*JustMe* schreef op 18 augustus 2021 12:15:
DEEL 3 OperatorJe volgende vraag komt uit de lijn van Wim Gille van ABN AMRO.Wim Gille - ABN AMRO Bank N.V., Research Division - Head of Research & Equity Research Analyst Eerst op HD, heb ik het goed gehoord dat je zegt dat je de eerste inkomsten van die 2 contracten, die vuurtorencontracten, al in 2021 verwacht? En kun je ons een beetje een idee geven op basis van de discussies die je hebt met de OEM’s en de modelintroducties die ze plannen voor de komende 5 jaar, wat dan ook, wanneer we meer echte substantiële volumes zouden moeten kunnen zien in Level 2 en 3 autonoom rijden doorkomen op de markt? Die vraag slaat dus op de timing. Harold C.A. Goddijn - TomTom N.V. - Mede-oprichter, voorzitter van de Raad van Bestuur & CEO Ja Wim. Bedankt voor die vragen. Dus ik denk dat we
eind 2021, begin '22 hebben als een tijdlijn voor de introductie van die kaarten, die HD-kaarten. Dat kan schuiven zoals we weten, maar dat is voorlopig waar we naar kijken.
We denken dat er kansen zullen zijn voor AutoStream bij een aantal van de klanten waarmee we het contract hebben getekend, maar dat is nog niet zeker. En voor mensen die niet weten wat AutoStream is, is AutoStream ons leveringsmechanisme voor een streamingdienst voor HD Map-inhoud, waar we informatie kunnen streamen en lokaal kunnen cachen, zodat auto's altijd toegang hebben tot de relevante gegevens en de nieuwste gegevens. [/i]
Wim Gille - ABN AMRO Bank N.V., Research Division - Head of Research & Equity Research Analyst Mooi zo. En op meer betekenisvolle volumes in autonoom rijden op basis van de discussies die je hebt met OEM's? Harold C.A. Goddijn - TomTom N.V. - Mede-oprichter, voorzitter van de Raad van Bestuur & CEO Er is activiteit in dat opzicht, het is business as usual, dus het is veel activiteit in offerte aanvragen en in proof-of-concept en technische documentatie, engineering meetings enzovoort, enzovoort. We zien dus een gezond niveau van activiteit op dit gebied.