(ABM FN-Dow Jones) Nestlé wil de groei versnellen door onder meer de marketinguitgaven te verhogen en tegelijkertijd de kosten te verlagen. Dit maakte de Zwitserse voedingsgigant dinsdag voorbeurs bekend in aanloop naar een beleggersdag.
De producent van onder meer Nespresso, Maggi en KitKat wil de advertentie- en marketinguitgaven richting het einde van 2025 verhogen naar 9 procent van de omzet. Bovenop de al bestaande initiatieven wil Nestlé de kostenbesparingen richting 2027 opvoeren met minimaal 2,5 miljard Zwitserse frank, om deze investeringen te kunnen financieren.
Daarnaast wil Nestlé de divisie water en premium dranken per 1 januari 2025 verzelfstandigen. Onder leiding van Muriel Lienau zullen vervolgens de strategische opties onderzocht worden.
De levensmiddelenproducent wordt momenteel geconfronteerd met consumenten die de hand op de knip houden, na jaren van prijsstijgingen. Eerder dit jaar verlaagde het concern al twee keer de outlook. Recent nam Laurent Freixe het stokje als topman over van Mark Schneider, die 8 jaar diende als CEO.
Op de middellange termijn voorziet de multinational door de aangekondigde maatregelen nu een autonome groei van minimaal vier procent op jaarbasis en een onderliggende operationele handelsmarge van minimaal 17 procent.
Voorheen rekende Nestlé nog op een groei van circa 5 procent en een marge van 17,5 tot 18,5 procent.
Voor 2024 rekent Nestlé nog altijd op een autonome omzetgroei van ongeveer 2 procent, met een onderliggende operationele handelsmarge van ongeveer 17 procent. De onderliggende winst per aandeel zal min of meer vlak zijn, gerekend tegen constante wisselkoersen.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Community trend
Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?
Community trend
Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn. Inloggen of Aanmelden