Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor

Grolsch Terug naar discussie overzicht

Grolsch introduceert wereldwijd nieuwe groene

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 december 2006 08:47
    KONINKLIJKE GROLSCH N.V. PERSBERICHT

    Grolsch introduceert wereldwijd nieuwe groene Grolsch fles

    - Grolsch “pijpje” in lijn met beugel -

    Grolsch introduceert in het eerste kwartaal van 2007 een nieuwe exclusieve groene Grolsch fles. Thuismarkt Nederland krijgt in februari de primeur met een nieuwe groene statiegeldfles en de internationale markten van Grolsch volgen direct daarna. Bierbrouwer Grolsch wil zich met de nieuwe fles nadrukkelijker onderscheiden op de biermarkt. De introductie sluit aan bij de missie van Grolsch om de homogeniteit in de categorie te doorbreken en de premium status van Grolsch te benadrukken.

    De nieuwe fles heeft een verticaal Grolsch reliëf op beide zijden en draagt uitsluitend een halsetiket. Door de afgeplatte zijkanten ligt de fles heel prettig in de hand. Het ontwerp van de fles sluit uitstekend aan bij de internationaal beroemde Grolsch beugel.
    Het is een broertje van de beugelfles, maar met een kroonkurk.

    Mondiaal één gezicht
    Ab Pasman, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Grolsch over deze introductie: “We zijn erg trots op de nieuwe Grolsch fles. Deze fles voldoet aan de wensen van de consument; eigentijds, authentiek en een tikkeltje eigenwijs. We willen af van de saaiheid op het bierschap. De consument wil zich anno 2007 onderscheiden. En wij ook. We hebben dit nieuwe ontwerp getest bij consumenten, zowel in Nederland als in onze internationale markten, en zelden zagen we zulke hoge scores. In de loop van 2007 zullen alle flessen voor Grolsch Premium Pilsner wereldwijd hetzelfde gezicht laten zien. Bijzonder is dat we precies 110 jaar geleden de Grolsch beugel introduceerden. En die beugel blijft natuurlijk.”

    Nederlands Grolsch pijpje wordt groen
    In Nederland vervangt de nieuwe 33 cl groene statiegeldfles het oude bruine “pijpje”. De nieuwe fles heeft 10% meer inhoud dan het oude pijpje. Ook het krat, waarin 24 flessen passen, is opnieuw ontworpen en heeft nu meer draagcomfort. Grolsch besloot tot deze vernieuwingen, omdat de huidige Nederlandse verpakkingen - daterend uit 1985 - volgens Grolsch onvoldoende onderscheidend en eigentijds zijn.
    De vertrouwde Grolsch beugelfles, het Grolsch blik en de verpakking van de speciaalbieren blijven voor de Nederlandse markt ongewijzigd.
    De oude flessen en kratten worden 100% gerecycled.

    De introductie van de nieuwe fles wordt in alle markten groots ondersteund met marketingcampagnes.

    Enschede, 15 december 2006

    Over Grolsch

    Koninklijke Grolsch N.V. is een beursgenoteerde onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Grolsch kent wereldwijd een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Grolsch is sinds 2004 gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede.

    Voor meer informatie en beeldmateriaal:
    Koninklijke Grolsch N.V.
    Annemiek Louwers
    Corporate Communicatie
    Telefoon: 053-483 31 76
    www.grolsch.nl
    publicrelations@grolsch.nl

  2. Bertus S 24 januari 2007 20:07
    Eerste pijpje voor Ilse en Dennis

    ENSCHEDE - ‘Aan de inhoud is niets veranderd’, klonk het bijna opgelucht. Judoka Dennis van der Geest mocht dinsdag in Enschede samen met zangeres Ilse de Lange als eerste BN-er het nieuwe Grolsch-pijpje openen.

    Van der Geest en De Lange zijn door enkele duizenden Grolsch-drinkers gekozen tot degenen met wie zij het liefst een biertje zouden drinken. De Haarlemmer Van der Geest omdat hij volgens de inzenders een ‘mooie jongen’ is met humor die eerlijkheid uitstraalt, De Lange, omdat ze een ‘rastukker is zonder kapsones, mooi en altijd zichzelf’. De voormalige Almelose vindt de uitverkiezing ‘hartstikke mooi’, hoewel ze zichzelf ‘geen echte bierdrinker’ vindt.
    Het nieuwe pijpje is één van de belangrijkste veranderingen sinds decennia die de oostelijke bierbrouwer doorvoert bij zijn belangrijkste product, het premium pilsener. Tientallen miljoenen flesjes en miljoenen kratten worden komende weken vervangen.
    Het nieuwe pijpje, de verpakking voor de helft van al het pils dat Grolsch brouwt, wordt iets groter (van 30 naar 33 centiliter) en verandert van kleur en vorm. Bruin glas maakt plaats voor groen en het vertrouwde buiketiket is verdwenen. In plaats daarvan zijn de merknaam en het logo in reliëf in de fles verwerkt. Daarmee gaat het pijpje iets meer op de karakteristieke beugelfles van Grolsch lijken. De vernieuwing is een antwoord op de al jaren dalende algemene afzet van pils in Nederland. Of andere bierfabrikanten hun pijpjes gaan vergroten, is niet bekend.

    Bijschrift foto: Ilse de Lange en Dennis van der Geest nemen het eerste nieuwe groene pijpje bier in ontvangst. Foto Wouter Borre

    Bertus S.
  3. wittedewith 25 januari 2007 20:40
    leuk nieuws!! Hopelijk krijgen we binnenkort wat beweging in dit aandeel, alhoewel het echt een LT belegging voor me is. Geduld siert de mens en dat vraagt dit aandeel van je.

    alle Grolsch aandeelhouders

    Veel succes!!!!!!
4 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.017
AB InBev 2 5.498
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.661
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 265
Accsys Technologies 23 10.654
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 189
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.752
Aedifica 3 916
Aegon 3.258 322.841
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.893
Agfa-Gevaert 14 2.050
Ahold 3.538 74.336
Air France - KLM 1.025 35.043
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.040
Alfen 16 24.849
Allfunds Group 4 1.473
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.226
AMG 971 133.345
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.690
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.001
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 382
Arcadis 252 8.776
Arcelor Mittal 2.033 320.712
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.302
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.739
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.103
ASML 1.766 107.308
ASR Nederland 21 4.486
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 491
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.673
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.392