geen eigenaar zijn en ze dan eigenlijk zwaar verraggen. Zoals je begrijp was er aan het eind meer schuld dan de boot waard was en kwam je dus ook niet boven het minimum rendement uit.
  3. [verwijderd] 25 oktober 2008 18:30
    Dat "stilliggen" moet dus niet letterlijk opgevat worden.

    Het is volgens de rederij zo dat het al een maand niet mogelijk is een passend chartercontract af te sluiten.

    Wat ik me afvroeg is of posters ook voorbeelden kennen en of dit nu vaker voorkomt.

    Groet.
  4. [verwijderd] 25 oktober 2008 18:40
    quote:

    Hirsch schreef:

    Vandaag ontving ik bericht dat het schip waarin ik een participatie heb "Elite" al een maand stilligt omdat er geen contract kan worden afgesloten.

    Hebben meer posters een dergelijke ervaring?

    Groet.

    Wat betreft het schip "Encounter", eveneens bij JR Shipping, waarin ik twee participaties heb: in september is er geen rentebijschrijving meer geweest. In mei de laatste.
    Eveneens kreeg ik vanmorgen het tweede verzoek om toch te willen participeren in de "Elegant", het nieuwe project. Er werd veel extra's beloofd bij inleg.

    Het gaat daar dus niet zo goed.

    Vr.Groet

  5. [verwijderd] 25 oktober 2008 18:49
    quote:

    eduward schreef:

    [quote=Andy's Gap]
    ELITE 2005

    Gezien op de Nieuwe Waterweg bij Rozenburg
    25 oktober 2008

    koopvaardij.web-log.nl/koopvaardij/20...

    snap ik niet

    [/quote]

    Klassewerk, Andy!

    Zeker.

    Ook van mij een compliment.

    Een mail naar JR Shipping met een verzoek voor uitleg is al weg.

    Groet.
  6. [verwijderd] 25 oktober 2008 23:54
    Leuk!

    De Elite heeft IMO-identificatie nr:

    IMO 9315018 als je daar op googelt, dan vind je een hoop.

    Maar ik zag haar in de vluggigheid op 23/09/2008 in Duitsland, en ook in october weer. Soms leeg, soms totaal vol.

    Info van shipspotters (hobbyisten); maar er ook een goede site van:

    www.digital-seas.com/vessel_search/ve...

    Daar moet je inloggen. Zodoende is het mogelijk elk schip te tracken.

    (zie bijlage)

    www.vesseltracker.com/en/Gallery/Vess...

    MvgAndy

  7. [verwijderd] 26 oktober 2008 00:42
    Dit vessel-tracking fascineert me wel. Wellicht omdat ik zelf vele jaren gevaren heb. Awel, die Elite is een mooie schuit. Echter, leek me toch errug aktief in de vaart de laatste twee maanden.

    Nu vond ik uit dat je met Google Earth je elke scheepsbeweging kunt volgen. Magnifiek!

    "Google Earth is a browser for satellite maps with very good navigation. For this reason, we believe that it is the best tool for browsing AIS vessel movement data in real time. The satellite maps are so detailed that you can see every single container at the harbour in Hamburg for example".

    www.vesseltracker.com/en/Googleearth....

  8. [verwijderd] 26 oktober 2008 00:44
    Nog een pic van de Elite op "volle" zee bij Cuxhafen. Ze zitten voortdurend in die hoek. Mooi schip. Uit Harlingen. Op de pic denk ik dat ze oostwaarts varen. Vanwege zonnestand en NL vlag die door de ZW-wind zo staat. Mooie hoge commando-brug. Moderne reddingsboot. Mijn hartje klopt sneller...
  9. [verwijderd] 26 oktober 2008 11:52
    Zojuist was er een vertegenwoordiger van JR Shipping aan het woord in het programma Business Class van Harry Mens om de inschrijving van participaties van een nieuw schip te promoten.

    Er werd in het algemeen wel gesproken over de verslechterende ontwikkelingen op de vrachtenmarkt, maar geen woord over het feit dat de rederij er al een maand niet in slaagt voor minstens één van haar schepen een contract af te sluiten.

    Groet.

  10. [verwijderd] 26 oktober 2008 11:56
    [quote=Hirsch]
    Zojuist was er een vertegenwoordiger van JR Shipping aan het woord in het programma Business Class van Harry Mens om de inschrijving van participaties van een nieuw schip te promoten.

    Er werd in het algemeen wel gesproken over de verslechterende ontwikkelingen op de vrachtenmarkt, maar geen woord over het feit dat de rederij er al een maand niet in slaagt voor minstens één van haar schepen een contract af te sluiten.

    Groet.

    Ik zou mijn geld er toch maar niet insteken ,tarieven gaan nog een stuk lager .
  11. [verwijderd] 26 oktober 2008 11:57
    Logisch toch...idereen liegt zodattie groen ziet.
    Die CV`s moeten verkocht worden.
    Goed nieuws is dat we volgens Han Vermeulen op de bodem zitten.Die man is betrouwbaar en kunnen we dus geloven.

    willem
  12. sjiepie 26 oktober 2008 12:00
    quote:

    WRoeland schreef:

    Goed nieuws is dat we volgens Han Vermeulen op de bodem zitten.Die man is betrouwbaar en kunnen we dus geloven.

    willem

    Haha. NIEMAND weet of we op de bodem zitten. Ook Han Vermeulen niet. Een tijdje geleden zei hij bij Harry dat we rustig Fortis konden kopen op 20,00. Sindsdien geloof ik geen een analist meer.
  13. [verwijderd] 26 oktober 2008 12:02
    [quote=WRoeland]
    Logisch toch...idereen liegt zodattie groen ziet.
    Die CV`s moeten verkocht worden.
    Goed nieuws is dat we volgens Han Vermeulen op de bodem zitten.Die man is betrouwbaar en kunnen we dus geloven.

    willem

    De beste man wilde zijn verlies niet bekend maken,dus die had het ook niet goed gedaan .Hij wilde een kaarsje opsteken voor hogere koersen .Dus zo zeker is hij ook niet .gr pilot
  14. [verwijderd] 26 oktober 2008 12:25
    quote:

    Hirsch schreef:

    Hebben meer posters een dergelijke ervaring?
    Bij JR Shipping heb ik de Elan, voorlopig nog altijd rond 20% rendement. Echter, bij Universal Marine heb ik een ander schip die tegenvallende tarieven heeft waardoor dit jaar besloten is geen uitkering te doen.

    Tja, als je in de scheepsmarkt belegt, dan zul je ook moeten accepteren dat je met tegenvallende tarieven te maken kunt hebben. Dat is simpelweg een grote onzekerheid. Ik ben er uiteraard ook niet blij mee, maar het hoort er wel bij.

    Een ander punt van belang is of contracten in USD of in EUR worden afgesloten, of financieringen in USD or in EUR zijn afgesloten, enz.

    In principe moet je naar mijn mening ook dat soort zaken beoordelen voor ergens in te stappen. Dat is niet altijd eenvoudig, want soms moeten schepen nog gebouwd worden en zijn er nog geen contracten afgesloten, waarbij het dan nog openstaat of het een contract in USD of in EUR gaat worden.

    Ik heb jaren geleden zeer bewust bepaalde scheeps cv's niet gedaan, omdat het daarvan al bekend was dat het om USD contracten zou gaan en ik van mening was dat de USD zou zakken.

    Bij Universal Marine heb ik echter zelf ook de fout gemaakt daar niet in voldoende mate naar te kijken, want het schip waarom het gaat heeft een financiering in EUR en tarieven in USD, precies andersom dan zoals ik dat eigenlijk had willen hebben.

    Bedenk dat er alternatieven bestaan, namelijk op de beurs aandelen van dry bulk scheeps bedrijven te kopen met hoge dividenduitkeringen. Echter, de kans is daar toch ook aanwezig dat je uiteindelijk meer geld verliest, dan misschien bij een scheeps cv het geval zou zijn, omdat koersen kunnen fluctueren. Het voordeel is echter weer, dat je ieder moment met een druk op de knop kan in- en uitstappen. Zo heb ik b.v. in het verleden Quintana Maritime gehad, maar die is inmiddels overgenomen.

    I.h.a., als je een investering in een of andere business doet, dan loop je risico.
  15. [verwijderd] 26 oktober 2008 13:41
    maar geen woord over het feit dat de rederij er al een maand niet in slaagt voor minstens één van haar schepen een contract af te sluiten.

    Iets klopt er NIET, door dit gaat het hele beleggen naar de haaien!! Men is en kan gewoon NIET EERLIJK zijn, zelfs nu nog NIET. Laat de AEX maar naar 50 gaan, dat zal ze leren de RATTEN.
37 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.001
AB InBev 2 5.483
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.210
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.531
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.651
Aedifica 3 901
Aegon 3.258 322.672
AFC Ajax 538 7.086
Affimed NV 2 6.288
ageas 5.844 109.885
Agfa-Gevaert 14 2.048
Ahold 3.538 74.295
Air France - KLM 1.025 35.001
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.036
Alfen 16 24.338
Allfunds Group 4 1.468
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 405
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.815
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.835 242.763
AMG 971 133.103
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.686
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 485
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.936
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 380
Arcadis 252 8.731
Arcelor Mittal 2.033 320.583
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.288
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.717
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.082
ASML 1.766 106.082
ASR Nederland 21 4.451
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 470
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.610
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.390