Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

vrijdag de afslachting van saab

155 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. baantjer 8 juli 2011 13:25
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 8 juli 2011 13:08:

    [...]Je kunt in nederland nog niet eens een gewone autofabriek runnen laat staan een met exclusieve wagens.
    Dat is ook de reden dat ze er niet zijn.
    Bergen met regels,geitenharen sokken bewegingen en kleinschalig denkende overheden zijn daar debet aan.
    Wereldwijd ligt dat gelukkig anders-}}
    wel eens van Donkervoort gehoord?
  2. [verwijderd] 8 juli 2011 13:26
    quote:

    lucas D schreef op 8 juli 2011 13:07:

    [...]
    Klopt, maar wat is het nut dan en waarom zou ze in het bericht/intervieuw anders plaatsen dat zij er positief over is, na gesprekken met de Chinesen?
    Zij geeft toch een indicatie af van de sfeer waarin de gesprekken plaatsgevonden hebben.

    lucas D
    daarom heb ik hem ook hier geplaatst, maar lijkt me niet gelijk een koers issue.
  3. [verwijderd] 8 juli 2011 13:33
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 8 juli 2011 11:23:

    [...]
    Leverancierschulden 131,6mil staat daarin ja
    Hetzelfde als in het nieuws is aangegeven maar jij beweerde dit.

    schuldenlasten pakken ze slechts een paar leveranciers (de rest is ook overdue maar had niet specifiek aangegeven dat ze niet meer wilden leveren.

    Dus dan neem ik aan dat de echte schuldenlast hoger is toch?
    Saab loopt al sinds maart te emmeren over hoeveel geld er nodig is om de leveranciers te betalen, zij hebben op geen enkel moment getracht inzicht te geven in de hoogte van de schulden en waren helaas nu verplicht door de Zweedse wet om dat wel te doen.
    Zo uit mijn hoofd hebben we eerst gesproken over 30mil, daarna over 60mil, daarna over 90mil en nu willen ze weer afkopen met 60mil.
    Overigens is die 131,6mil van 31-12, deze schuld is opgelopen met uit mijn hoofd 78mil oid, staat in dat stukje van mij erbij.
  4. spiegel 8 juli 2011 13:33
    aan ursus.
    tuurlijk heb ja daar een goed punt met je voorbeeld over betere marge,s
    maar zoals hier overal wordt gedacht is steeds met oude cijfers en natuurlijk wordt 2011 niet goed maar ik heb er zeker vertrouwen in dat er zeker op de LT geld is te verdienen.
  5. [verwijderd] 8 juli 2011 13:36
    quote:

    spiegel schreef op 8 juli 2011 13:33:

    aan ursus.
    tuurlijk heb ja daar een goed punt met je voorbeeld over betere marge,s
    maar zoals hier overal wordt gedacht is steeds met oude cijfers en natuurlijk wordt 2011 niet goed maar ik heb er zeker vertrouwen in dat er zeker op de LT geld is te verdienen.
    ok. LT heb ik nog steeds zware twijfels maar dit is wat meer koffiedik kijken. Het ging mij puur om 2011 wat al gewoon goed te overzien is als je de cijfers een beetje snapt.
  6. AX lover 8 juli 2011 13:40
    quote:

    spiegel schreef op 8 juli 2011 13:33:

    aan ursus.
    tuurlijk heb ja daar een goed punt met je voorbeeld over betere marge,s
    maar zoals hier overal wordt gedacht is steeds met oude cijfers en natuurlijk wordt 2011 niet goed maar ik heb er zeker vertrouwen in dat er zeker op de LT geld is te verdienen.
    Het is heel simpel. Autofabrikanten kunnen op een paar manieren winstgevend zijn:

    - Schaalvoordelen: Oftewel minimaal 1 miljoen auto's per jaar per platform
    - Exclusiviteit: Torenhoge prijzen en hoge marges (Ferrari, Aston Martin etc)
    - Rijke sugardaddy: Een miljardair met teveel geld die het als hobby doet

    Je kent misschien wel de uitdrukking: "Tussen tafellaken en servet". Dat is precies van toepassing op Saab. Ze hebben de fabriek, structuur (en kosten) voor een tafellaken, maar aan de andere kant de verkopen (en productie) van een (klein) servet.

    Saab kan alleen overleven als ze de productie weten op te schalen tot 500.000+ auto's op jaarbasis. En zelfs dan ben je een hele kleine speler.
  7. [verwijderd] 8 juli 2011 13:45
    quote:

    Ursus arctos schreef op 8 juli 2011 13:25:

    [...]
    Dus gaan we naar Zweden? euhmm, ben bang dat het daar nog wel eens erger kan zijn dan hier.
    Een woord ,Volvo kon hier niet een deuk in een pakje boter veroorzaken met nedcar draait in zweden zeer goed.
  8. [verwijderd] 8 juli 2011 13:51
    quote:

    baantjer schreef op 8 juli 2011 13:25:

    [...]

    wel eens van Donkervoort gehoord?
    Ja heb ik van gehoord valt alleen mijns inziens onder de 2 wielers.
    Ga maar is naar de efteling met je familie met de donkervoort.
    Wat ik bedoel is autofabrieken en vliegtuigfabrieken zijn hier bij voorbaat
    kansloos zo zagen we kans fokker niet te redden en nedcar ook niet.
    Gaat het om scheepsbouw of fietsen kan het opeens weer wel.
  9. baantjer 8 juli 2011 14:01
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 8 juli 2011 13:51:

    [...]Ja heb ik van gehoord valt alleen mijns inziens onder de 2 wielers.
    Ga maar is naar de efteling met je familie met de donkervoort.
    Wat ik bedoel is autofabrieken en vliegtuigfabrieken zijn hier bij voorbaat
    kansloos zo zagen we kans fokker niet te redden en nedcar ook niet.
    Gaat het om scheepsbouw of fietsen kan het opeens weer wel.
    ik geloof echt dat je op alle fronten gelijk hebt zeg.
    zo had ik het nog niet bekeken.
    zal ik er nog een smile bij zetten?
  10. knaap1 8 juli 2011 14:03
    quote:

    roadrunner 300 schreef:

    [quote alias=baantjer id=5660715 date=201107081325]
    [...]

    wel eens van Donkervoort gehoord?
    [/quote]Ja heb ik van gehoord valt alleen mijns inziens onder de 2 wielers.
    Ga maar is naar de efteling met je familie met de donkervoort.
    Wat ik bedoel is autofabrieken en vliegtuigfabrieken zijn hier bij voorbaat
    kansloos zo zagen we kans fokker niet te redden en nedcar ook niet.
    Gaat het om scheepsbouw of fietsen kan het opeens weer wel.
    Nou van der Giessen in krimpen a/d ijssel hebben ze ook niet geholpen en die hadden orders zat in de pen.
  11. [verwijderd] 8 juli 2011 14:10
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 8 juli 2011 13:51:

    [...]Ja heb ik van gehoord valt alleen mijns inziens onder de 2 wielers.
    Ga maar is naar de efteling met je familie met de donkervoort.
    Ja, en die Spyker, dat is een lekkere familiebak.
  12. [verwijderd] 8 juli 2011 14:12
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 8 juli 2011 13:45:

    [...]Een woord ,Volvo kon hier niet een deuk in een pakje boter veroorzaken met nedcar draait in zweden zeer goed.
    Dat is aanzienlijk meer dan 1 woord maar ok. Dit goede draaien van Volvo is nadat Geely hoeveel miljard erin heeft gepompt?
  13. baantjer 8 juli 2011 14:18
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 8 juli 2011 13:08:

    [...]Je kunt in nederland nog niet eens een gewone autofabriek runnen laat staan een met exclusieve wagens.
    Dat is ook de reden dat ze er niet zijn.
    Maar Donkervoort bouwt tweewielers waar je niet mee naar de efteling kan.
    oh ja natuurlijk.
    Helder.
    Je gaat het pas zien als je het door hebt, toch?
155 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 6.998
AB InBev 2 5.479
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.147
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.471
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.625
Aedifica 3 900
Aegon 3.258 322.620
AFC Ajax 538 7.086
Affimed NV 2 6.287
ageas 5.844 109.884
Agfa-Gevaert 14 2.047
Ahold 3.538 74.288
Air France - KLM 1.025 34.975
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.031
Alfen 16 24.260
Allfunds Group 4 1.468
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 403
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.812
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.834 242.618
AMG 971 133.011
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.685
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 481
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.886
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 379
Arcadis 252 8.731
Arcelor Mittal 2.033 320.460
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.282
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.715
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.067
ASML 1.766 105.574
ASR Nederland 21 4.451
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 466
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.585
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.385