DÜSSELDORF (AFN) - Het Duitse concern Henkel heeft de omzetprognose voor heel het jaar verlaagd. Het moederbedrijf van merken als Schwarzkopf, Persil en Pritt is onder meer extra geld kwijt aan marketing om concurrentie van rivalen als Procter & Gamble af te slaan. Ook voelt het bedrijf de lastige omstandigheden op de industriële afzetmarkt, zoals de automotive-sector.
Die situatie zal de komende maanden niet verbeteren, zo denkt de onderneming. Voor heel 2019 rekent Henkel er nu op dat de omzet op eigen kracht vlak zal blijven, of tot maximaal 2 procent zal groeien. Eerder werd nog een stijging van de opbrengsten op autonome basis voorzien van 2 procent tot 4 procent.
Henkel zette in het tweede kwartaal een omzet in de boeken van ruim 5,1 miljard euro, iets minder dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat (ebit) kwam uit op 756 miljoen euro, van 814 miljoen euro een jaar terug.
Lees over dit aandeel ook
-
Henkel verhoogt outlook
Community trend
Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?
Community trend
Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn. Inloggen of Aanmelden