Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor
Aandeel

PostNL Koninklijke NL0009739416

Laatste koers (eur)

1,023
  • Verschil

    -0,014 -1,35%
  • Volume

    814.650 Gem. (3M) 1,5M
  • Bied

    1,020  
  • Laat

    1,024  
+ In watchlist

TNT - december 2010

73 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 15 december 2010 16:13
    TNT gaat samenwerken met Franse uitgever Spir Communication


    AMSTERDAM (Dow Jones)--TNT nv (TNT.AE) heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de Franse uitgever Spir Communication (SPI.FR) voor aflevering van business-to-consumer (B2C) pakketten.

    De samenwerking bestaat eruit dat TNT een belang neemt van 50% in Adrexo Colis, een dochteronderneming van Spir die zich bezighoudt met de standaardpakketten.

    Na afronding van de samenwerking zal de opgerichte dienst door TNT Express Frankrijk en Adrexo Colis zich primair richten op internetwinkels.

    Adrexo Colis leverde in 2009 22 miljoen pakketten en behaalde een omzet van EUR52,8 miljoen.


    Door Levien de Feijter Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715 210, levien.defeijter@dowjones.com


  2. forum rang 10 voda 15 december 2010 20:26
    Bleker wil uitstel strenge regels postbedrijf
    15 december 2010, 20:20 | ANP
    DEN HAAG (AFN) - Staatssecretaris Henk Bleker (Economische Zaken) wil strengere regels voor nieuwkomers op de postmarkt, zoals Sandd en Selekt Mail, later invoeren. Dat bleek woensdag tijdens een Tweede Kamerdebat over de postmarkt.

    De regels voor de nieuwkomers, die voorschrijven dat ze mensen in vaste dienst moeten nemen, zouden per 1 januari ingaan. Bleker wil uitstel hiervan, maar ,,geen groots uitstel''.

    Werkgevers en werknemers van postbedrijven liggen momenteel met elkaar overhoop. Ruud Vreeman, oud-burgemeester van Tilburg, is aangewezen als verkenner om te kijken of de impasse doorbroken kan worden. Hij komt in januari met een advies. Met het uitstel wil Bleker ruimte geven om te voorkomen dat voorstellen van Vreeman slechts ,,theoretische mogelijkheden worden''.

    Het is nog onbekend of de Kamer instemt met het uitstel.

  3. forum rang 10 voda 15 december 2010 20:57
    AMVB op postmarkt wordt mogelijk uitgesteld


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Staatssecretaris Henk Bleker van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie gaat vrijdag aan de ministerraad voorstellen om de invoering van Algemene Maatregel van Bestuur (AMVB) op de postmarkt uit te stellen tot uiterlijk half januari.

    Dat heeft Bleker woensdagavond gezegd tijdens een commissievergadering in de Tweede Kamer. De AMVB zou oorspronkelijk ingaan op 1 januari 2011 en verplicht postbedrijven hun personeel in vaste dienst te nemen.

    Bleker wil uitstel omdat Ruud Vreeman, die door het kabinet als verkenner op de postmarkt is aangesteld, zijn rapport niet voor 1 januari af kan hebben. Uiterlijk 15 januari verwacht Bleker de Tweede Kamer te kunnen informeren over het advies van Vreeman en het standpunt van het kabinet.

    Bleker benadrukt dat de AMVB hiermee niet van tafel is. "Het is geen groot uitstel, laat staan afstel."

    Vreeman heeft als opdracht gekregen alle problemen op de postmarkt te onderzoeken, waaronder de huidige arbeidsvoorwaarden. Nieuwkomers Sandd en DHL Global Mail betalen hun postbezorgers per stuk, terwijl TNT nv (TNT.AE) een vast salaris betaalt.

    De AMVB zou deze situatie recht moeten trekken, maar leidt mogelijk tot faillissementen onder de nieuwkomers, die zeggen niet de financiele mogelijkheden te hebben aan deze regeling te voldoen. Daarom zijn de nieuwkomers naar de rechter gestapt. "Er loopt een bodemprocedure en mogelijk dient er 24 december een kort geding. We horen deze week of dat doorgaat", zegt Bleker.

    Tijdens de commissievergadering werd ook gesproken over de universele postdienst, de regeling waaronder TNT zes dagen in de week overal in Nederland post moet bezorgen. De VVD wil dat de verplichte postdienst wordt teruggebracht tot vijf dagen, en zal daar mogelijk een motie voor indienen.

    Bleker vraagt zich echter af of dit nu het goede moment is om de regeling aan te passen. "Laten we eerst zorgen dat de postmarkt ordentelijk functioneert", aldus de staatssecretaris, die daarbij aangeeft dit onderwerp over "bijvoorbeeld twee jaar" aan de orde te willen laten komen.


    Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst +31 20 57 15 201; eelco.hiltermann@dowjones.com


  4. [verwijderd] 16 december 2010 07:04
    Er is eigenlijk maar 1 conlusie mogelijk, de Postmarkt hadden ze NOOIT moeten Liberaliseren!!!

    ALTIJD had de Post in Overheidshanden moeten blijven!!!

    Want in een vrije markt verdienen de Postbodes gewoon teveel.

    Ik ken er enkelen die pakken ruim 1750 NETTO per maand.

    Waar een ander die bij een ander bedrijf hetzelfde werk doet, zich de pleuris fietst voor een fooi van 8 a 900 Euro!!!

    Das bijna het dubbele verschil, voor hetzelfde werk een brief je brievenbus inflikkeren!!!

    Oftewel Postbodes zijn altijd overbetaald geweest als het nu voor de helft minder kan. En dat kan want Sandd en DHL zijn winstgevend of de nieuwe postbode wordt onderbetaald en heeft geen keus en is blij dat ie werk heeft in deze economische crisis???

    Maar al die stakingen doet de koers van Tnt geen goed en heeft denk ik blijvende schade en klantverlies!!!

    Tech
  5. [verwijderd] 16 december 2010 11:23
    quote:

    TechN9ne schreef op 16 december 2010 07:04:

    Er is eigenlijk maar 1 conlusie mogelijk, de Postmarkt hadden ze NOOIT moeten Liberaliseren!!!

    ALTIJD had de Post in Overheidshanden moeten blijven!!!

    Want in een vrije markt verdienen de Postbodes gewoon teveel.

    Ik ken er enkelen die pakken ruim 1750 NETTO per maand.

    Waar een ander die bij een ander bedrijf hetzelfde werk doet, zich de pleuris fietst voor een fooi van 8 a 900 Euro!!!

    Das bijna het dubbele verschil, voor hetzelfde werk een brief je brievenbus inflikkeren!!!

    Oftewel Postbodes zijn altijd overbetaald geweest als het nu voor de helft minder kan. En dat kan want Sandd en DHL zijn winstgevend of de nieuwe postbode wordt onderbetaald en heeft geen keus en is blij dat ie werk heeft in deze economische crisis???

    Maar al die stakingen doet de koers van Tnt geen goed en heeft denk ik blijvende schade en klantverlies!!!

    Tech
    @ Tech Je hebt toch zelf de keus om bij een ander bedrijf te gaan werken als je daar meer kan verdienen. De vrije markt zal er voor zorgen dat er een nieuwe evenwichtsprijs zal komen te zitten in salarissen. TNT zal oudere werknemers zoveel mogelijk gaan ''lozen'' en daar in de plaats goedkopere krachten voor aannemen. Mocht TNT niet in staat zijn lagere salarissen te kunnen gaan betalen aan haar jonge medewerkers dan zal dit TNT of klanten gaan kosten dan wel lagere marges opleveren. Hierdoor zullen concurrenten sterker worden en TNT uit de markt prijzen. Op den duur zullen dan andere partijen langzaam de markt kunnen gaan overnemen. Dit is puur de gedachte van de vrije markt..efficientere bedrijven..lagere prijzen voor consumenten..en gezondere bedrijven die overblijven. Of TNT ook tot deze laatste categorie behoort moet de toekomst uitwijzen.

    Persoonlijk heb ik een drietal punten te noemen.

    -Express divisie valt nog steeds onder huidige TNT koers. Aandeelhouders zullen waarde bij afsplitsing zichtbaar gemaakt krijgen. Tot die tijd zou waarde express divisie in koers moeten zitten, maar ik vind met komende splitsing een toch behoorlijke onderwaardering in de koers zitten.

    -Staking kost TNT klanten..men zal realiteit moeten inzien dat post nodig blijft in de huidige maatschappij maar een verdere daling in volume niet kan worden vermeden. Het is net als een winkel...sta je met 10 man in een winkel en je verkoopt minder ..dan zullen er mensen uitmoeten of je moet wat aan je producten doen. Aangezien de focus van TNT puur bij post en express zit kunnen ze aan dit laatste punt niks doen. Blijft het ontslaan van mensen over. Hoe sneller een akkoord,de beter voor TNT.

    -Liberalisering van post had in EU gelijk moeten plaatsvinden. Nu is er wel een soort van ongelijke concurrentie aan het plaatsvinden aangezien sommige landen openstaan voor andere partijen en andere weer niet.
  6. forum rang 10 voda 16 december 2010 16:03
    Postbedrijven zien af van kort geding tegen overheid


    AMSTERDAM (Dow Jones)--De nieuwkomers op de Nederlandse postmarkt zien af van een kort geding tegen de Nederlandse Staat, nu staatssecretaris Henk Bleker van Economische Zaken heeft aangegeven de invoering van de Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) te willen vertragen.

    "Het spoedeisende belang is verdwenen", zegt woordvoerder Ron Follon van Werkgeversvereniging Postverspreiders Nederland (WPN), dat onder meer de nieuwkomers Sandd en DHL Global Mail (voorheen Selektmail) vertegenwoordigt.

    De WPN heeft nog wel een bodemprocedure lopen tegen invoering van de AMvB, die oorspronkelijk zou ingaan op 1 januari 2011. De maatregel verplicht postbedrijven hun personeel in vaste dienst te nemen.

    Bleker wil uitstel omdat Ruud Vreeman, die door het kabinet als verkenner op de postmarkt is aangesteld, zijn rapport niet voor 1 januari af kan hebben. Uiterlijk 15 januari verwacht Bleker de Tweede Kamer te kunnen informeren over het advies van Vreeman en het standpunt van het kabinet.

    "Wij denken dat het goed is ruimte te creeren om de verkenner zijn werk te laten doen", zegt Follon tegenover Dow Jones Nieuwsdienst.

    De bezorgers van de nieuwkomers werken nu nog voornamelijk op basis van stukloon, waardoor bijvoorbeeld bij ziekte niet hoeft te worden doorbetaald.

    TNT nv (TNT.AE) werkt daarentegen met vaste dienstverbanden en heeft regelmatig gepleit voor aanpak van de ongelijke arbeidsvoorwaarden.

    De AMvB zou daar voor kunnen zorgen, maar de nieuwkomers verzetten zich en stellen dat de maatregel tot faillissementen kan leiden. Sandd-directeur Gert-Jan Morsink noemde de maatregel eerder al "het einde van de liberalisering".


    Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; eelco.hiltermann@dowjones.com


  7. forum rang 10 voda 16 december 2010 16:14
    TNT bereikt principe-akkoord met vakbonden


    (Update van eerder gepubliceerd bericht 'TNT bereikt principe-akkoord met bonden, geen kerststaking' om informatie, reactie vakbond, analistencommentaar en koersreactie toe te voegen.)


    Door Eelco Hiltermann

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST


    AMSTERDAM (Dow Jones)--TNT nv (TNT.AE) heeft een principe-akkoord gesloten met de vakbonden over het aantal gedwongen ontslagen bij de postdivisie, waardoor verdere stakingen van de baan zijn.

    Dat melden TNT en de vakbonden Abvakabo FNV, BVPP en CNV Publieke Zaak donderdag. In het akkoord is afgesproken dat het aantal gedwongen ontslagen in eerste instantie op circa 2.800 zal uitkomen, terwijl eerder werd uitgegaan van 4.500 gedwongen ontslagen.

    Door banen te behouden bij de pakketservice van TNT Post en bij de zogenaamde Auto Unit, blijven 1.700 banen bespaard.

    De Auto Unit is een nieuwe dienst van TNT Post en gaat onder meer zorgdragen voor buslichtingen en de bezorging van bedrijfspost.

    In het akkoord is afgesproken dat TNT de mogelijkheden gaat bekijken om bij toekomstige organisatieveranderingen bij de Auto Unit nog eens 200 banen te behouden. Voorwaarde is dat die banen niet ten koste gaan van andere vaste medewerkers bij het postbedrijf.

    Bestuurder Inge Bakker van CNV Publieke Zaak gaat er vanuit dat die 200 banen inderdaad gerealiseerd zullen worden. "De Auto Unit wordt onderdeel van de pakketservice en die groeit als kool."

    Daarmee zou het aantal gedwongen ontslagen dus tot 2.600 worden verlaagd. Daarnaast wordt aan 300 medewerkers nog tijdelijke werkgelegenheid tot eind 2013 geboden.

    TNT Post is bezig een drastische reorganisatie door te voeren, vanwege dalende postvolumes. In totaal verdwijnen 11.000 voltijdbanen onder postbodes en postsorteerders. In de jaren 2010-17 wil TNT daarmee EUR430 miljoen aan kosten besparen.

    Omdat de vakbonden het niet eens waren met de omvang en het tempo van de reorganisatie werd in de afgelopen weken meerdere malen gestaakt. De bonden dreigden ook komende week in de aanloop naar kerst te staken, maar die acties zijn nu van de baan.

    Een analist stelt tegenover Dow Jones dat het akkoord "heel goed" nieuws is, maar dat de onzekerheid nog niet is weggenomen. De analist wijst op het feit dat het akkoord nog door de leden moet worden goedgekeurd.

    Het zou niet de eerste keer zijn dat de bonden door hun leden worden teruggefloten. In april 2009 werd een principe-akkoord voor een nieuwe CAO, dat uitging van loonsverlaging bij baangarantie, afgewezen.

    CNV-bestuurder Bakker kijkt echter met vertrouwen naar de aankomende ledenraadpleging: "We hebben het onderste uit de kan gehaald. Ook de postbodes realiseren zich dat de reorganisatie niet kan plaatsvinden zonder gedwongen ontslagen."

    Bakker verwacht dat de ledenraadpleging eind januari zal worden afgerond.

    Omstreeks 10.00 uur noteert het aandeel TNT 0,2% hoger op EUR19,06, bij een AEX die eveneens 0,2% oploopt.


    Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; eelco.hiltermann@dowjones.com

  8. forum rang 10 voda 16 december 2010 16:15
    TNT-akkoord positief - KBC


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Het is positief dat TNT (TNT.AE) en de vakbonden een principe-akkoord hebben gesloten, stelt analist Dieter Furniere van KBC Securities. Furniere ging al uit van een akkoord voor het eind evan het jaar, dus zal zijn ramingen niet wijzigen. De analist hanteert een hold-advies en een koersdoel van EUR21,00. Omstreeks 09.25 uur noteert het aandeel 0,7% hoger op EUR19,14, terwijl de AEX vlak noteert. (EHI)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  9. forum rang 10 voda 17 december 2010 17:11
    Hatemail
    17 december 2010 | Het Financieele Dagblad

    Een jaar lang heeft post- en expresbedrijf TNT van de daken geschreeuwd dat er hard moet worden ingegrepen in de postdivisie. Als er de komende jaren geen 11.000 banen worden geschrapt, ziet het er somber uit voor de winstgevendheid en dus voor de toekomst van het grootste postbedrijf van het land. Mensen versturen door de opkomst van e-mail nu eenmaal minder post en de concurrentie van nieuwe uitdagers is flink toegenomen.

    Om jaarlijks euro125 mln van de kosten te schaven - 65% van het totaal van de kosten van de postdivisie bestaat uit loonkosten - moest in het oorspronkelijke plan eigenlijk 40% van de op de korrel genomen 11.000 voltijdswerknemers snel en gedwongen het bedrijf verlaten. De rest zal op termijn, via natuurlijke en op vriendelijke wijze aangemoedigd, vanzelf ergens anders aan de slag gaan, zo was de gedachte van TNT.

    De loopgravenoorlog die TNT sinds de aankondiging heeft gevoerd met het personeel en de vakbonden heeft er echter toe geleid dat het bedrijf flink water bij de wijn heeft moeten doen. Een gisteren gesloten principeakkoord voorziet nu nog slechts in 2300 gedwongen ontslagen, in plaats van de geplande 4500. Dat is een forse teruggang, zeker gezien de waarschuwing van TNT deze week in landelijke kranten dat er over een paar jaar dan geen geld meer is voor de pensioenpot of een goed sociaal plan.

    Voor beleggers is het de grote vraag of TNT zijn doelstellingen voor kostenbesparingen en bedrijfsresultaat door de concessie nog overeind kan laten staan. Nog maar een paar weken geleden beloofde TNT om zichzelf op te knippen in een tak expres en een divisie post. Die laatste wordt dan een defensieve belegging die tegen 2015 jaarlijks euro300 à 370 mln aan bedrijfsresultaat moet gaan draaien en zo een bijna gegarandeerd dividend levert.

    etc.

    www.fd.nl/artikel/20965193/hatemail
  10. [verwijderd] 21 december 2010 11:50
    Deutsche Post Chief Sees Growth Delivered Via Email

    BY WILLIAM LYONS AND JONATHAN BUCK
    LONDON —Frank Appel, Chief Executive of Deutsche Post DHL, wants to talk about Robin Hood and Sherwood Forest. Perhaps it's the freezing London weather or getting delayed in the English countryside—his train from Stansted airport in eastern England had broken down. Whatever it is, as he talks to The Wall Street Journal from an office in London he deftly uses this very English analogy to describe the birth of the letter.

    Deutsche Post delivers letters to more than 39 million households everyday, making it Europe's largest postal company. Add in the logistics arm DHL and he heads a group with around 500,000 employees in 220 countries and revenues of €46 billion for 2009, making it the world's biggest logistics company, measured by revenue.

    So where does a notorious medieval English outlaw fit into all this? The point, he says, is that if you wanted to communicate with a person on the other side of Sherwood Forest a few hundred years ago you had to literally cross it, putting your life and possessions under threat of robbery from the likes of Robin Hood and his Merry Men. The widespread use of the letter put a stop to that.

    "For the first time you could communicate reliably without putting your life in danger," Dr. Appel says. "If the letter was sealed, it was proof that it hadn't been read. And it has lasted 500 years, why? Because it is a simplification of a complex need to communicate."

    Having survived the invention of the telephone, the future of the letter is now uncertain. The Internet and the use of email have led to a prolonged decline in the number of people using the postal system. Deutsche Post has seen a decline in the volume of its mail business of 2.8% in the third quarter of 2010 from the year-earlier period. But, argues Dr. Appel, there is an opportunity for growth and perversely it comes from the Internet.

    As the number of letters sent falls, the number of parcels sent has risen as the Internet provides more opportunity for mail order. In Germany, Deutsche Post has capitalized on this by introducing Packstations, a 24/7 operation where the customer can redirect and pick up their parcels when convenient, in 1,600 towns and cities across Germany. "New volume comes through the root cause of the decline—the Internet," he says.

    But it doesn't stop there. Dr. Appel is convinced that a key driver for future revenue growth will come in the form of selling secure written communication via the internet, what he calls the "E-Postbrief" or online letter.

    "One of the biggest threats for Western democratic countries is the losing of confidentiality in emails. Already an email is like a postcard, in that those who know how, can read it. But what happens in five years time if you can't send anyone anything via the Internet for fear of it being read by a third person? That is why I believe there is an urgent need to build a trusted confidential platform for communication.

    "The email is not identical to the letter. If you want to say something important you still tend to send a letter. What we want to do is transfer the physical letter and all its attributes into the Internet letter." The E-Postbrief is just as binding, confidential and reliable as a traditional letter, Deutsche Post says, and costs the same as sending a letter within Germany, he says. The secure email is part of a wider strategy to take the company into a new market for secure communication.

    "At the moment you have a trusted transaction between your bank and yourself. We want to create a trusted purchasing platform for many different transactions such as airline tickets and financial services. But we don't compete with the vendors; we are the facilitator for trusted transactions on the Internet.

    "Google is a synonym for a search engine, eBay is the synonym for a trading place. We want to become a synonym for a trusted transaction."

    It is the secure letter, along with improved efficiencies in warehouse and sorting technology and exporting those efficiencies to the lucrative and expanding Asian market that Dr. Appel says will also bring growth. He refuses to be drawn on speculation linking Deutsche Post to possible acquisitions, including the parcel business of Dutch postal and express company TNT, and gaining a large footprint in the U.K. market with the potential privatization of Royal Mail Group PLC.

    "We were very excited about the opportunity in foreign domestic markets five years ago. We have learned now, through many experiences in the U.S., the Netherlands, France and Spain, that it is extremely tough to earn money with your own foreign domestic operations.

    "Therefore we see foreign domestic markets very differently to five years ago. Would we ever consider buying an incumbent? It comes down to the price. If there is limited risk in the downside and huge opportunity why shouldn't I go for it?" His company's last major acquisition was the €5.4 billion takeover of U.K. logistics company Exel PLC five years ago. Since then there have been some smaller acquisitions, such as Indian express company Blue Dart Express Ltd.

    Dr. Appel is well placed to comment on the present situation facing the U.K. postal sector, having gone through a similar process of liberalization in the late 1990s in Germany. Royal Mail, the U.K.'s largest post service, is undergoing its own form of privatization.

    "It's very tough. We started a journey 20 years ago, it didn't happen overnight. It took, in our case, 20 years to get we are now," says Dr. Appel.

    "I have no doubt that Royal Mail can improve its performance but that is going to come with pain. There are the unions, the employees, the pension deficit; we had the same trouble and it's a long journey. It will take time."

    He is also cautious about the state of the European economy. In the autumn of 2008 he was a rarity among chief executives in successfully predicting a strong V-shaped recovery, a position he says he based on the natural irrationality of the markets.

    "I don't know what will happen next year," he says. "I am a little bit more concerned now than I was a few months ago, as there are too many optimists around.

    "What I have learned in the past 24 months is that what didn't happen over the last three years is what the majority had predicted. I was very positive in July because there were so many pessimists about 2011. At the moment stock markets are going pretty strong again and everybody has great numbers and everybody says this trend will continue into next year and that concerns me.

    "The budget deficits are a concern. We have to go back to the model that you spend the money you have earned."

    So he is remaining cautious about the costs he is adding to his operations and continues to implement cost savings. Dr. Appel, who is 49, chooses to use economy class for air and rail travel. As he gets up to leave, he heads for the London Underground.

    "It's faster than taking a taxi," he says. "Except when it is delayed or the line is suspended. Apart from that it's great."

    online.wsj.com/article/SB100014240527...

  11. forum rang 10 voda 21 december 2010 16:53
    'Staking heeft geen invloed op kerstpost'
    21 december 2010, 16:46 | ANP
    DEN HAAG (AFN) - TNT Post denkt dat de staking en de sneeuw geen tot weinig invloed hebben op het aantal kerstkaarten dat is of wordt verstuurd. ,,Mensen zijn wel eerder begonnen'', aldus een woordvoerster van het postbedrijf dinsdag.

    TNT denkt dat dit jaar, net als vorig jaar, zo'n 180 miljoen kerst- en nieuwjaarskaarten op de bus gaan. De achterstanden door de stakingen zijn volgens de woordvoerster ,,nagenoeg weggewerkt''. ,,Door de combinatie van de staking en de sneeuw is helaas nog niet alles verwerkt.''

    Deze week is traditioneel de drukste week voor de post en dat is dit jaar niet anders. Sinds vorige week wordt er ook overdag gesorteerd. ,,Iedereen werkt heel hard. Waar nodig worden extra uren gedraaid en zetten we zoals altijd extra mensen in.''

    Volgens de woordvoerster werkt het conflict tussen het bedrijf en de medewerkers over de voorgenomen reorganisatie bij TNT Post niet door op de werkvloer. ,,De medewerkers hebben een posthart.''

  12. B_B 24 december 2010 11:01
    Deutsche Post DHL backs growth ambition with $2.6bn credit line
    Wednesday, December 22nd, 2010

    200 banen weg bij DHL Express.

  13. [verwijderd] 26 december 2010 17:59
    Duitse post wil ook saneren
    BONN (AFN) -  Het Duitse postbedrijf Deutsche Post wil snijden in de arbeidsvoorwaarden van zijn werknemers om de teruggang van de postvolumes het hoofd te kunnen bieden. Dat zegt een bestuurslid van het bedrijf in een interview met de Duitse krant Die Welt dat maandag wordt gepubliceerd.

    Bestuurder Jürgen Gerdes vertelde de krant dat het postbedrijf de aanvangssalarissen en arbeidstijden van zijn werknemers wil aanpassen. Dat is volgens hem noodzakelijk door de constante afname van het briefverkeer en de hoge loonkosten van Deutsche Post ten opzichte van goedkopere concurrenten.
    De eerste gesprekken hierover met de belangrijkste postvakbond, Verdi, hebben volgens Gerdes al plaatsgevonden en worden voortgezet in januari. Een woordvoerster van de bond liet aan het persbureau DPA weten geen enkele reden te zien voor een sanering bij het postbedrijf.

    Zoek de verschillen...
73 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in