Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

8,202
  • Verschil

    0,000 0,00%
  • Volume

    1.717.652 Gem. (3M) 1,5M
  • Bied

    8,300  
  • Laat

    8,300  
+ In watchlist

Air France-KLM boekt 618 miljoen euro winst

52 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 november 2006 07:25
    RTRS-Air France-KLM boekt 618 miljoen euro winst
    PARIJS (ANP) - Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM heeft
    in het eerste halfjaar van zijn gebroken boekjaar een nettowinst
    behaald van 618 miljoen euro. Dat komt neer op een flinke daling
    vergeleken met dezelfde periode vorig jaar toen de winst 829
    miljoen euro bedroeg. Toen profiteerde het concern van de
    verkoop van een bedrijfsonderdeel.Als de opbrengst van de verkoop niet wordt meegenomen, is de
    winststijging 50,7 procent. De omzet kwam uit op 11,9 miljard
    euro, een toename van ruim 10 procent. Het bedrijfsresultaat
    bedroeg 979 miljoen euro tegenover 750 miljoen euro vorig jaar,
    zo meldde Air France-KLM donderdag. Dat is een stijging van 30,5
    procent.De onderneming spreekt zelf van een uitstekende prestatie.
    De fusie van Air France en KLM levert veel kostenbesparingen op,
    die de winstgevendheid ten goede komen. ,,Ik ben er zeker van
    dat we een significante groei van het bedrijfsresultaat
    vergeleken met vorig jaar zullen behalen'', zei topman
    Jean-Cyril Spinetta over de verwachtingen voor heel het
    boekjaar.((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  2. [verwijderd] 23 november 2006 07:52
    Air France-KLM boekt lager dan verwacht resultaat door Cargo23 nov 2006, 07:45 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Air France-KLM heeft over het tweede kwartaal van 2006/07 een bedrijfsresultaat (EBIT) behaald van EUR 568 miljoen, een stijging van 7,8% ten opzichte van de EUR 527 miljoen een jaar eerder. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij donderdag bekendgemaakt. Analisten geraadpleegd door Betten rekenden gemiddeld op een bedrijfsresultaat van EUR 589 miljoen.

    Op de Cargo-activiteiten werd een operationeel verlies geleden van EUR 6 miljoen, tegen een positief bedrijfsresultaat van EUR 34 miljoen een jaar eerder. Volgens de Frans-Nederlandse maatschappij blijven de marktomstandigheden in het vrachtvervoer zeer concurrerend, en drukken de hoge brandstofprijzen op het resultaat. Binnen het vrachtvervoer wordt gemiddeld met een oudere vloot gevlogen.

    Air France-KLM handhaaft de EBIT-verwachting voor heel het boekjaar 2006/07. De Frans-Nederlandse onderneming rekent nog altijd op een 'significante' stijging van het bedrijfsresultaat ten opzichte van de EUR 937 miljoen die in 2005/06 werd gerealiseerd. Volgens de schaal van Mock komt dit neer op een groei van 12-20%.

    Chief financial officer Calavia stelt in een toelichting op de cijfers zich comfortabel te voelen met de marktconsensus voor het bedrijfsresultaat in 2006/07. Hij wil de verwachting niet nader specificeren.

    De nettowinst van Air France-KLM daalde het afgelopen kwartaal van EUR 717 miljoen naar EUR 374 miljoen, maar in de winst van vorig jaar zat wel een boekwinst van EUR 419 miljoen op de verkoop van het belang in Amadeus. Analisten gingen gemiddeld uit van een nettowinst van EUR 352 miljoen.

    De omzet liep in het afgelopen kwartaal op van EUR 5.636 miljoen naar EUR 6.131 miljoen, waar de
    Betten-consensus op EUR 6.101 miljoen lag.

    Over de eerste zes maanden van het boekjaar realiseerde Air France-KLM een omzet van EUR 11.933 miljoen, tegen EUR 10.822 miljoen een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat liep met 30,5% op van EUR 750 miljoen tot EUR 979 miljoen, terwijl de nettowinst daalde van EUR 829 miljoen naar EUR 618 miljoen.

    Bij de passagiersdivisie steeg het bedrijfsresultaat in het tweede kwartaal met 18,8% tot EUR 505 miljoen, terwijl de omzet hier met 8,7% toenam tot EUR 4.873 miljoen. Het vervoer en de capaciteit stegen met 5,2%, waarmee de bezettingsgraad stabiel bleef op 84,2%.

    Volgens Calavia blijft Air France-KLM marktaandeel winnen.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

  3. [verwijderd] 23 november 2006 09:50
    RTRS-STOCKWATCH Air France-KLM daalt na kwartaalcijfers
    AMSTERDAM (ANP) - De kwartaalcijfers van Air France-KLM zijn
    lager dan verwacht door toenemende concurrentie bij de
    vrachtdivisie, aldus Petercam. De bank handhaaft het
    'add'-advies en het koersdoel van 37 euro.

    ,,Het operationele resultaat in het tweede kwartaal viel
    vooral tegen door de hogere concurrentie in Cargo. Dit werd
    deels gecompenseerd door een lager belastingtarief en hoger dan
    verwachte bijdragen uit deelnemingen, waardoor de winst in de
    buurt bleef van de verwachtingen'', aldus de zakenbank.

    Volgens Petercam is het nu tijd voor de volgende stap in het
    consolidatieproces in de luchtvaartsector. ,,We zijn er in
    toenemende mate van overtuigd dat Air France-KLM hiervan kan
    profiteren''.

    Na ruim 20 minuten handelen koerst Air France-KLM 2 procent
    in de min op 31,58 euro.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  4. [verwijderd] 23 november 2006 09:54
    Goede morgen Rakkers,

    waarom reageert de markt nou zo sterk negatief, terwijl Air France-KLM een goed resultaat laat zien?!
    Natuurlijk is het zo dat er, gespiegeld aan Q4 in 2005, een daling in de nettowinst te zien is... maar leest er dan niemand meer door de regels door? Vorig jaar heeft het concern immers een verliesgevend bedrijfsonderdeel verkocht waardoor die winst vorig jaar hoger uitviel!
    Afgezien van deze verkoop laat het concern een winststijging zien van 50,7%, lees het stuk nog maar eens goed door!!!

    Voor alle zwevende kiezers: This is your captain speaking, Air France-KLM is boarding right now, all aboard!
  5. [verwijderd] 23 november 2006 10:01
    Inderdaad, een daling van 829mln naar 618mln lijkt heftig, maar als de opbrengst van de verkoop niet wordt meegenomen, is de winststijging 50,7 procent.

    Bovendien is een omzet van 11,9 miljard euro, een toename van ruim 10 procent erg netjes. Het bedrijfsresultaat van 979 miljoen euro tegenover 750 miljoen euro vorig jaar is ook forse stijging een stijging van 30,5 procent.

    Daarnaast hedged AF wel aardig in de brandstoffen(zie www.airfranceklm-finance.com/EN/147) dus staan ze sterk in de markt. Ik kan de daling dan ook niet als gerechtvaardigd beschouwen.

    "The market can stay longer irrational than you can stay solvent..."
  6. [verwijderd] 23 november 2006 11:00
    Profiel:
    De redactie van IEX.nl is vier man en één vrouw sterk. Zij doen hun best om de dagelijkse stroom artikelen op IEX.nl in leesbare banen te leiden en zijn daarnaast verantwoordelijk voor het verschijnen en vullen van het (zo goed als) maa...
    Meer over IEXRedactie...

    KLM: klaar om te landen?
    [PK] Het zat er een beetje in dat Air France-KLM vandaag een dipje te verwerken zou krijgen - althans als de cijfers niet opzienbarend zouden meevallen. Dat deden ze niet; de gerapporteerde 568 miljoen euro over het tweede kwartaal (van het gebroken boekjaar) bleef achter bij de consensus.

    Na een stijging van meer dan 100% in twaalf maanden moest de klad er wel een keer in komen. Is het keerpunt nu bereikt? Wie het weet mag het zeggen. Op zich zijn er nog genoeg redenen om optimistisch te blijven, zie ook de analyse van Peter van Kleef gisteren op IEX.nl:

    www.iex.nl/columns/columns_artikel.as...

    Aan de andere kant zit het er dik in dat de straalaandrijving achter het aandeel iets minder hard zal loeien de komende tijd. Met factoren als de aantrekkende economie en de olieprijs zit het nog wel even goed, maar die zijn al aardig verwerkt in de koersen en het algehele sentiment in de luctvaart maakt even een dipje door, zo lijkt het.

    Vanochtend aan de andere kant van de wereld daalde Qantas, dat vorige week een buyout-poging te verwerken kreeg. Dat is nooit slecht voor de koers en de financiering is inmiddels rond, lezen we vandaag in de Financial Times, maar de Australische overheid lijkt wat obstakels op te gaan werpen. Want zo vrijgevochten is de internationale luchtvaart nu ook weer niet. Tegelijkertijd dreigt ook de poging van Ryanair om Air Lingus op te kopen met een sisser te eindigen. Het personeel van Air Lingus stemt in grote meerderheid tegen en de goedkeuring door het personeel was voor Ryanair-baas Michael O'Leary een belangrijke voorwaarde om zijn bod door te zetten.

    Wat resteert is een beeld van sterk opgelopen koersen, zware margeconcurrentie en nogal stroef verlopende overname-activiteit. Oftewel, een belegging die met de dag spannender wordt.

    Voor meer over dit onderwerp, lees ook de analyse over de luchtvaartsectior in het nieuwe nummer van IEX magazine, dat dit weekend verschijnt.
  7. sebpb 23 november 2006 11:46
    denk dat een aantal jongens nu z'n winsten verzilveren.
    En dat goed nieuws niet leidt tot koersstijging heb ik het afgelopen jaar al veel vaker gezien, kijk maar tot 2x toe naar Buhrmann
  8. [verwijderd] 23 november 2006 12:11
    quote:

    seb78 schreef:

    denk dat een aantal jongens nu z'n winsten verzilveren.
    En dat goed nieuws niet leidt tot koersstijging heb ik het afgelopen jaar al veel vaker gezien, kijk maar tot 2x toe naar Buhrmann
    En nog veel meer fondsen Seb.

    Het is tegenwoordig een gewoonte bedrijven af te straffen na goede, maar minder hoge winsten dan waar de analisten op hadden gerekend. Die analisten leggen de lat steeds veel te hoog. Gevolg;

    koersdalingen doordat partijen gedump worden en dan gaan de angstige particuliere beleggers ook verkopen en vangen de handelaren die goedkope aandelen weer op.

    De structuur van dit bedrijf verandert daar niet door, dus het is maar een tijdelijke zaak.

    Ik heb nu geen positie in AF-KLM maar overweeg in te stappen als de koersen weer verder gaan stijgen.

    groet
    JanK
  9. [verwijderd] 23 november 2006 12:22
    RTRS-Fransen halen Transavia binnen
    N i e u w bericht, vervangt: Air France-KLM boekt 618
    miljoen euro winstPARIJS (ANP) - Transavia gaat ook in Frankrijk vliegen. De
    luchtvaartmaatschappij zal onder haar huidige naam voornamelijk
    vanuit Parijs vakantiebestemmingen aandoen rond de Middellandse
    Zee, zoals Tunesië en Marokko. Vanaf volgende zomer moeten de
    eerste vluchten plaatsvinden.Transavia zal, net als in Nederland, chartervluchten
    uitvoeren voor reisorganisaties. Ook zal de
    luchtvaartmaatschappij via internet goedkope tickets verkopen.
    Daarmee gaat het bedrijf de concurrentie aan met prijsvechters
    als easyJet, die al een sterke positie hebben verworven in
    Frankrijk.Transavia behoort tot de luchtvaartgroep Air France-KLM
    behoort en krijgt 40 procent van de aandelen van de op te
    richten Franse vervoerder in handen. De overige 60 procent gaat
    naar moederconcern Air France. Dit bedrijf krijgt een
    meerderheidsbelang omdat Transavia alleen dan vanuit Frankrijk
    bepaalde vakantielanden kan aandoen. Dat heeft te maken met
    landingsrechten. De nieuwe prijsvechter krijgt ook een Franse
    bestuursvoorzitter.Air France-KLM verwacht in Frankrijk een sterke positie te
    kunnen opbouwen met Transavia. ,,Er is nog geen Franse
    chartermaatschappij'', zei KLM-topman Leo van Wijk donderdag in
    een toelichting. Net als Nederlanders vliegen Fransen volgens
    hem graag met een nationale luchtvaartmaatschappij. Er is
    volgens hem veel vraag geweest van touroperators naar een
    chartermaatschappij van Franse bodem.Het Franse Transavia gaat vliegen met tien vliegtuigen. Dat
    vergt een investering van 20 miljoen euro. Binnen twee jaar is
    dat bedrag terugverdiend, verwacht Air France-topman Jean-Cyril
    Spinetta. ,,Transavia kan winstgevend worden als er tegen lage
    kosten wordt gewerkt.'' Vooral de ticketverkoop via internet
    moet daar aan bijdragen.Air France-KLM maakte de plannen voor een Franse charter en
    prijsvechter bekend bij de presentatie van de halfjaarcijfers.
    De luchtvaartcombinatie heeft in de eerste helft van haar
    gebroken boekjaar een nettowinst behaald van 618 miljoen euro.
    Dat komt neer op een daling vergeleken met dezelfde periode
    vorig jaar, toen de winst nog 829 miljoen euro bedroeg. In die
    periode kon de luchtvaartgroep profiteren van de verkoop van een
    bedrijfsonderdeel. De omzet is dit keer uitgekomen 11,9 miljard
    euro, een toename van ruim 10 procent.De passagiersdivisie draaide goed, maar de vrachtpoot
    bevindt zich in een dip. Het vrachtvervoer naar Azië krimpt en
    de dure brandstof heeft ervoor gezorgd dat veel opdrachtgevers
    hun vracht via schepen laten vervoeren. Air France-KLM gaat nu
    zijn oudere vloot snel vervangen en op zoek naar
    kostenbesparingen.Een belangrijke vervoerder van vracht binnen het concern is
    Martinair, waar Air France-KLM 50 procent van bezit. Deze
    luchtvaartmaatschappij vervoert ook passagiers, maar dat loopt
    moeizaam, aldus Van Wijk. Daarom ligt het voor de hand dat op
    termijn Martinair stopt met reizigersvervoer en zich volledig
    richt op vracht. Air France-KLM wil dan alle aandelen in handen
    krijgen.Het verder snijden in de kosten staat voor heel de
    luchtvaartmaatschappij hoog op de agenda. Ze werkt volgens Van
    Wijk momenteel aan plannen voor een nieuwe
    bezuinigingsprogramma. Hij kon nog geen concrete voorstellen
    noemen, maar gaf wel aan dat het personeel productiever moet
    werken. De onderhandelingen over nieuwe arbeidsvoorwaarden, die
    begin 2007 van kracht moeten worden, zullen daarom lastig
    worden. Hij wees op de toenemende concurrentie van
    maatschappijen uit Azië en het Midden-Oosten, die hun werknemers
    aanzienlijk minder betalen dan Air France-KLM.((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  10. [verwijderd] 23 november 2006 12:24
    Gelezen Hans, aanbevolen.

    Ik ben zojuist ingestapt op een koers van € 30,19. Ik verwacht en hoop, dat de koers zich vandaag eneigszins zal herstellen. Het bedrijf staat er nog steeds goed voor maar we weten inmiddels hoe er wordt geregeerd in beleggingsland.

    Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen.

    groet
    Jan
  11. [verwijderd] 23 november 2006 12:32
    quote:

    mikos schreef:

    Hoi Jan

    Ik doe met je mee. Ik heb er ook net 1000 st. gekocht voor 30,19. De laat loopt op.

    Groetjes jan 2
    Dit moet goedkomen, Jan. Wat ik al eerder zei, het bedrijf op zich staat als een huis en dit was weer zo'n overdreven reactie. Ik kocht er 500 om het eerst maar eens even aan te zien. Mocht er aanvankelijk nog een verdere daling komen heb ik ruimte gehouden om bij te kopen. Maar ik denk, dat het niet nodig zal zijn.

    groet
    andere Jan
  12. [verwijderd] 23 november 2006 13:01
    AirFrance-KLM maakt verwachtingen waar
    Het grootste luchtvaartconcern ter wereld in termen van bedrijfsomzet, AirFrance-KLM (opinie Houden), rapporteerde een toename van het bedrijfsresultaat met 7,8% naar EUR 568 miljoen. De nettowinst daalde weliswaar in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar, maar als wordt afgezien van een eenmalige bate destijds, was er sprake van een toename met 26%. Ook voor de nabije toekomst is de maatschappij optimistisch. De verwachting dat de nettowinst over het boekjaar 2006-2007 een significante stijging zal laten zien wordt onverkort gehandhaafd. De aandelenkoers heeft in de afgelopen zes maanden een verdubbeling laten zien en moet vanmorgen ruim 4% terug naar EUR 30,71. Gezien de sterke gang van zaken hoeft de belegger nog geen afscheid te nemen.

    Bron:ABN AMRObank
  13. [verwijderd] 23 november 2006 13:16
    quote:

    h.vdbilt schreef:

    AirFrance-KLM maakt verwachtingen waar
    Het grootste luchtvaartconcern ter wereld in termen van bedrijfsomzet, AirFrance-KLM (opinie Houden), rapporteerde een toename van het bedrijfsresultaat met 7,8% naar EUR 568 miljoen. De nettowinst daalde weliswaar in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar, maar als wordt afgezien van een eenmalige bate destijds, was er sprake van een toename met 26%. Ook voor de nabije toekomst is de maatschappij optimistisch. De verwachting dat de nettowinst over het boekjaar 2006-2007 een significante stijging zal laten zien wordt onverkort gehandhaafd. De aandelenkoers heeft in de afgelopen zes maanden een verdubbeling laten zien en moet vanmorgen ruim 4% terug naar EUR 30,71. Gezien de sterke gang van zaken hoeft de belegger nog geen afscheid te nemen.

    Bron:ABN AMRObank
    Wederom aanbevolen Hans en waarom ?

    Het is wel fijn als iemand het nieuws zo voor je verzamelt want dat is toch ook arbeid.

    Ik heb mijn portefeuille deze week uitgebreid naar 10 fondsen en om niet de gehele dag achter het scherm te zitten kijk ik zo nu en dan en reageer dan nogal eens op een forum. Ook ik kan dat niet laten.

    Vanmiddag ben ik er niet, dus Hans als je meer nieuws hebt lees ik het wel weer. Bedankt

    groet
    Jan
  14. [verwijderd] 23 november 2006 14:50
    Air France-KLM (-6,8%):

    Air France maakte een lager dan verwacht bedrijfsresultaat bekend dan door analisten was voorzien. Air France-KLM handhaaft de ebit-verwachting voor het jaar 2006/07. De luchtvaartmaatschappij werkt momenteel aan nieuwe kostenbesparingsplannen die in het voorjaar 2007 bekend worden gemaakt. Societe Generale en Citigroup hebben het advies verlaagd van buy naar hold. Het aandeel reageerde daarnaast op mediaberichten dat Air France 'verkennende' gesprekken zou voeren met Alitalia.
    Bron:ABN
  15. [verwijderd] 23 november 2006 17:26
    Zo ik ben weer terug. Niet veel gebeurd dus. Koers nu € 30,26. Hopelijk morgen dan maar eens wat procentjes erbij. Ik vind deze afstraffing niet terecht. Maar wie ben ik ?
52 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in