Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor

UBS waardeert luxe-aandelen af

UBS waardeert luxe-aandelen af
Beeld: ABM Financial News

(ABM FN-Dow Jones) UBS heeft de koersdoelen voor enkele grote luxemerken verlaagd. Dit bleek dinsdag uit een rapport van de Zwitserse bank.

Zo ging het koersdoel voor LVMH van 729 naar 660 euro en voor Hermes van 2.549 naar 2.390 euro. Voor Kering ging het koersdoel van 277 naar 227 euro. Het advies voor LVMH en Kering bleef Neutraal, waar de bank Hermes nog altijd koopwaardig vindt.

Het advies voor Moncler werd verlaagd van Kopen naar Neutraal met een koersdoel van 53,00 euro en voor Swatch werd het advies verlaagd naar Verkopen met een koersdoel van 126 Zwitserse frank.

Maandag kwam Bank of America ook al met een serie afwaarderingen voor Europese luxe-aandelen.

De analisten van UBS zijn voorzichtiger geworden over een herstel van de luxemarkt in 2025 na een studiereis naar Azië. En dat is een risico voor de marges.

"De Chinese vraag is zo slecht als we hadden verwacht en een snel herstel is onwaarschijnlijk", aldus UBS. Wel beschouwen de analisten het segment sieraden als een winnaar.

LVMH steeg vanochtend toch 4,5 procent, net als Hermes, terwijl Kering er 5,5 procent op vooruit ging. Swatch won 2,7 procent en Moncler steeg met 1,8 procent. Vermoedelijk reageerden de aandelen positief op de aangekondigde stimuleringsmaatregelen van de People's Bank of China.

Bron: ABM Financial News

ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Hermès International kopen verkopen

50% zegt kopen

6 stemmen

Kering kopen verkopen

57% zegt kopen

7 stemmen

LVMH kopen verkopen

62% zegt kopen

13 stemmen

MONCLER S.P.A. kopen verkopen

57% zegt verkopen

7 stemmen

Swatch Group I kopen verkopen

57% zegt kopen

7 stemmen