DÜSSELDORF (AFN/BLOOMBERG) - Maker van onder meer wasmiddelen, zeep en lijmen Henkel heeft het eerste kwartaal van het jaar minder omzet geboekt. Het bedrijf achter merken als Schwarzkopf en Persil, maar ook de lijmen van Pritt kampte met de negatieve effecten van de coronacrisis.
Vooral de vraag naar industriële lijmen bleef achter. Zo levert Henkel onder meer aan de auto-industrie, die hard geraakt wordt door de coronacrisis. Verder zag Henkel de omzet bij zijn schoonheidsproducten dalen. Bij de was- en thuiszorgdivisie gingen de verkopen wel omhoog. Dat was vooral te danken aan de extra verkoop van zeep die door de coronavrees een impuls kreeg.
Henkel sloot de meetperiode af met 4,9 miljard euro aan omzet. Daarmee daalde de autonome omzet op jaarbasis met 0,9 procent. Eerder trok Henkel zijn prognoses voor dit jaar al in. Het bedrijf waagde zich nog niet aan een nieuwe voorspelling.
Community trend
Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?
Community trend
Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn. Inloggen of Aanmelden