Beleggen.nl Markt MonitorMarkt Monitor
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

3,996
  • Verschil

    0,000 0,00%
  • Volume

    490.697 Gem. (3M) 276,7K
  • Bied

    4,016  
  • Laat

    4,016  
+ In watchlist

Vrijdag 27-11-2009, dagdraad

193 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 november 2009 20:14
    Vrijdag 27-11-2009:

    Opnieuw gisteren (27-11-2009) een rode dag voor het TomTom aandeel.
    Bij vele TomTom beleggers lopen de verliezen verder en behoorlijk op en dat went nooit.
    Uiteraard zijn er ook diverse forumleden, die beschermingskonstrukties op hun aandelen toepassen, waardoor de verliezen beperkt worden.
    Er zijn er ook die flink verdienen aan de gekochte putopties.

    Het sentiment speelden gisteren(27-11-2009) een flinke rol vanwege de berichtgeving uit Dubai.
    Via de media en op dit forum heeft U daar het nodige over vernomen.
    Mocht het een storm in een glas water zijn, dan is desondanks te concluderen dat de mondiale markten behoorlijk nerveus zijn.

    Zelf zit het mij niet lekker dat er vandaag berichten waren dat de grote jongens/meiden hun winsten van dit jaar willen verzilveren en zoals U weet zijn de DJ en NAS behoorlijk opgelopen.
    Dat betekent als dat waar is dat er verdere druk op de mondiale beurzen wordt uitgeoefend en de AEX zoals gewoonlijk slaafs zal volgen of nog harder naar beneden holt.
    Is er dan geen kans op een oudejaars- of nieuwejaars rally ? .....ik zou het U niet kunnen vertellen.
    In ieder geval is het bankwezen nog lang niet op orde en daarvoor zijn er o.a flinke emissies nodig etc. (ING) en dagelijks vallen er nog bankjes om in de U.S.A.
    De winsten in het bedrijfsleven gegenereerd zijn vaak te danken aan kostenbesparingen en in de meeste gevallen niet door produkieverhogingen.

    Vandaag heb ik mijn verlies op TomTom genomen omdat ik op -7 procent verlies stond een "zwarte" regel voor mij die ik met ijzeren discipline uitvoer.
    Persoonlijk niet verwacht dat dit zou gebeuren, uiteraard anders niet gekocht.
    Ik heb eerder flinke winsten geboekt op AIG, dus kan wel een stoot(je) hebben, maar desondanks niet prettig.

    De winst per aandeel heb ik geschat op 0,41 euro per aandeel voor dit jaar en 0,56 euro per aandeel over 2010.
    Stel dat de grote jongens/meiden de factor 10 hanteren in plaats van 15 zoals ik toepas, dan kan er nog heel wat van de koers af.

    Voorlopig zal ik niet meer instappen boven de grens van 6,40 per aandeel.
    Opnieuw kopen lager dan 6,15 blijft voor mij wel een optie.

    Ik hoop desondanks voor een ieder met TomTom en/of andere aandelen dat het morgen een zwarte dag word, maar garanties kan ik U niet geven.
    Observer - 26 nov 09, 20:13 | Bewerk | Verwijder | Reageer | Quote | Dit is niet OK | Aanbevolen: 0

    Afsluiten dit draadje sorry een verkeerde datum. ...doe het opnieuw.
  2. forum rang 7 lucas D 26 november 2009 21:01
    Vrijdag ‘Black Friday’

    PrintReactiesNieuwsbriefRSS25-11-2009 10:53:31 Berend IzaksVrijdag voltrekt zich 'Black Friday'. Niet op Wall Street, maar in de Amerikaanse winkels. Het kan TomTom raken.
    'Black Friday' luidt in de Verenigde Staten het begin in van de decemberverkopen, de belangrijkste maand voor de warenhuizen, de maand waarin veel winkels veelal de winst van het hele jaar behalen. Uit het 'rood' komen, vandaar de naam 'Black Friday'.

    De Amerikanen werpen zich als een zwerm spreeuwen op de koopwaar, gelokt door artikelen die extra laag geprijsd zijn. De massale toestroom - er is wel eens iemand doodgedrukt - dwingt winkels in het eerste koopweekend om 24 uur open te zijn, nog meer bewakers in te zetten dan normaal en publiek gedoseerd toe te laten.

    Het verkeer loopt volkomen vast. Websites als 'Black Friday 2009' met overzichten van de aanbiedingen van de warenhuisketens zijn al meer dan 130 miljoen keer bekeken.

    Tussen de koopjes vond SNS Securities dat Best Buy, een van de grootste elektronicaketens, de TomTom Go 370 in de aanbieding heeft, voor een prijs van $175 - de helft van de adviesprijs. Kmart doet de XL 325S weg voor $100, terwijl de officiële prijs $250 is.

    De sterk gereduceerde prijzen passen bij de waarschuwing van TomTom voor een toenemende prijsdruk. Het bedrijf verwacht echter dat de schade aan de winst beperkt wordt doordat er meer apparaatjes verkocht worden.

    SNS denkt dat TomTom de kerstdagen goed doorkomt. Volgens de bank wordt er alleen gestunt met verouderde modellen, die TomTom al niet meer in het assortiment heeft. Maar het is geen goed teken dat de winkels nog met oude voorraden zitten. Anderzijds, de nieuwste en de bestverkopende modellen zijn (nog) niet in de bonus. SNS concludeert daarom dat het per saldo met de prijsdruk in het vierde kwartaal wel zal loslopen.

    SNS handhaaft het koopadvies voor TomTom, wij oordelen ('kort' en 'lang') eveneens 'kopen'.

    Succes met Tomtom morgen en maandag.

    lucas D
  3. forum rang 7 lucas D 26 november 2009 21:13
    Toch ook dit bericht even uit de ijskast (van 4 november 2009*) gehaald, het geeft namelijk heel duidelijk weer wat ze bij TomTom zelf verwachten, en wie kan dat het beste weten?

    Continue prijsdruk TomTom
    PrintReactiesNieuwsbriefRSS4-11-2009 10:50:45 RedactieOp vele terreinen heeft TomTom in het derde kwartaal goede voortgang geboekt. De sterker dan voorziene prijsdruk baart wel enige zorgen.

    Met een omzetdaling van 16%, tot €318 mln, en een ruime halvering van de winst per aandeel, tot €0,20, voldeed TomTom in het derde kwartaal ruimschoots aan onze verwachtingen en de analistenconsensus. De cijfers tonen dat TomTom voorloopt op het schema om dit jaar €90 mln aan kosten te besparen.

    De grootste meevaller betreft echter de groei van de overige inkomsten met ruim een kwart, gestuwd door een deal met Apple en een verbetering van het aanbod. Het gaat dan onder meer om kaartupdates en verkeersinformatie, die nu goed zijn voor 30% van de totale omzet. Daarmee wist TomTom compensatie te vinden voor de sterker dan voorziene daling van de gemiddelde prijs van een navigatiesysteem, tot €99, tegen €112 in het tweede kwartaal.

    Dankzij de doorgevoerde prijsverlagingen is de sterke druk op de volumes wel omgebogen in een lichte groei. Niettemin daalde TomToms Europese marktaandeel vergeleken met het tweede kwartaal licht, tot 44%, terwijl dit in Noord-Amerika ondanks het wegvallen van enkele kleine partijen slechts gelijk bleef op 18%.

    TomTom verwacht dat de gemiddelde prijs van een navigatiesysteem in het vierde kwartaal verder zal dalen. Daar bovendien een stabilisatie in marktvolumes en TomToms marktaandelen het hoogst haalbare lijkt, zal de omzet onder druk blijven staan.

    Hoewel de realisatie hiervan uitdagender is geworden, handhaven wij onze jaartaxatie per aandeel van €0,55, die iets boven de consensus ligt. Ondanks continue prijsdruk van draagbare systemen en de felle concurrentie, zijn de groeiperspectieven namelijk aantrekkelijk. De bijdrage uit diensten zal blijven groeien en de vorig jaar betreden markt van inbouwsystemen biedt veel potentieel.

    Na de stevige correctie biedt de huidige koers van rond €9 een mooi instapmoment voor de lange termijn, 'kopen' dus. De tegenvallende prijsontwikkeling weerhoudt ons er echter van om voor de korte termijn verder te gaan dan een houdadvies.

    Tekst: Johan Wiering, 28 oktober 2009

    TomTom

    De huidige slotkoers op 26 november 2009 van €6,42 is dan ook een lachertje.

    lucas D
  4. sjeroen 26 november 2009 21:23
    Ik had dit gisteren op de een of andere manier zien aankomen. dat wil zeggen dat als de aex zakt tom tom het hardste ging zakken. Natuurlijk komt dit omdat dit eerder een regel is dan een uitzondering. Maar toch snap ik het niet, de banken hebben misschien een aandeel in dubai, maar tomtom is een bedrijf dat navigatie maakt. Ook nemen ze nog continu medewerkers aan gezien de vacatures op hun site. Verder continu ontwikkelingen en vernieuwingen. Dat is niet iets wat bij een bedrijf past dat failliet aan het gaan is. Een overname is een wishfullthinking.. maar op dit moment zou het een redding zijn van het verlies wat mensen hebben geleden.
    En dan toch lees ik tussen de negatieve berichten zo nu en dan een positief bericht zoals hierboven en dan denk ik.. klopt ook wel weer.. een goed bedrijf dat ondergewaardeerd is.
    Ik heb makkelijk praten ik zit voor 6,00 in tom tom en kan nog een dag zoals vandaag hebben voordat ik in het rood beland, maar ik ga ze nu gewoon houden tot ze failliet zijn, of tot ze flink gestegen zijn.

    fijne avond en morgen een fijne beursdag gewenst.

    groet.
  5. forum rang 10 voda 26 november 2009 21:30
    Observer, je bent goed bezig. Proficiat! Ga zo door, en ter ondersteuning weer een ab er bij.(en dat meer poster/lezers mogen doen)
    Je bent hier één van de betere posters.
    Niet alleen maar van die one-liners en loze kreten omlaag, omhoog, maar echt een verhaal en feiten erbij. Zelfs ik kan er nog van leren!

    Groet,

    Hans
  6. [verwijderd] 26 november 2009 21:42
    quote:

    lucas D schreef:

    Hoewel de realisatie hiervan uitdagender is geworden, handhaven wij onze jaartaxatie per aandeel van €0,55, die iets boven de consensus ligt.
    Dat betekent geschat 90 miljoen nettowinst Q4-2009, in Q4 2008 was dat 70 miljoen euro.

    Een verbetering van 20 miljoen (maar zij zijn wat optimistischer dan de consensus).

    Hoe dan globaal opgebouwd in Q4-2009 t.o.v Q4-2008 m.b.t nettowinst ?

    - minder nettowinst door PND's
    - hogere nettowinst door Other zoals Automotive, Iphone downloads en other consumers profits.

    - En tengevolge van een 30 miljoen euro kostenbesparing in datzelfde kwartaal een niet te verwaarloze post !

    Ik denk iets te optimistisch, maar kan waar zijn !

  7. [verwijderd] 26 november 2009 21:45
    Ik blijf gewoon middelen, middelen en nogeens middelen, het interesseert me geen ene moer. Al zakt ie naar de 1,50., winst zal ik halen uit dit ongelovelijke kutaandeel.

  8. [verwijderd] 26 november 2009 21:48
    quote:

    Muisie de Kater schreef:

    Ik blijf gewoon middelen, middelen en nogeens middelen, het interesseert me geen ene moer. Al zakt ie naar de 1,50., winst zal ik halen uit dit ongelovelijke kutaandeel.

    Ik heb al 4 keer gemiddeld Muisie, maar eens houdt het op
  9. forum rang 10 voda 26 november 2009 21:49
    quote:

    Muisie de Kater schreef:

    Ik blijf gewoon middelen, middelen en nogeens middelen, het interesseert me geen ene moer. Al zakt ie naar de 1,50., winst zal ik halen uit dit ongelovelijke kutaandeel.

    Waarom dan niet verkopen, verlies nemen, en wachten. Dan kan je 4x zoveel aandelen terugkopen of zo. Gouden deal toch?
  10. [verwijderd] 26 november 2009 21:49
    Hahahaha eindelijk eens taal in me moerstaal! wat mij betreft AB' tje ik sluit mij hier volledig bij aan.

    Gr,

    Strebertje

    quote:

    Muisie de Kater schreef:

    Ik blijf gewoon middelen, middelen en nogeens middelen, het interesseert me geen ene moer. Al zakt ie naar de 1,50., winst zal ik halen uit dit ongelovelijke kutaandeel.

  11. [verwijderd] 26 november 2009 21:53

    INRIX: “Google action to galvanize the LBS market”
    By Bryan Mistele, INRIX

    INRIX: “Google action to galvanize the LBS market”
    The disruptive impact of Google’s two major moves in recent weeks -- switching to its in-house-generated map database, and offering a free Turn-By-Turn (TBT) navigation app with its Android 2.0-based smartphones -- has yet to be fully understood.

    Accompanying the precipitous drop in the stock of companies like Garmin (-16%) and TomTom (-21%) on the day of Google’s Maps Navigation Beta announcement, rampant discussion ensued across the rapidly growing location-based services (LBS) sector questioning the long-term viability of the two main map providers, Nokia-owned NAVTEQ and TomTom-owned Tele Atlas; navigation providers such as Garmin, TeleNav and NIM; as well as the future of location-based services as a whole.

    Does Google’s moves signal checkmate for the LBS industry? As the CEO of INRIX, a company with more than 80 customers and partners in this market, I offer the following perspective on these developments: Yes, the game has changed; No, it’s not the end of the LBS market; and likely, it’s the beginning of something even bigger. Let me explain:

    1) The game has changed. Currently, NAVTEQ and Tele Atlas’s duopoly position in providing map data to web sites, mobile applications, portable navigation devices, automotive navigation systems and dozens of other applications accounts for combined revenue of more than $2 billion, of which 70%+ is attributable to navigation. More than a dozen companies including TeleNav, NIM, MapQuest, TomTom, Navigon, ALK, MotionX and others offer turn-by-turn (TBT) applications for smartphones that cost around $10/month or $60-100 for “lifetime” subscriptions.

    Google’s move to create its own map database and offer “free” (ultimately to be supported by advertising) TBT navigation on Android devices not only threatens the application providers’ future ability to successfully monetize their applications but poses an even greater threat to the mapping duopoly which has defined the space for the last 10 years.

    For consumers, the immediate convenience of a free app is a win but one with potentially negative long-term implications if a) Google’s free app does not deliver on its promise in terms of quality or reliability and b) the rest of the marketplace dries up leaving them without other choices – free or otherwise.

    INRIX: “Google action to galvanize the LBS market”
    2) It is not the end of the LBS market. While Google is willing to act as an “irrational economic player” in an attempt to disrupt the established ecosystem, it does not “cut off the air supply” for the rest of the industry. However, it does have some important implications for the market, most notably:

    • Reduced Price for Map Data. Building a map dataset is a tremendously expensive task, requiring tens if not hundreds of millions of dollars to create and maintain a competitive product. Google’s moves will drive down the cost of map data, hurting Tele Atlas and NAVTEQ’s bottom line. As Google joins Nokia and TomTom as the only companies that own their own map data, as well as a device in the market for distribution, these companies will shift focus toward monetizing their ecosystems through other products and services just as Google does. Other companies like Garmin will become even more incented to forgo the expense of building their own map dataset knowing they can likely license the data from one of these three players for less expense over time due to the increased competition. The resulting impact of Google’s entrance into the space is a lower barrier for entry for application providers and other third parties IF they can break through with applications that can compete with Google’s free alternative.

    • For the application providers, the key question is whether Google’s navigation application will become the default app for all platforms offered by all operators and all handset makers – sucking the life out of the entire category. However, such an assertion is laughable by those who have been in the mobile space for a while as they understand that it’s not in the best interests of the many, many players across the value chain to allow this to occur since mobile operators, handset makers and platform providers always want to offer differentiated products. Rather, it’s much more likely that each of these companies will be even more aggressive offering their own navigation applications bundled with each of their individual products and differentiated with unique services such as premium traffic and other LBS features.

    In short, Google’s moves will definitely cause disruption in the competitive landscape, but it’s hard to see how it will result in less competition either in the map data market or in the TBT navigation market. Instead, Google’s move will likely serve to spur innovation and increase competition in both markets even as it continues to challenge pricing models.

    3) Likely, it’s the beginning of something bigger. Why? Because as technology markets emerge, the move is always away from standalone fees and subscription packages to bundled offerings.

    In the early days of the automobile, car radios were an optional feature. Now they are bundled in. Car buyers still “pay” for these radios – it is just that their costs are now included in the base price of the vehicle. Likewise, in the early days of the PC, fonts were sold as an optional feature. Now they’re just bundled into the operating system and “free” to the end user.

    This is a common trend and not even new to LBS. Although much is made of Google’s move to offer a “free” navigation app, the reality is the majority of navigation apps today are “given away.” When TeleNav (the largest mobile navigation application provider) recently filed to go public, it was revealed the majority of their “subscribers” are actually “free” because they automatically get the service as part of Sprint’s Simply Everything bundle – meaning the user pays for a high-end data plan and the navigation application is bundled in for “free." This is a good trend because although it will mean lower price points in the market for TBT apps, the volumes will be much, much higher as consumers benefit from them becoming a standard feature of smartphones, carrier data plans and mobile operating systems.

    So, what can we expect moving forward? Instead of representing checkmate for the LBS industry, Google’s actions will likely galvanize the LBS market and push it from the early-adopters to a mass-consumer market.

    The move should signal to every handset maker, mobile operator, and mobile platform provider that map data and TBT applications should be a standard feature of their services, and application providers need to adjust their strategies to align themselves with these firms. Longer-term, it will result in a much, much larger market than exists today, generating value for both the industry and consumers.

    Disclaimer: The opinions expressed herein are the personal opinions of the author and are not necessarily those of GPS Business News.

  12. aexman 26 november 2009 21:53
    quote:

    JanK1 schreef:

    Ik heb al 4 keer gemiddeld Muisie, maar eens houdt het op
    Het lullige van een aandeel is dat hij ook naar nul kan gaan.....dan heeft middelen geen zin. Ik hoop dat er in Tomtom meer toekomst zit als in World on line in het verleden.
  13. [verwijderd] 26 november 2009 21:54
    quote:

    JanK1 schreef:

    [quote=Muisie de Kater]
    Ik blijf gewoon middelen, middelen en nogeens middelen, het interesseert me geen ene moer. Al zakt ie naar de 1,50., winst zal ik halen uit dit ongelovelijke kutaandeel.

    [/quote]

    Ik heb al 4 keer gemiddeld Muisie, maar eens houdt het op
    dat weet ik, je moet wel de mogelijkheden hebben. Ben gewoon kwaad weet je. Zal gewoon alles op alles zetten om te winnen.
  14. [verwijderd] 26 november 2009 22:09
    [/quote]

    dat weet ik, je moet wel de mogelijkheden hebben. Ben gewoon kwaad weet je. Zal gewoon alles op alles zetten om te winnen.
    [/quote]

    Gamblers fallacy. De juiste mentale toestand om nog meer te verliezen. Succes
  15. [verwijderd] 26 november 2009 22:19
    Beleggers kijken in het geheel naar Aex en de europese beursen. Zijn deze op dag zoals rood ongeacht de oorzaak dan gaat Tom2 mee. Aan de andere kant stijgt het aandeel niet hard bij een groene Aex. Ik denk dat het aandeel op dit moment z'n glans heeft verloren. let wel op dit moment...Als de amerikanen kooplustig worden in de komende dagen dan hebben we minder twijfels over het herstel van de economie. Na wat goed nieuws en gunstige ontwikkelingen aan Tom2 zijde komen de kopers terug en ja wel je raadt het, tom2 is back on track. Als de beleggers echt niet geloven in Tom2 n.a.v. recente nieuws omtrent Google navigatie dan zaten we rond 2euro. Iedereen lijkt nu een afwachtende houding aan te nemen maar de toekomstige ontwikkelingen bij Tom2 zijn voor mij genoeg om in dit bedrijf te geloven, het aandeel is een bijzaak. Als wij met z'n allen meer naar het bedrijf kijken en minder naar het aandeel op dit moment, dan zul ooit je beseffen dat de toekomst goed uitziet.
  16. [verwijderd] 26 november 2009 22:25
    quote:

    suud schreef:

    In the early days of the automobile, car radios were an optional feature. Now they are bundled in. Car buyers still “pay” for these radios – it is just that their costs are now included in the base price of the vehicle. Likewise, in the early days of the PC, fonts were sold as an optional feature. Now they’re just bundled into the operating system and “free” to the end user.

    Zoals ik al meerdere keren heb gezegd, T2 moet het gaan hebben van de vaste inbouw in auto's. Berichten over contracten met bekende autofabrikanten kunnen de koers doen stijgen. Ik blijf er bij dat het erg tricky is om in te stappen/bij te kopen en ik sta er niet van te kijken indien we binnen afzienbare tijd de 5-regionen gaan zien. Hopelijk zit ik er naast en laat T2 eerdaags iets positiefs van zich horen.
  17. [verwijderd] 26 november 2009 22:35
    Er moet mij iets van het hart wat waarschijnlijk alom bekend is te weten:

    Wij IEX forumleden en vele partikulieren etc. lopen achteraan in de rij van de nieuwsfeiten.

    Ik bedoel bijvoorbeeld dat gedoe van uitstel van betalingen van het Staatsbedrijf in Dubai van 40 miljard dollar en dat bedrag zal waarschijnlijk nog vele malen hoger liggen.

    Betrokken banken met name in de U.S.A, de allesweter Goldman Sachs etc. zijn al dagen op de hoogte van zulks problemen bij dat Staatsbedrijf.
    Voor dat bestaan m.i geen "Chinese Walls" en de speculanten van deze eerder genoemde bedrijven hedgen onmiddelijk in en waarschijnlijk dagen van te voren.
    Dan wordt dat nieuws mondiaal vrijgegeven via de media als fax, internet en nog veel meer en het leed op de beurs is al rollende, waarvoor wij eerder geen verklaring wisten.

    Voor mij frustrerend te weten, dat wij die achterstand hebben en te weten dat wij dus wat dat betreft achter de feiten aanlopen.
    En er is geen enkele kans via zulks netwerk (geregeld) in te breken, zodat wij op dezelfde basis concurreren kunen, los van het feit dat wij niet in staat zijn miljoenen aandelen te mobiliseren, die de koers naar het zuiden zetten.

    Als partikulier ben je eigenlijk aan de Goden als b.v Goldman Sachs en anderen overgeleverd.
    Het meeliften kan pas in veel gevallen naar het noorden als zij de tijd daarvoor rijp vinden en anders niet.
  18. [verwijderd] 26 november 2009 22:37
    quote:

    Observer schreef:

    Er moet mij iets van het hart wat waarschijnlijk alom bekend is te weten:

    Wij IEX forumleden en vele partikulieren etc. lopen achteraan in de rij van de nieuwsfeiten.

    Ik bedoel bijvoorbeeld dat gedoe van uitstel van betalingen van het Staatsbedrijf in Dubai van 40 miljard dollar en dat bedrag zal waarschijnlijk nog vele malen hoger liggen.

    Betrokken banken met name in de U.S.A, de allesweter Goldman Sachs etc. zijn al dagen op de hoogte van zulks problemen bij dat Staatsbedrijf.
    Voor dat bestaan m.i geen "Chinese Walls" en de speculanten van deze eerder genoemde bedrijven hedgen onmiddelijk in en waarschijnlijk dagen van te voren.
    Dan wordt dat nieuws mondiaal vrijgegeven via de media als fax, internet en nog veel meer en het leed op de beurs is al rollende, waarvoor wij eerder geen verklaring wisten.

    Voor mij frustrerend te weten, dat wij die achterstand hebben en te weten dat wij dus wat dat betreft achter de feiten aanlopen.
    En er is geen enkele kans via zulks netwerk (geregeld) in te breken, zodat wij op dezelfde basis concurreren kunen, los van het feit dat wij niet in staat zijn miljoenen aandelen te mobiliseren, die de koers naar het zuiden zetten.

    Als partikulier ben je eigenlijk aan de Goden als b.v Goldman Sachs en anderen overgeleverd.
    Het meeliften kan in veel gevallen naar het noorden als zij de tijd daarvoor rijp vinden en anders niet.
    Ja klopt
  19. [verwijderd] 26 november 2009 22:49
    quote:

    aexman schreef:

    [quote=JanK1]
    Ik heb al 4 keer gemiddeld Muisie, maar eens houdt het op
    [/quote]

    Het lullige van een aandeel is dat hij ook naar nul kan gaan.....dan heeft middelen geen zin. Ik hoop dat er in Tomtom meer toekomst zit als in World on line in het verleden.
    Ik zie het toch wel wat genuanceerder aexman

    WordOnLine was een luchtbel en heeft zich na de introductie NOOIT bewezen

    TT heeft zich wel bewezen en is zeker geen luchtbel
  20. forum rang 5 andre68 26 november 2009 22:52
    quote:

    debo schreef:

    [quote=suud]

    In the early days of the automobile, car radios were an optional feature. Now they are bundled in. Car buyers still “pay” for these radios – it is just that their costs are now included in the base price of the vehicle. Likewise, in the early days of the PC, fonts were sold as an optional feature. Now they’re just bundled into the operating system and “free” to the end user.

    [/quote]Zoals ik al meerdere keren heb gezegd, T2 moet het gaan hebben van de vaste inbouw in auto's. Berichten over contracten met bekende autofabrikanten kunnen de koers doen stijgen. Ik blijf er bij dat het erg tricky is om in te stappen/bij te kopen en ik sta er niet van te kijken indien we binnen afzienbare tijd de 5-regionen gaan zien. Hopelijk zit ik er naast en laat T2 eerdaags iets positiefs van zich horen.
    Bij een correctie naar 280-290 de komende 2 beursdagen (de bodem van de stijgende steunlijn volgens de TA) wordt TT waarschijnlijk naar een koers gezet die met een 5 begint
193 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beleggen.nl

Al abonnee? Log in