Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Regering wil nog meer werklozen

46 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 izdp 9 augustus 2013 04:00
    Gerrit een nonprobleem noem je.
    Oneerlijke concurrentie kan je onmiddellijk aankaarten bij europa.
    Tenslotte liggen er allerlei verdragen en afspraken vast.
    Maar er is een veel eenvoudiger oplossing:

    Pleiten voor en invoering van: Veel hogere boetes en onmiddellijke uitvoering van beslaglegging met ketenaansprakelijkheid.
    Pleiten we niet voor, want wat veel boter op ons hoofd.
  2. forum rang 7 ffff 9 augustus 2013 14:19
    izdp,

    Als jij van de humor geniet dat iemand zonder hersenen, zonder hart en zonder kloten tot premier is gekozen ( tjonge jonge wat een humor), dan kan ik weer van de humor genieten WIE hem dan gekozen heeft.
    Grappig dat jij de ene constatering wel humor vindt, maar mijn constatering dan weer net geen humor. Ik vond het zelf, op zijn minst gezegd, even humoristisch....

    Peter
  3. [verwijderd] 12 september 2015 14:06


    Het zal mij benieuwen of we werkelijk getrakteerd worden op een " Feestbegroting."

    www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24485...

    za 12 sep 2015, 10:55 | 2 reacties
    Na Prinsjesdag begint het echte werk
    Willem Vermeend en Rick van der Ploeg
    Volgende week dinsdag is het Prinsjesdag en het belooft een feestbegroting te worden. In een eerdere column hebben we al gezegd dat dit feestje niet verpest moet worden met sombere scenario’s over groeivertragingen in de wereldeconomie die onze economie hard kunnen raken. Maar politiek Den Haag moet wel beloven dat het woensdag weer met beide benen terug op de grond is. Hoog tijd om naar de echte toekomst te kijken en in kaart te brengen hoe ons land overeind kan blijven in een supersnel veranderende wereld.
    De komende decennia zal de wereldeconomie door digitalisering, nieuwe technologie en economische machtsverschuivingen tussen westerse economieën en opkomende landen een ingrijpende verandering ondergaan. Wereldwijd neemt ook de concurrentie tussen landen sterk toe; economische groei en werk staan daarbij centraal. De open Nederlandse economie die beïnvloed wordt door internationale ontwikkelingen zal daardoor spectaculair veranderen. Dit heeft effecten op groei, werkgelegenheid, belastingopbrengsten, sociale zekerheid en meer algemeen op onze welvaart.
    Stilstand is ondergang
    Ondernemers moeten er rekening mee houden dat zo iets als een rustig moment niet meer bestaat. Stilstand betekent ondergang. Bestaande verdienmodellen van ons bedrijfsleven gaan op de schop en ondernemers die daarmee niet snel genoeg zijn, lopen de kans dat hun onderneming niet zal overleven. Ze krijgen te maken met een stortvloed aan innovatieve start-ups die wereldwijd markten gaan veroveren waar het klassiek bedrijfsleven nu nog de dienst uitmaakt. Door slimme softwareprogramma’s, de opmars van het Internet of Things (IoT), big data, 3D-printen en robots worden steeds meer bedrijven beheerst door digitalisering en nieuwe technologie. De praktijk laat al zien dat de beste bedrijfsprestaties worden behaald door innovatieve ondernemingen. IT is daarvoor essentieel, het stelt bedrijven in staat om sneller te innoveren en (online) netwerken op te bouwen die in economie 4.0 van levensbelang zijn.
    Kenmerk van de nieuwe economie is dat ontwikkelingen plaatsvinden met de snelheid van het licht. Dat heeft tot gevolg dat de politiek nog bezig is met achterhoedegevechten en reparaties van oude wetgeving uit de periode toen Den Haag nog dacht dat we baas in eigen huis waren met een eigen economie en munt. Economie 4.0 vraagt niet alleen om een visie op onze maatschappelijke en economische toekomst, maar onvermijdelijk ook om een fundamentele herziening van verouderde wetgeving op een groot aantal terreinen, zoals sociale zekerheid, arbeid, ondernemerschap, veiligheid, zorg, onderwijs en belastingen. Bij deze hervorming moet de nieuwe economie uitgangspunt zijn en internationaal worden gedacht ; nog meer dan nu zullen wij ons brood in het buitenland moeten verdienen.
    Laten we woensdag 15 september 2015 uitroepen tot het startmoment voor onze politieke partijen om aan het werk te gaan met een visie en maatregelenpakket voor de toekomst van Nederland. Die zien we dan terug in de verkiezingsprogramma’s voor de Tweede Kamer, maart 2017.
    Een nieuwe belastingstelsel
    Bij een fundamentele herziening spelen belastingen een belangrijke rol. In de meeste landen dateert de opzet van deze stelsels uit de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw. In een economie van globalisering, scherpe concurrentie en digitalisering zijn ze onhoudbaar. In de online wereld wordt het voor belastingdiensten moeilijker om belastingen over winsten en inkomens te heffen. Vooral internationale bedrijven kunnen gebruikmaken van legale methoden die leiden tot een lage heffing voor online-activiteiten. Ook hogere inkomens en vermogende mensen hebben internationaal mogelijkheden om te kiezen voor de laagste belastingdruk.
    Frankrijk geldt als pijnlijk internationaal voorbeeld hoe dat in zijn werk gaat : toen de Franse regering vorig jaar met een speciale rijkentax (75%) kwam, kozen veel topinkomens en vermogens voor het VK (Londen), België en Luxemburg. Begin dit jaar is deze belasting in alle stilte begraven; de opbrengst was minimaal en gevreesd werd dat deze heffing door belastingvlucht en verslechtering van het investeringsklimaat de schatkist per saldo geld ging kosten. De effecten van een hoger belastingdruk zien we ook bij (internationale) ondernemingen. Landen die de winsten van hun bedrijfsleven zwaarder belasten, worden geconfronteerd met drie reacties: bestaande bedrijven gaan meer gebruik maken van legale methoden van belastingontwijking óf ze verhuizen naar het buitenland. Ook wordt het moeilijker om nieuwe ondernemers uit andere landen aan te trekken.
    De aflopen twintig jaar zijn op internationaal niveau (G20-landen) en binnen de EU pogingen gedaan om belastingconcurrentie en ontwijking aan te pakken. Dat heeft helaas weinig opgeleverd. Tijdens deze vergaderingen beloven alle landen dat ze meedoen, maar zodra ze weer thuis zijn, kiezen ze voor eigen nationale belangen; groei en werk. Daarbij wordt alles uit de kast gehaald , zoals lagere belastingtarieven voor bedrijven en rijke investeerders.
    Vorig jaar zijn er in OESO-verband en met de G20 opnieuw afspraken gemaakt om concurrentie en ontwijking tegen te gaan. Maar steeds meer landen zijn al aan het afhaken omdat ze bang zijn voor schade aan hun investerings- en vestigingsklimaat. Anderen zien de bui al hangen en kiezen juist voor meer concurrentie en de nieuwe internationale trend van lagere tarieven op winsten en hoge inkomens. Een voorbeeld is het VK dat begin juli heeft aangekondigd dat de winstbelasting wordt verlaagd van 20% nu naar 18% in 2020, het laagste tarief in de G20. Ondanks alle afspraken is er sprake van een internationale trend die koers zet richting een bodemtarief van 15% voor winsten en rond de 40% voor topinkomens. Over deze race naar de bodem zijn al talloze publicaties verschenen waarin wordt duidelijk gemaakt dat deze ontwikkeling moet stoppen vanwege de schadelijke maatschappelijke consequenties, zoals een hogere belastingdruk op werknemers en een grotere kloof tussen arm en rijk. De praktijk trekt zich daarvan niets aan, ook niet van onze verontwaardiging. Maar door deze ontwikkeling worden tarieven van 52% in de Nederlandse inkomstenbelasting en 25% in onze vennootschapsbelasting onhoudbaar; daaraan vasthouden leidt tot minder groei, werk en geld voor de schatkist. Bij de herziening van ons belastingstelsel ontkomen we dan ook niet aan lagere tarieven. Dat is nodig, want we zien nu al dat Londen the place to be is voor ondernemers, vermogenden en start-ups uit Nederland.
  4. [verwijderd] 12 september 2015 14:14


    Oh ja, de Koning gaat er in ieder geval wel op vooruit.

    www.telegraaf.nl/feed/24485924/__Koni...

    za 12 sep 2015, 13:18
    Koning gaat erop vooruit

    DEN HAAG -
    Koning Willem-Alexander gaat er volgend jaar in inkomen op vooruit, net als zijn moeder en zijn vrouw. Dat valt op te maken uit bronnen in Den Haag na tweets van het AD.
    De "grondwettelijke uitkering" aan de koning wordt 43.000 euro hoger, prinses Beatrix krijgt 24.000 meer en koningin Máxima 17.000. De stijging lag in de lijn der verwachtingen, omdat de drie trendvolger zijn van de ambtenaren, met name van de vicepresident van de Raad van State.
    Ze zaten eerder dus ook op de nullijn. Vorig jaar stonden ze wel voor een iets hoger bedrag op de begroting, maar dat was zo geraamd in verband met een mogelijke premiewijziging voor de vicepresident.
    De koning ontvangt dit jaar nog 823.000 euro, prinses Beatrix 465.000 en koningin Máxima 326.000.
    De totale begroting voor het Koninklijk Huis en alles wat daarmee samenhangt, is volgend jaar 40,5 miljoen euro.
  5. [verwijderd] 12 september 2015 14:40
    quote:

    gerrit 69 schreef op 12 september 2015 14:14:

    Oh ja, de Koning gaat er in ieder geval wel op vooruit.

    www.telegraaf.nl/feed/24485924/__Koni...

    za 12 sep 2015, 13:18
    Koning gaat erop vooruit

    DEN HAAG -
    Koning Willem-Alexander gaat er volgend jaar in inkomen op vooruit, net als zijn moeder en zijn vrouw. Dat valt op te maken uit bronnen in Den Haag na tweets van het AD.
    De "grondwettelijke uitkering" aan de koning wordt 43.000 euro hoger, prinses Beatrix krijgt 24.000 meer en koningin Máxima 17.000. De stijging lag in de lijn der verwachtingen, omdat de drie trendvolger zijn van de ambtenaren, met name van de vicepresident van de Raad van State.
    Ze zaten eerder dus ook op de nullijn. Vorig jaar stonden ze wel voor een iets hoger bedrag op de begroting, maar dat was zo geraamd in verband met een mogelijke premiewijziging voor de vicepresident.
    De koning ontvangt dit jaar nog 823.000 euro, prinses Beatrix 465.000 en koningin Máxima 326.000.
    De totale begroting voor het Koninklijk Huis en alles wat daarmee samenhangt, is volgend jaar 40,5 miljoen euro.
    Het koningshuis zijn de best betaalde overheidsambtenaren van Nederland.

    Voor iedereen die geld naar de overheid wil overmaken:

    IBAN: NL28INGB0000000001
    : NL28 INGB 0000 0000 01

    BIC: INGBNL2A

    : ING Bank
  6. [verwijderd] 12 september 2015 16:00
    Het bankrekeningnummer van Dijsselbloem.

    NL28INGB0000000001 ten name van 's Rijks schatkist.

    Toen de giro begon kregen het Rijk nummer 1 toebedeeld, en dat werkt tot op de dag van vandaag.
46 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.098
AB InBev 2 5.525
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.875
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.777
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.767
Aedifica 3 924
Aegon 3.258 322.974
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.298
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.052
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.224
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.046
Alfen 16 25.031
Allfunds Group 4 1.511
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.527
AMG 971 134.025
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.738
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.027
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.856
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.335
Aroundtown SA 1 220
Arrowhead Research 5 9.749
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.533
ASML 1.766 109.052
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 521
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.707
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.412