Moneyball schreef op 16 oktober 2018 22:15:
Als de koers zo’n gigantische dreun krijgt en je zit er long in dan is het lastig om rationeel te blijven. Negatieve speculatie wordt gevoed door koersverlies en koersverlies wordt versterkt door negatieve speculatie. Oorzaak en gevolg dat door elkaar loopt.
Ja RNM en Volvo niet. Maar PSA, BMW en Daimler wel. You win some you lose some.
Harold wordt hier verweten op veel vragen een vaag antwoord te geven. Mi ook weer niet zo heel vreemd. Er is gewoon nog veel onzeker. Ja Google is kapitaalkrachtig en treedt toe. Maar hoe groot is het risico met Google voor OEMs precies? Hoeveel beter is het platform en user interface? Wie loopt in HD echt voorop? Hoe belangrijk gaat dat straks zijn in de keten? Op welke termijn commercieel uit te nutten in volumesector? Wat levert Microsoft Azure op? Had Here op de eerste vragen wel antwoorden kunnen geven?
Harolds strategie was de slimste zijn ipv de sterkste. Slim door onafhankelijk te zijn. Maar dat werkt alleen als je technisch en qua gebruikersgemak ook de beste bent. Wordt daaraan getwijfelt dan maakt onafhankelijkheid je ook direct veel kwetsbaarder. In onzekere tijden heb je sterke vrienden nodig..