Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor

Outlook 2012 [link]

156 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 10 maart 2012 18:43
    Full year Automotive omzet was in 2011....... 235 miljoen euro.
    Ik ga er met een botte bijl doorheen.

    Stel dat er een afname is van 6% (vraag naar auto's incl. TomTom infrastructuur 2012 ten opzichte van vraag 2011) en ten gevolge van de recessie dan kom ik uit op 221 miljoen euro.

    Om op 292 miljoen euro uit te komen (schatting martinmartin en inclusief uitwerking nieuwe deals) dan betekent dat er 292 - 221 =71 miljoen euro ten goede komt van deze nieuwe deals.
    Dan is 71 miljoen ten opzichte van 221 miljoen +/- 32% en ten opzichte van 235 miljoen(omzet Automotive 2011) +/- 24%.
    Maar ook de nieuwe deals staan gedeeltelijke onder stress in de huidige omstandigheden.

    Nou eerlijk gezegd lijkt mij dit toch te positief (292 miljoen) en indien gehaald ....... een buitengewone prestatie van de autoverkopers en dus ook TomTom.

    Is het niet zo dat een deel van de consumers hun schuldenafbouw voorrang geven en het bestaande karretje voorlopig aanhouden (all over Europe)?
  2. [verwijderd] 10 maart 2012 20:24
    Ter onderbouwing van het voorgaande :

    Zou het voor Europa doorgetrokken kunnen worden ?

    Prognose autoverkoop 2012

    BOVAG en RAI Vereniging verwachten dat de verkoop van nieuwe personenauto's in 2012 zal uitkomen op 500.000 stuks. Voor 2011 wordt een eindsaldo van zo'n 550.000 auto's verwacht. De nieuwe prognose van BOVAG en RAI Vereniging voor 2012, ontwikkeld op basis van studie en analyse, is met een half miljoen personenauto's net boven het langjarig gemiddelde van 490.000 nieuwe auto's (afgelopen twintig jaar)
    Daling

    Wel is het een daling ten opzichte van de 550.000 nieuwe auto's die de autobranche dit jaar hoopt af te zetten. Dat heeft uiteraard alles te maken met de onzekere economische situatie en bijbehorend matig consumentenvertrouwen. Daarnaast spelen de veranderingen in de autobelastingen in 2012 een rol, maar naar verwachting zullen die uiteindelijk niet veel effect hebben op het totale marktvolume in 2012.
  3. [verwijderd] 10 maart 2012 21:55
    quote:

    martinmartin schreef op 10 maart 2012 02:23:

    Martinmartin,

    Nu pas ik het volgende aan:

    consumer 700 nog in behandeling
    automotive 272 aangepast en onder voorbehoud van 1e en 2e kwartaal (-20)
    licensing 154 nog in behandeling
    business sol 80 nog in behandeling

    tot revenue 1206 mio aangepast en in behandeling (-20)

    marge(52.5%) 633 aangepast en in behandeling

    opex(ex 55) 495 aangepast en blijft voorlopig (+50 en geen ex gebruik)

    op result 138 aangepast en in behandeling

    intrest 20 in behandeling
    tax(22%) 39 in behandeling

    Aangepast: netto result 79
    WPA 79/222 = 0,355 aangepast en in behandeling afhankelijk van voorgaande posten

  4. [verwijderd] 11 maart 2012 10:14
    martinmartin schreef op 10 mrt 2012 om 02:23:

    Aanpassingen:

    consumer 700 nog in behandeling
    automotive 272 aangepast en onder voorbehoud van 1e en 2e kwartaal (-20)
    licensing 146 aangepast (-8)
    business sol 78 aangepast (-2)

    tot revenue 1196 mio aangepast en in behandeling(-30)

    marge(52.5%) 628 aangepast en in behandeling

    opex(ex 55) 495 aangepast en blijft voorlopig (+50 en geen ex gebruik)

    op result 133 aangepast en in behandeling

    intrest 20 in behandeling
    tax(22%) 39 in behandeling

    Aangepast: netto result 74
    WPA 74/222 = 0,33 aangepast en in behandeling afhankelijk van voorgaande posten
  5. [verwijderd] 11 maart 2012 15:09
    jerry,

    wat ik zo bijzonder vind is dat jij die de voorzichtige kant benadert en daarvoor dank!! (ja met uitroeptekens) toch uitkomt op een netto resultaat van 88 mio (belasting in jouw geval 22% van 113) ofwel wpa van 40 cent.
    uiteraard voor consumer-omzet en de belangrijkste het brutowinstpercentage.( welke bij jou in behandeling zijn)
    waar haalt tom2 dan zijn 16 cent wpa vandaan.
    in het verleden heeft het management van tom2 alhoewel een beetje voorzichtig toch heel goed in kunnen schatten waar ze op uit kwamen.
    in mijn aanname voor consumer kan iets inzitten maar ik denk dat zij de marge duidelijk onder de 52% hebben gesteld en daar snap ik het even niet.

    misschien jij wel en kan jij mij de ogen openen anders alleen maar goed en kom je op de door jou al eerder afgegeven outlook uit voor 2012.
  6. [verwijderd] 11 maart 2012 15:57
    mertinmartin,

    Ik geef je een voorbeeld:

    Ik ben nog niet klaar, niet met consumer en ook niet met marge % en zelfs niet met intrest en income tax (laatste afhankelijk van result before tax).
    Stel dat ik de intrest op 18 miljoen zet en de income tax op 24%.

    Marge heb jij ingeschat op 52,5 %, stel ik schat deze op 50% (over revenue)dan al een ander verhaal.

    Bijvoorbeeld:
    consumer 700 nog in behandeling
    automotive 272 aangepast en onder voorbehoud van 1e en 2e kwartaal (-20)
    licensing 146 aangepast (-8)
    business sol 78 aangepast (-2)

    tot revenue 1196 mio aangepast en in behandeling(-30)

    marge(50%) 598 aangepast en in behandeling

    opex(ex 55) 495 aangepast en blijft voorlopig (+50 en geen ex gebruik)

    op result 103 aangepast en in behandeling

    intrest 18 in behandeling (slechts nu voorbeeld)
    tax(24%) 21 in behandeling (slechts nu voorbeeld)

    Aangepast: netto result 64
    WPA 64/222 = 0,288 aangepast en in behandeling afhankelijk van voorgaande posten

    Ik heb consumer nog niet bepaald en dus ook nog niet de marge maar wellicht ga ik naar de 50%.
    Intrest waarschijnlijk 18 miljoen aanhouden.
    Income tax afhankelijk van result before tax (dus consumer in mijn geval).

    Misschien is het verstandig te bepalen wat nou een redelijke marge% is van de totaal revenues.
    Variaties bij de analisten lopen uiteen van 46% tot 56%.
    Scheelt een slok op een borrel waar je vanuit gaat.....nietwaar ?
    Kan de nettowinst drukken maar ook te veel ophemelen.

    Let wel in 2011 overall...... gross result 49% (48,9)
  7. [verwijderd] 11 maart 2012 16:34
    Martinmartin,

    Nu meer definitief m.u.v Automotive:

    consumer 690
    automotive 272 onder voorbehoud van 1e en 2e kwartaal opbrengsten
    licensing 146
    business sol 78

    tot revenue 1186 mio

    marge(50%) 593

    opex 495

    op result 98

    intrest 18
    tax(24%) 19

    netto result 61
    WPA 61/222 = 0,274

    Let wel inschatting Automotive blijft afhankelijk van wat de 1e en 2e kwartalen laten zien.
    Misschien heb ik een beetje de voorwas therapie toegepast (de schok niet te groot laten zijn) door geleidelijk de itemcijfers op te pakken en aan te passen.

    De marge 50% (bepalend gross result) vind ik objectief omdat 48,9% in 2011.
  8. [verwijderd] 11 maart 2012 17:10
    Harold heeft aangegeven dat hij verwacht dat er vanaf 2013 weer groei is, ik ga daarvan uit.

    In het eerder geschetst verwachtingsplaatje is de verhouding comsumer ten opzichte van overigen: 6,9 - 5.

    Nog een opdonder in de consumer business (na 2012) en hij zal gedwongen worden nogmaals door het personeelsbestand te lopen om de operating expences verder te verlagen.
    Ik ga daar nog niet vanuit (dus niet schieten).
  9. [verwijderd] 11 maart 2012 17:16
    jerry,

    ik kan me heel goed vinden in jouw voorzichtige benadering van de omzet over 2012(automotive pending).

    houdt wel in dat je op dit moment 86 mio boven de outlook zit een kleine 8 percent.

    vwb opex,intrest en tax zal het allemaal niet veel uitmaken wat wij er aan de voorkant van vinden 500 opex afgegeven en genormaliseerd 22% tax enige post die heeeeel sterk af kan wijken is de intrest en dan met name wisselkoersverschillen die effecten worden mi echter ook weer voor een gedeelte geneutraliseert door het brutowinstpercentage.

    en daar gaat het oner in mijn opinie wat mogen we verwachten van de marge?

    jij gaf aan dat in 2011 een marge is gerealisserd van 48.9 maar dat was in 2010 in 2011 was de marge 50.2.

    tom2 geeft in zijn outlook aan 51.4%.

    ik ga er in mijn prognose vanuit dat pnd 25% daalt met jouw correctie met 10 mio en aannemende dat je de groei in kaarten en subscribers van 11% meeneemt ga jij uit van een afname met 30% voor pnd.

    met een gemiddelde marge voor hardware van 35% en 80% voor software zou dar rechtevenredig een marge van boven de 53% moeten betekenen in 2012.
    voorzichtigheidshlve ben ik op 52.5% gaan zitten.

    indien jij mij duidelijk kan maken dat de transitie van hard- naar software toch leidt tot een teruggang in marge dan geef ik me over want dan zal tom2 nooit echte aandeelhouderswaarde laten zien.
  10. [verwijderd] 11 maart 2012 17:34
    Inderdaad 50,2% marge 2011.
    Nou ja voorzichtigheidshalve hou ik toch 50% aan.

    Mocht ik weer instappen dan hou ik voor wat betreft de nettowinst per aandeel in 2012 aan.... 0,274 - 0,315 (0,315 bij marge 50,5%) en de hoop dat het in 2013 beter wordt.
    Meer kan en wil ik er momenteel niet van maken.

    In ieder geval bedankt voor jouw reakties.
  11. forum rang 6 hvasd2 11 maart 2012 17:36
    quote:

    *Justin* schreef op 10 maart 2012 13:13:

    Ik denk, ik reactie op FrankBullish inderdaad dat het nut van berekeningen voor het komend kwartaal niet zoveel nut heeft.

    Beter is om te kijken of de transitie slaagt, en dat betekent wel dat je naar bepaalde aspecten van de cijfers moet kijken. Zoals of automotive groeit in Q1 en zo ja met hoeveel. Zoals ik tegen Jerry zei: onder de 70 miljoen valt me tegen, tussen 70-80 vind ik positief, boven de 80 zeer positief.

    Verder vind ik dat martinmartin wel een goede inschatting had gemaakt van Q4, en niet 'te optimistisch'. Ookal kwam het wel een stuk lager uit.

    De reden die TomTom namelijk gaf voor de lagere omzet, is dat ze daar deels zelf voor gekozen hebben. Ze hebben voor het eerst met kerst geen grote acties hadden uitgevoerd in de VS, met afprijzingen. Ook geen grote actie die ze normaal altijd doen met WallMart (en Wallmart kwam daarna met zeer bemoedigende cijfers, maar die waren dus voor ons niet relevant).

    Wat dus in de voorspelling van TomTom zat, maar wat wij niet wisten, is dat ze bewust een stap terug hebben gezet in het lage PND segment met forse afprijzingen tijdens het zo goed verlopen kerstseizoen in de VS.
    Dat zie je ook duidelijk terug in de cijfers van Garmin, dat wel meedeed met de kerstgekte en prima omzet rapporteerde: "Garmin sales figures blow analist estimates out of the water" was het nieuwsbericht.

    Helaas heb ik vanwege die Garmin cijfers mijn stukken aangehouden de cijfers in, omdat ik dacht: als Garmin zo goed verkocht heeft, dan moet dat voor TomTom ook gelden, want het gaat om dezelfde markten en de onderlinge verschillen in marktaandeel wisselen per kwartaal nooit zo sterk. Helaas dus de boot in gegaan daarmee.

    Overigens is die beslissing om niet mee te doen denk ik al in de zomer of het najaar geweest toen Europa in een grote en diepe depressie zat en niemand nog kon vermoeden dat er in de VS een goede kerst aan zat te komen. Doordat TomTom in Azie fabriceert, was het denk ik te laat om nog van het kerstseizoen te profiteren toen bleek dat die zou gaan aantrekken.

    TomTom heeft de afname in het werkkapitaal (minder productie en minder voorraden) gebruikt voor een vroegtijdige aflossing van nog eens 110 miljoen euro, waardoor de totale aflossing in 2011 210 miljoen euro werd. Ook daar is wel wat voor te zeggen, en misschien vond men bij TomTom die aflossing belangrijker dan omzet met weinig marge en gokken op een goed kerstseizoen.

    Ze hebben daar dus niet zo'n gelukkige hand gehad in het voorspellen. En toen werd die actie met TopGear ook nog afgeblazen, terwijl dat juist ook voor de kerstperiode bedoeld was. Dus een beetje pech denk ik. Qua schuldpositie ziet het er echter alweer een stukje beter uit.
    www.connect.de/news/tomtom-navi-jetzt...

    Dus toch een prijs stunt in het lagere segment !!
  12. Rutger321 11 maart 2012 21:04
    Ik heb een aantal vragen over de balans van TomTom.
    Hopelijk zijn er mensen op dit forum die mij hiermee kunnen helpen.

    Mijn vragen zijn:

    Waarom is de "Stock compensation reserve" opgenomen in "Other reserves"? Is dit een gunstige ontwikkeling of juist niet?

    Wat houd "Accumalated deficit" precies in en hoe wordt dit minder? Waarmee wordt dit verrekend?

    Waarom is de "Deferred tax liability" (naar mijn idee) zo hoog?

    Wat valt er onder "Tax and social security"?

    Alvast bedankt voor eventuele reacties.

    (ps. ik ben een kleine belegger in tomtom en lees vaak dit forum)
  13. [verwijderd] 12 maart 2012 00:07
    Jerry en Martin,

    Nog iets interessants. De net debt (schuld minus eigen cash) is nu 194 miljoen. Die willen ze aflossen dit jaar, zodat de net debt op 0 uitkomt. Daarna blijft er nog wel een schuld over, maar is de eigen cash groter. Vanaf dat moment wordt de schuld omgezet in een nieuw krediet met een aflossingsverplichting op een lager tempo.

    In het jaarverslag 2010 zag ik dat TT in het jaar 2011 210 miljoen moest aflossen. Dat verklaart misschien ook waarom er in het najaar is gekozen voor extra aflossen en beperken van de voorraden, in plaats van extra PND produceren en gokken op een goede kerst. Die goede kerst in de VS kwam dus, maar TT profiteerde niet.

    Nu ziet de aflossingsverplichting er alsvolgt uit:
    2011: 210 miljoen (voldaan)
    2012: 194 miljoen (dan geen nettoschuld meer)
    2013: 75 miljoen
    2014: 75 miljoen
    2015 en de eerste 3 maanden van 2016: 100 miljoen.

    ----

    Dit betekent mijns inziens dat er vanaf 2013 een stuk minder aflossingsverplichtingen zijn en daarmee meer ruimte om te investeren in de groei-onderdelen. Deze aflossingsverplichtingen hebben in 2011, in combinatie met de eurocrisis, de transitie vertraagd en zelfs mede bijgedragen aan een matig Q4 resultaat.
  14. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 12 maart 2012 08:05
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 9 maart 2012 18:55:

    ...
    De TT-outlook betreft de adjusted winsten, dwz. zonder rekening te houden met 'acquisition related amortisations'.
    Waar slaan die afschrijvingen op? Alleen op oude 'spullen' (immaterieel of niet) van TeleAtlas, anders dan goodwill?

    Ik meen dat Justin dat de vorige week ergens schreef. Maar bij TT zelf lees ik dat nergens. Wie weet het antwoord?

    Hoewel Justin al antwoordde, zo van: "Nou ja, een gokje, maar het zijn denk ik oude TeleAtlas-afschrijvingen", herhaal ik toch mijn vraag. Ik ben er nog niet gerust op, al geloof ik op LT in TT's mogelijkheden. Maar ik wijs op het volgende:

    1. Het gaat niet om kattenpis: 64 mln in 2011, 55 mln in 2012. Hoe kunnen jullie gewaardeerde omzet/marge/winst-berekenaars daar zo makkelijk aan voorbij gaan??

    2. Eénmalig? Nou nee, dus. Ik vind het prima om een 'adjusted' winst te definiëren om jaar-op-jaar vergelijkingen mogelijk te maken, maar laten we niet vergeten dat alleen de uiteindelijke nettowinst echt winst voor de aandeelhouders is.

    3. Alleen afschrijving van oude TeleAtlas-spullen? Zo ja, dan zijn ze eerder dan gedacht waardeloos geworden...

    4. Zo nee? Dan gaat het dus ook om snelle afschrijvingen van recentere acquisities...
    Berg je dan maar, dan kan je die ook in 2012 of althans in 2013 e.v. verwachten.
    Is dat erg? Nee, op zich niet, maar rekenen jullie je dan ook niet te snel rijk.

    5. Meer in het algemeen:
    Bedrijven als TT laten soms onverwachte financiële tegenvallers zien. Ik herinner me een forse verliespost van TT in 2009 (kan ook 2008 geweest zijn) door een slecht uitgevallen valuta-transactie...

    Het doet me denken aan SBM. Een andere branche natuurlijk, maar toch: leuk bedrijf, genoeg werk, over 't algemeen goede marges. Maar eens in de paar jaar een zeperd, een project dat totaal uit de klauw loopt. TT moet daar ook voor oppassen.

    Kortom, voor alle 'outlook-rekenaars': bouw een kans in van 50% op een fors al dan niet 'eenmalig' verlies (tientallen miljoenen) uit de financiële hoek: balans, valuta, etc.

    Then we are talking again.

  15. [verwijderd] 12 maart 2012 10:17
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 12 maart 2012 08:05:

    [...]

    Hoewel Justin al antwoordde, zo van: "Nou ja, een gokje, maar het zijn denk ik oude TeleAtlas-afschrijvingen", herhaal ik toch mijn vraag. Ik ben er nog niet gerust op, al geloof ik op LT in TT's mogelijkheden. Maar ik wijs op het volgende:

    1. Het gaat niet om kattenpis: 64 mln in 2011, 55 mln in 2012. Hoe kunnen jullie gewaardeerde omzet/marge/winst-berekenaars daar zo makkelijk aan voorbij gaan??

    2. Eénmalig? Nou nee, dus. Ik vind het prima om een 'adjusted' winst te definiëren om jaar-op-jaar vergelijkingen mogelijk te maken, maar laten we niet vergeten dat alleen de uiteindelijke nettowinst echt winst voor de aandeelhouders is.

    3. Alleen afschrijving van oude TeleAtlas-spullen? Zo ja, dan zijn ze eerder dan gedacht waardeloos geworden...

    4. Zo nee? Dan gaat het dus ook om snelle afschrijvingen van recentere acquisities...
    Berg je dan maar, dan kan je die ook in 2012 of althans in 2013 e.v. verwachten.
    Is dat erg? Nee, op zich niet, maar rekenen jullie je dan ook niet te snel rijk.

    5. Meer in het algemeen:
    Bedrijven als TT laten soms onverwachte financiële tegenvallers zien. Ik herinner me een forse verliespost van TT in 2009 (kan ook 2008 geweest zijn) door een slecht uitgevallen valuta-transactie...

    Het doet me denken aan SBM. Een andere branche natuurlijk, maar toch: leuk bedrijf, genoeg werk, over 't algemeen goede marges. Maar eens in de paar jaar een zeperd, een project dat totaal uit de klauw loopt. TT moet daar ook voor oppassen.

    Kortom, voor alle 'outlook-rekenaars': bouw een kans in van 50% op een fors al dan niet 'eenmalig' verlies (tientallen miljoenen) uit de financiële hoek: balans, valuta, etc.

    Then we are talking again.

    ik denk dat je zeker een punt hebt.
    van de 119 mio aan amortisation en depreciation in 2011 is 64 mio gerelateerd aan acquisition related amortisation.
    het betreft hier de waardevermindering op de balanspost "other intangible assets".
    ult 2009 986 mio ult 2010 946 mio en nu 871 mio.
    we kunnen er vanuitgaan dat de post acquisition related amortisation nog vele jaren terug zal keren.

    ik deel de mening dat adjusted misschien ter vergelijking meer zegt maar het gaat uiteindelijk om het netto-resultaat, vandaar dat ik dat cijfer altijd blijf noemen.
    tomtom heeft op zijn balans nog altijd een groot bedrag staan aan intangible assets en goodwill samen goed voor 1.253 mio.
    en daar steekt het eigen vermogen ad 708 mio schril bij af.
    echter wat de waarde is van het bedrijf in zijn geheel of in onderdelen is een heel ander verhaal.

    ik kijk nog altijd naar toekomstige discounted cashflows en die nettowinsten waar de related acquisition charges gewoon een onderdeel zijn van de kosten geven mij nog steeds een positief gevoel.
  16. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 12 maart 2012 11:17
    quote:

    martinmartin schreef op 12 maart 2012 10:17:

    [...]
    ...
    tomtom heeft op zijn balans nog altijd een groot bedrag staan aan intangible assets en goodwill samen goed voor 1.253 mio.
    en daar steekt het eigen vermogen ad 708 mio schril bij af.
    echter wat de waarde is van het bedrijf in zijn geheel of in onderdelen is een heel ander verhaal.

    ik kijk nog altijd naar toekomstige discounted cashflows en die nettowinsten waar de related acquisition charges gewoon een onderdeel zijn van de kosten geven mij nog steeds een positief gevoel.
    OK. Neem die acquisitie-gebonden afschrijvingen dan ook op een gemiddelde manier mee in je berekeningen.
    Dat zou mij al heel erg gerust stellen. Ongeacht het eigen vermogen.
  17. [verwijderd] 12 maart 2012 12:05
    quote:

    martinmartin schreef op 12 maart 2012 10:17:

    [...]
    ik kijk nog altijd naar toekomstige discounted cashflows

    Is volgens dit artikel een zuiverdere manier van waarderen, en ook toekomstgerichter dan kijken naar de huidige winst (per aandeel).

    www.managementkennisbank.nl/NL/financ...
  18. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 14 maart 2012 07:59
    quote:

    *Justin* schreef op 12 maart 2012 12:05:

    [...]

    Is volgens dit artikel een zuiverdere manier van waarderen, en ook toekomstgerichter dan kijken naar de huidige winst (per aandeel).

    www.managementkennisbank.nl/NL/financ...
    Tja.. Er zijn vele waarderingsmodellen. Het bovenstaande doet me denken aan de 'enterprise-value' = beurswaarde plus netto-schuld. Soms gezien als de overname-waarde.
    Ik geloof niet dat echte TT-believers dat nu willen, toch?

    Ben benieuwd naar de mening van marique, de beste balanslezer en bedrijfswaardeerder die ik hier ken.
  19. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 14 maart 2012 08:29
    T is een 'rare'. Net als Dik T(r)om.
    Gewone/veilige beleggers moe(s)ten er allang buiten blijven.
    Gewone waarderingsmodellen zijn niet van toepassing.

    Het een aandeel voor enerzijds gokkers, anderzijds believers in de technology en services van TT. Een tussenweg is er niet, en dat verklaart mede de omvang van het TT-forum hier...

  20. [verwijderd] 14 maart 2012 08:55
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 12 maart 2012 11:17:

    [...]

    OK. Neem die acquisitie-gebonden afschrijvingen dan ook op een gemiddelde manier mee in je berekeningen.
    Dat zou mij al heel erg gerust stellen. Ongeacht het eigen vermogen.

    de totale depreciation and amortisation was in 2011 119 mio.
    terwijl de totale investering 73 mio bedroeg.
    onderverdeeld in 58 mio voor intangible assets en 15 mio voor enerzijdsproperty,plant and equipment en anderzijds de kosten voor het uitkopen van een aantal local map making partners.

    in de 119 mio zit het bedrag begrepen aan acquisition related intangible assets ad 64 mio.

    worden daarom door mij gewoon meegenomen in de benadering van de netto-winst over 2012(zijn een onderdeel van de opex ad 500 mio).
156 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.102
AB InBev 2 5.530
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.962
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.808
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.783
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.009
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.250
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.048
Alfen 16 25.110
Allfunds Group 4 1.514
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 409
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.644
AMG 971 134.105
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.740
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.032
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.895
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.346
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.564
ASML 1.766 109.580
ASR Nederland 21 4.506
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.739
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.439