PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Het Franse levensmiddelenconcern Danone wil tot 2020 voor zeker 1 miljard euro snijden in de kosten, om een verwachte stijging van de melkprijzen het hoofd te bieden. Dat heeft 's werelds grootste producent van yoghurt woensdag aangekondigd.
Danone heeft zijn nettowinst afgelopen jaar nog flink kunnen opvoeren, met ruim 35 procent tot 1,7 miljard euro. Het bedrijf houdt voor 2017 echter rekening met een lagere winstgroei. Het bedrijf mikt voor de winst per aandeel op ruim 5 procent groei, waar dit resultaat vorig jaar nog met meer dan 9 procent toenam.
Het Franse concern kampt onder meer met moeilijke marktomstandigheden in West-Europa en zwakkere verkopen van Activia-yoghurt. De omzet zakte in 2016 ruim 2 procent naar een kleine 22 miljard euro. Op vergelijkbare basis gingen de verkopen met 2,9 procent vooruit, maar dit betrof wel de zwakste groei sinds 1997.
Community trend
Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?
Community trend
Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn. Inloggen of Aanmelden