Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor

tom vind zijn weg wel weer terug..

38 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 januari 2010 15:01
    TomTom hoeft zijn weg terug niet te vinden, ze werken al langere tijd aan de juiste strategie. Dat de koers instort omdat er heel veel zenuwlijders reageren, zegt niets over het feit of TomTom wel of niet goed bezig is. Daarom hoeft TomTom ook niet te reageren op al die onzin veroorzaakt door paniekzaaiers.

    Mvr gr, Daf66
  2. [verwijderd] 22 januari 2010 15:05
    quote:

    Automaatje schreef:

    TomTom hoeft zijn weg terug niet te vinden, ze werken al langere tijd aan de juiste strategie. Dat de koers instort omdat er heel veel zenuwlijders reageren, zegt niets over het feit of TomTom wel of niet goed bezig is. Daarom hoeft TomTom ook niet te reageren op al die onzin veroorzaakt door paniekzaaiers.

    Mvr gr, Daf66
    Is het bij jou bekend dat in de laatste kwartalen niet meer pnd's zijn verkocht dan de gelijke kwartalen in 2008 ?

    Heeft niet alleen te maken met de crisis, maar vooral door stevige concurrentie.
  3. [verwijderd] 22 januari 2010 15:11
    quote:

    Know_your_shares schreef:

    [quote=Automaatje]
    TomTom hoeft zijn weg terug niet te vinden, ze werken al langere tijd aan de juiste strategie. Dat de koers instort omdat er heel veel zenuwlijders reageren, zegt niets over het feit of TomTom wel of niet goed bezig is. Daarom hoeft TomTom ook niet te reageren op al die onzin veroorzaakt door paniekzaaiers.

    Mvr gr, Daf66
    [/quote]

    Is het bij jou bekend dat in de laatste kwartalen niet meer pnd's zijn verkocht dan de gelijke kwartalen in 2008 ?

    Heeft niet alleen te maken met de crisis, maar vooral door stevige concurrentie.
    Is het bij jou bekend hoeveel embedded systemen er in 2009 zijn verkocht, en hoeveel Software en Service diensten zijn verkocht?

    Mvr gr, Daf66
  4. [verwijderd] 22 januari 2010 15:13
    quote:

    Automaatje schreef:

    [quote=Know_your_shares]
    [quote=Automaatje]
    TomTom hoeft zijn weg terug niet te vinden, ze werken al langere tijd aan de juiste strategie. Dat de koers instort omdat er heel veel zenuwlijders reageren, zegt niets over het feit of TomTom wel of niet goed bezig is. Daarom hoeft TomTom ook niet te reageren op al die onzin veroorzaakt door paniekzaaiers.

    Mvr gr, Daf66
    [/quote]

    Is het bij jou bekend dat in de laatste kwartalen niet meer pnd's zijn verkocht dan de gelijke kwartalen in 2008 ?

    Heeft niet alleen te maken met de crisis, maar vooral door stevige concurrentie.
    [/quote]
    Is het bij jou bekend hoeveel embedded systemen er in 2009 zijn verkocht, en hoeveel Software en Service diensten zijn verkocht?

    Mvr gr, Daf66
    Tja dat is mij bekend, maar dat is onvoldoende om de minder inkomsten van de pnd's te compenseren.
  5. [verwijderd] 22 januari 2010 15:21
    quote:

    Know_your_shares schreef:

    [quote=Automaatje]
    [quote=Know_your_shares]
    [quote=Automaatje]
    TomTom hoeft zijn weg terug niet te vinden, ze werken al langere tijd aan de juiste strategie. Dat de koers instort omdat er heel veel zenuwlijders reageren, zegt niets over het feit of TomTom wel of niet goed bezig is. Daarom hoeft TomTom ook niet te reageren op al die onzin veroorzaakt door paniekzaaiers.

    Mvr gr, Daf66
    [/quote]

    Is het bij jou bekend dat in de laatste kwartalen niet meer pnd's zijn verkocht dan de gelijke kwartalen in 2008 ?

    Heeft niet alleen te maken met de crisis, maar vooral door stevige concurrentie.
    [/quote]
    Is het bij jou bekend hoeveel embedded systemen er in 2009 zijn verkocht, en hoeveel Software en Service diensten zijn verkocht?

    Mvr gr, Daf66
    [/quote]

    Tja dat is mij bekend, maar dat is onvoldoende om de minder inkomsten van de pnd's te compenseren.
    Om te beginnen is het bij jou niet bekend, en ten tweede gaat het erom wat de tendens is.

    Jij valt een bedrijf af dat ondanks de crisis nog steeds winst maakt en investeerd in de toekomst.
    Welke bedrijven doen het volgenms jou dan wel goed?

    Mvr gr, Daf66
  6. [verwijderd] 22 januari 2010 15:24
    quote:

    Automaatje schreef:

    [quote=Know_your_shares]
    [quote=Automaatje]
    [quote=Know_your_shares]
    [quote=Automaatje]
    TomTom hoeft zijn weg terug niet te vinden, ze werken al langere tijd aan de juiste strategie. Dat de koers instort omdat er heel veel zenuwlijders reageren, zegt niets over het feit of TomTom wel of niet goed bezig is. Daarom hoeft TomTom ook niet te reageren op al die onzin veroorzaakt door paniekzaaiers.

    Mvr gr, Daf66
    [/quote]

    Is het bij jou bekend dat in de laatste kwartalen niet meer pnd's zijn verkocht dan de gelijke kwartalen in 2008 ?

    Heeft niet alleen te maken met de crisis, maar vooral door stevige concurrentie.
    [/quote]
    Is het bij jou bekend hoeveel embedded systemen er in 2009 zijn verkocht, en hoeveel Software en Service diensten zijn verkocht?

    Mvr gr, Daf66
    [/quote]

    Tja dat is mij bekend, maar dat is onvoldoende om de minder inkomsten van de pnd's te compenseren.
    [/quote]
    Om te beginnen is het bij jou niet bekend, en ten tweede gaat het erom wat de tendens is.

    Jij valt een bedrijf af dat ondanks de crisis nog steeds winst maakt en investeerd in de toekomst.
    Welke bedrijven doen het volgenms jou dan wel goed?

    Mvr gr, Daf66
    Bijvoorbeeld Gazprom, Rosneft verhandelbaar in adr's te London Exchange (gas en olie---gaz nefta).

    Bij aantrekkende mondiale economie hebben zij het eerste gewin.
    Mocht dat er voorlopig niet van komen dan valt U er geen buil aan.
  7. [verwijderd] 22 januari 2010 16:27
    Het enige wat mij gewoon goed doet is dat er nog geen winstwaarschuwing is uitgegeven. Dit had volgens mij al volgens regels moeten hebben plaatsgevonden als hier sprake van zou zijn. Cijfers kunnen dus onmogelijk veel afwijken. Hopelijk komen ze met een mooie innovatieve dienst om druk van concurrenten af te schudden in de toekomst.
  8. [verwijderd] 22 januari 2010 16:32
    quote:

    Libretto schreef:

    Het enige wat mij gewoon goed doet is dat er nog geen winstwaarschuwing is uitgegeven. Dit had volgens mij al volgens regels moeten hebben plaatsgevonden als hier sprake van zou zijn. Cijfers kunnen dus onmogelijk veel afwijken. Hopelijk komen ze met een mooie innovatieve dienst om druk van concurrenten af te schudden in de toekomst.
    Winstwaarschuwing ?
    Ten opzichte waarvan ?

    Het vierde kwartaal is altijd beter dan het derde kwartaal in datzelfde jaar.
    Het vierde kwartaal in 2009 zal niet veel afwijken qua nettowinst van het jaar 2008 omdat de kosten flink werden/worden gedrukt in Q4-2009.

    TomTom presteert het wel kwartaal 2 met 1 te vergelijken als het haar uitkomt, echter haar detail reports ontkrachten dat dan weer.
    De verpakking moet men doorheen kijken.
  9. [verwijderd] 22 januari 2010 16:36
    Ze hebben toch omzetprognose gegeven voor 2009.
    Als men teveel had afgeweken met omzetten had er zeker wel een persbericht uit hebben moeten komen.

    Dit heeft niks met vergelijkingen met andere kwartalen te maken.
  10. [verwijderd] 22 januari 2010 16:39
    quote:

    Libretto schreef:

    Ze hebben toch omzetprognose gegeven voor 2009.
    Als men teveel had afgeweken met omzetten had er zeker wel een persbericht uit hebben moeten komen.

    Dit heeft niks met vergelijkingen met andere kwartalen te maken.
    Tjonge toch..

    Goddijn heeft al een indicatie gegeven van de verkochte PND's in Q4-2009 eveneens de verlaagde gemiddelde verkoopprijs (20%).

    Q4 aantallen 2009 ongeveer gelijk aan Q4-2008 aantallen.
    De andere kwartalen zijn al bekend, leer mij a.u.b niets over cijfers ben ermee opgegroeid.
  11. [verwijderd] 22 januari 2010 18:17
    quote:

    Know_your_shares schreef:

    [quote=Libretto]
    Ze hebben toch omzetprognose gegeven voor 2009.
    Als men teveel had afgeweken met omzetten had er zeker wel een persbericht uit hebben moeten komen.

    Dit heeft niks met vergelijkingen met andere kwartalen te maken.
    [/quote]

    Tjonge toch..

    Goddijn heeft al een indicatie gegeven van de verkochte PND's in Q4-2009 eveneens de verlaagde gemiddelde verkoopprijs (20%).

    Q4 aantallen 2009 ongeveer gelijk aan Q4-2008 aantallen.
    De andere kwartalen zijn al bekend, leer mij a.u.b niets over cijfers ben ermee opgegroeid.
    KYS, het valt mij op dat iemand die het absoluut niet ziet zitten in het aandeel TT het nodig vindt overal op te reageren. Jouw overname speculatie zie ik niet zo gauw gebeuren, je zult ongetwijfeld weten dat de "free float" aandeelhouders hier niks over te zeggen hebben maar dat die beslissingsbevoegdheid ligt bij Goddijn en vrienden en waarom zouden die zo snel verkopen ....?
  12. [verwijderd] 22 januari 2010 19:51
    quote:

    BeheerT2 schreef:

    [quote=Know_your_shares]
    [quote=Libretto]
    Ze hebben toch omzetprognose gegeven voor 2009.
    Als men teveel had afgeweken met omzetten had er zeker wel een persbericht uit hebben moeten komen.

    Dit heeft niks met vergelijkingen met andere kwartalen te maken.
    [/quote]

    Tjonge toch..

    Goddijn heeft al een indicatie gegeven van de verkochte PND's in Q4-2009 eveneens de verlaagde gemiddelde verkoopprijs (20%).

    Q4 aantallen 2009 ongeveer gelijk aan Q4-2008 aantallen.
    De andere kwartalen zijn al bekend, leer mij a.u.b niets over cijfers ben ermee opgegroeid.
    [/quote]

    KYS, het valt mij op dat iemand die het absoluut niet ziet zitten in het aandeel TT het nodig vindt overal op te reageren. Jouw overname speculatie zie ik niet zo gauw gebeuren, je zult ongetwijfeld weten dat de "free float" aandeelhouders hier niks over te zeggen hebben maar dat die beslissingsbevoegdheid ligt bij Goddijn en vrienden en waarom zouden die zo snel verkopen ....?
    In 2011 DE OVERNAME (mijn verwachting).

    Waarom ?

    De navigatiewereld zal gedomoineerd worden door smartphones etc. met een ongekende diversiteit van mogelijkheden (ook window projection).
    TomTom heeft geen keus wil het overleven.
    Het bedrijf zal zich uiteindelijk in gestripte vorm (de organisatie is daar al op voorbereid) onder de vleugels van Apple verder kunnen.
    Het is een kwestie van tijd.
    De navigatiekastjes zullen beschikbaar blijven maar aangepast aan de nieuwste ontwikkelingen/technieken.
    Er blijft vraag naar keep it simple apparatuur dus ook bij navigatie, maar niet in die mate voor een zelfstandig T2 voortbestaan.
  13. [verwijderd] 22 januari 2010 20:15
    quote:

    Know_your_shares schreef:

    [quote=Libretto]
    Ze hebben toch omzetprognose gegeven voor 2009.
    Als men teveel had afgeweken met omzetten had er zeker wel een persbericht uit hebben moeten komen.

    Dit heeft niks met vergelijkingen met andere kwartalen te maken.
    [/quote]

    Tjonge toch..

    Goddijn heeft al een indicatie gegeven van de verkochte PND's in Q4-2009 eveneens de verlaagde gemiddelde verkoopprijs (20%).

    Q4 aantallen 2009 ongeveer gelijk aan Q4-2008 aantallen.
    De andere kwartalen zijn al bekend, leer mij a.u.b niets over cijfers ben ermee opgegroeid.
    Het doet vermoeden dat je de cijfers van q4 al gezien hebt. Waar dient die bekendmaking van de resultaten dan nog voor denk ik dan,en wat doe je dan hier nog op het forum.ik geloof best dat je met cijfers goed bent, alleen de stelligheid waarmee dingen verwoord laat bijna denken dat je gister langs geweest bent op de financiele afdeling van tomtom. Maar ik kom hier nog wel op terug halverwege februari..is kijken of die uitspraken die je nu doet dan ook hard te maken zijn. Ik hoop het in iedergeval wel,lagere kosten meer omzet is een mix die voor veel beleggers namelijk goed in de oren zou moeten klinken.
  14. GVteD 22 januari 2010 20:21
    Published on: 2010-01-22

    7thspace.com/headlines/332269/data_fr...

    Data from GPS users show drivers stay within speed limit range on most major U.S. highways

    TomTom, the world’s leading provider of navigation solutions and digital maps, today revealed the first fully detailed view of which interstate highways are the fastest and slowest in the United States. Although the average speed on some U.S. roads slightly exceeded the speed limit, data from GPS users show that, overall, drivers tend to stay within speed limit range on most major U.S. highways.

    The results were calculated using data from Speed Profiles™, the historical speed database from TomTom’s map business unit Tele Atlas that helps personal and professional fleet drivers find the best routes. Speed Profiles is integrated as IQ Routes™ on TomTom devices. It aggregates, anonymously, the actual speeds that millions of GPS-enabled drivers have traveled over the last two years to provide the most accurate view of historic speeds available.

    Data were organized to show the average speeds on interstate highways and to reflect only free flow speed data, or average speeds when there is no traffic present. When compared to a database of posted speed limits, the results indicate that the average U.S. driver stays within the speed limit range on most urban and rural interstate highways:

    o Even drivers in the fastest states tend to stay within the speed limit range. Across all interstate highways, Mississippi has the fastest roads, with average speeds of just over 70 MPH and posted speed limits ranging from 65-70 MPH. New Mexico (70 MPH actual average, 70-75 MPH posted speed limits), Idaho (70 MPH actual average, 65-75 MPH posted speed limits), Utah (70 MPH actual average, 65-75 MPH posted speed limits) and Alabama (70 MPH actual average, 60-70 MPH posted speed limits), round out the top five states with the fastest interstates in the country;

    o Famous worldwide as a road network where drivers can go as fast as they like, Germany’s Autobahn has speed limits in some areas, but drivers typically travel over 100 MPH in unregulated spots. Where is America’s Autobahn? Our fastest road is on I-15 in Utah and Nevada, with speeds averaging 77.67 MPH, although some spots on that highway allow 80 MPH;

    o The nation’s fastest area is in the middle part of the country. Seven of the top 15 states with the fastest highways are in that area. The average speeds on roads in Mississippi, Nebraska, Kansas, Iowa, Idaho, Alabama and Missouri exceed 67 MPH; the average posted speed limits in those states is 70 MPH;

    o Speeds on single interstate highways that span a number of states, such as the
    I-95 route running from Northern Maine to Southern Florida, differ dramatically depending on where you are. Along that highway, the fastest section is in South Carolina; the slowest sections are in Virginia, New York, New Jersey and Connecticut.

    o Findings for the Washington D.C. area echo results found in TomTom’s recent study of the most congested traffic spots in the U.S. (see www.teleatlas.com/WhyTeleAtlas/Pressr... Washington D.C. has the slowest average MPH on its interstate highways, at 46 MPH. After Washington D.C ., the states with the slowest interstate average MPH are: Hawaii (53 MPH); Delaware (61 MPH); Rhode Island (63 MPH); and Oregon (63 MPH).

    The Speed Profiles database currently covers 85,000 miles of interstate highways in the United States. To see lists of the top 20 states with the highest MPH averages, maps of the fastest and slowest highways in the U.S. and for further information, go to www.teleatlaspresskit.com.

    About TomTom
    TomTom NV (AEX: TOM2) is the world’s leading provider of navigation solutions and digital maps. TomTom NV has over 3,300 employees working in four business units – TomTom, Tele Atlas, Automotive and WORK.

    TomTom’s products are developed with an emphasis on innovation, quality, ease of use, safety and value. TomTom’s products include all-in-one navigation devices which enable customers to navigate right out of the box; these are the award-winning TomTom GO family, the TomTom XL and TomTom ONE ranges and the TomTom RIDER. Additionally, independent research proves that TomTom products have a significant positive effect on driving and road safety.

    Tele Atlas delivers the digital maps and dynamic content that power some of the world’s most essential navigation and location-based services (LBS). Through a combination of its own products and partnerships, Tele Atlas offers digital map coverage of more than 200 countries and territories worldwide. The Automotive business unit develops and sells navigation systems and services to car manufacturers and OEMs. TomTom WORK combines industry leading communication and smart navigation technology with leading edge tracking and tracing expertise.

    TomTom NV was founded in 1991 in Amsterdam and has offices in Europe, North America, Middle East, Africa and Asia Pacific. TomTom is listed at Euronext Amsterdam in The Netherlands. For more information, go to www.tomtom.com
  15. [verwijderd] 22 januari 2010 20:48
    Hey,
    Ik ben een belg heb geen tomtom maar een snooper voor vrachtwagens zeer goed voor de gewone wagen een tomtom.
    Gratis????test gedaan iphone 10 min laten data opladen in belgie kost bijna niks.
    Laat ik diezelfde data komen in het buitenland dan kost me dit zeker min 60 euro.
    Spijt me ik blijf bij de gewone navigatie tomtom,garmin,snooper,transics gelijk al mijn colegas in de transportsector.
    Die telefoons zujn goed om vlug een weggetje te zoeken in het buitenland terwijl men wandelt anders enorm duur
  16. forum rang 5 andre68 22 januari 2010 21:15
    Know-your-shares is een mannetje dat met zijn praatjes de TT-koers graag een duwtje richting afgrond geeft.

    Tussen de regels door wekt hij de suggestie over redelijke detailkennis van TT te beschikken.

    Hij is echt verdacht veel actief op dit forum. Met aan fanatisme grenzende vastberadenheid probeert hij TT in een minder positief daglicht te plaatsen.

    Het lijkt erop dat dit soort heerschappen vooral op bloedrode dagen er extra opgebrand zijn om met name particulieren (en die zitten hier) het dun door de broekspijpen te laten lopen met als doel ze goedkoop te laten verkopen.

    Een soort basher-stroman achtig type ingezet door belanghebbenden die zelf buiten schot willen blijven (voorkennis)????? Of is dit teveel eer voor een zelfstandig opererend individu dat om wat voor reden dan ook het minder ziet zitten met TT?
  17. [verwijderd] 22 januari 2010 22:27
    Telefoons hebben tegenwoordig een uitgebreide keuze spelletjes
    Spelcomputers kunnen opdoeken?

    Telefoons hebben Internet.
    De laptops en computers massaal de deur uit?

    Telefoons hebben Radio
    Ipods, walkmans etc. kunnen in de prullebak?
    Autoradio is overbodig?

    Telefoons hebben navigatie.
    NAvigatiesijstemen? sloop ze maar uit je auto, overbodig toch?
    Tom Tom naar de klote?

    Tuurlijk, laten we onze ogen niet sluiten voor deze ontwikkelingen, maar draven we niet door te stellen dat TT kan opdoeken?
    Ik heb deze week weer met veel plezier mn TT gebruikt.
    zo enorm gebruiksvriendelijk, groot scherm.
    supermarkt nodig, apotheek nodig, speeltiun voor de kinderen? TT biedt het allemaal.

    En dan dat gekloot met een mobiel.
    Wel eens een telefoongesprek gevoerd terwijl je telefoon je eigenlijk had moeten melden dat je de afslag had moeten nemen?

    En dan de markt voor inbouwnavigatie.
    Navigatie zit standaard op bijna elke fatsoenlijke auto.
    Deze markt biedt dus voor TT nog steeds de nodige mogelijkheden.

    Dus denk in kansen niet in onmogelijkheden.
    Ze zijn bij TT toch niet achterlijk.
    Ik heb er vertrouwen in..

    mvg
  18. [verwijderd] 22 januari 2010 23:57
    En NYS doet heel stellige uitspraken.
    Maar of ie zoveel van TomTom af weet?
    Ik geloof ons Automaatje eerder. Die weet er echt wat vanaf. Van TomTom dan...

    Volgens mij werkt hij daar.
38 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.017
AB InBev 2 5.496
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.645
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.644
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.751
Aedifica 3 916
Aegon 3.258 322.822
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.296
ageas 5.844 109.892
Agfa-Gevaert 14 2.050
Ahold 3.538 74.335
Air France - KLM 1.025 35.043
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.036
Alfen 16 24.792
Allfunds Group 4 1.473
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.160
AMG 971 133.319
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.689
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.998
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 381
Arcadis 252 8.776
Arcelor Mittal 2.033 320.706
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.300
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.735
Ascencio 1 27
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.096
ASML 1.766 107.162
ASR Nederland 21 4.484
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 491
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.667
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.392