JIBA schreef op 19 september 2018 20:49:
[...]
En daar snap ik nu dus echt helemaal niks van.
Hoe lang bestaat TT nu al? Het begint er bij ieder fatsoenlijk bedrijf (beursgenoteerd of niet) toch mee dat er in ieder geval 1 persoon de communicatie doet, een woordvoerder?
TT heeft ook woordvoerdersAls je nou net het geluk hebt dat de CEO, in het geval van Apple is dat Tim Cooks (voorheen Steve Jobs), die functie behoorlijk kan vervullen, helemaal top. Vooral niet een ander laten doen. Maar het is niet iets wat je er even 'bij' doet.
TT het is een van de kerntaken van een bestuursvoorzitterBij TomTom is nu al zolang duidelijk dat die rol niet door HG kan worden vervuld. Zelfs Taco moet als eerste in een situatie als deze iets melden... En als het dan nog iets is wat helpt, maar dat is het niet, in tegendeel.
Blijkbaar was Goddijn niet direct bereikbaar en ving Taco Titulaer de eerste vragen op. Misschien zat ie in een andere tijdzone? Geen idee. Zijn er bij TomTom eigenlijk wel mensen in dienst die nadenken over hoe te communiceren op dit soort belangrijke momenten?
Natuurlijk heeft TT communicatie mensen in dienst. Maar die lijken niet echt in de lead te zijn (?) Is het bestuur van TT echt zo narcistisch, vinden zij hij echt dat TomTom oppermachtig is op het gebied van kaarten waardoor communicatie niet nodig is? Dan nog, waar is de persoon die dit dan bewijst, op momenten als deze?
Ik vind Goddijn overkomen als een intelligente man en wat ik mag aan hem is zijn 'composure' (rust). Daar staat tegenover dat hij mijns inziens meer tijd mag besteden aan publiciteit en het zelf opzoeken daarvan. Hij lijkt er niet van te houden. Als je vervolgens als CEO zegt, dit is een 'wake-up call', dan klinkt het vooral heel erg naïef.
Hij noemde het een wake up call voor de industrie. Met andere woorden: autofabrikanten moeten hun innovatie versnellen, al hun auto's connected maken met mooie systemen en daarbij ook tomtom inschakelen. Als ze dat niet doen, dan geven ze de macht uiteindelijk aan grote tech bedrijven. De auto sector is te conservatief en niet wendbaar genoeg met cycle times van 3 jaar. Een tech bedrijf ververst zijn producten continu en bij een autofabrikant moet je nu meedingen voor contracten die per 2021 gaan lopen. De technologie van nu komt dan over 3 jaar op de markt. Dat is toch niet meer van deze tijd ?!?!